Gå til innhold

Leger og sånt..

Anbefalte innlegg

Gjest floskiana
Skrevet

Jeg skal reise bort og ser at jeg ikke har flere p-piller igjen. Fikk bare resept for tre måneder og det var meningen at jeg skulle komme tilbake for å fornye den. Det har jeg egentlig ikke tid til. Tror dere at det går an å ringe og be dem fakse/sende en resept til apoteket og så be om en time etter nyttår?

Skrevet

Det må det da være klart at du kan. Om det hadde vært tvil om du skulle fortsette med dem eller ikke, hadde det kanskje vært noe annet. Men du sier jo du vil be om ny time etter nyttår.

Jeg skjønner ikke at dette skulle være annerledes enn om du ba om å få fakset resept på allergimedisin eller noe annet man bruker jevnlig.

Jeg får fakset tre forskjellige "faste" medsisiner (eller sendt med posten)når det ikke er spesiell grunn til at jeg skal møte opp og hente den. De legger ved en giro og så betaler du det det koster å få resept. Husker ikke hva det er, men under 100 i alle fall. Tror det er 70 kroner.

Skrevet

Det har jeg gjort hver gang jeg trengte nye piller, da jeg brukte p-piller.

Kun hvert 3.år på den obligatoriske, forhatte GU'en, bestilte jeg time. Ellers ringte jeg bare etter resept, hvis jeg ikke var der allerede pga. noe annet.

Gjest den sorte dame
Skrevet

Det må det da være klart at du kan. Om det hadde vært tvil om du skulle fortsette med dem eller ikke, hadde det kanskje vært noe annet. Men du sier jo du vil be om ny time etter nyttår.

Jeg skjønner ikke at dette skulle være annerledes enn om du ba om å få fakset resept på allergimedisin eller noe annet man bruker jevnlig.

Jeg får fakset tre forskjellige "faste" medsisiner (eller sendt med posten)når det ikke er spesiell grunn til at jeg skal møte opp og hente den. De legger ved en giro og så betaler du det det koster å få resept. Husker ikke hva det er, men under 100 i alle fall. Tror det er 70 kroner.

Hei!

Det burde gå greit i og med at det er kun 3 mnd. siden sist...

Det er en regel på dette med p-piller som sier at en gang i året skal du komme på legekontoret og fornye resepten din, for da skal det måles blodtrykk! Men be de om å skrive et år av gangen neste gang du møter opp på kontoret!

Skrevet

Hei!

Det burde gå greit i og med at det er kun 3 mnd. siden sist...

Det er en regel på dette med p-piller som sier at en gang i året skal du komme på legekontoret og fornye resepten din, for da skal det måles blodtrykk! Men be de om å skrive et år av gangen neste gang du møter opp på kontoret!

Blodtrykk?

Kan ikke huske å ha målt det på lenge...

De to første årene var de nøye på det, men etterhvert var det bare å ringe, så fikk jeg ny resept. Det eneste jeg trengte å komme inn for, var GU.

Kanskje forskjellig praksis.

Fikk forøvrig alltid for et halvt år, og på resepten var det for et halvt år til, så i praksis fikk jeg så jeg hadde i ett år.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...