Gå til innhold

Mat til "julefest" for venner

Anbefalte innlegg

Skrevet

Venninna mi og jeg har planer om å arrangere en liten julefest eller juleavslutning for noen av vennene våre til helgen. Vi har planer om å lage risengrynsgrøt med mandel og gløgg pluss masse rødvin.

Jeg har lyst til å lage noe dessert eller kaker eller noe sånt i tillegg som vi kan servere.

Er det noen som har noen gode forslag??

Skrevet

Lage små "boller" av kromkake med krem og syltetæy/bær.

Skrevet

Tenker du helst på julekaker da?

Det kommer jo litt ann på hvor mye tid du vil bruke på kjøkkenet da, og om du mener småkaker eller "vanlige" rundkaker:)

Hvis det ikke trenger og være typiske julekaker ,så kan det jo være greit å lage en skuffkake og sette på bordet, hvis dere blir noen stykker?!

Eplekake og is er jo også veldig godt, og kan jo brukes som dessert. Is kan jo også brukes uten kake til også. F.eks kan du legge fine kuler i skåler og pynte dem skikkelig fine (så setter du frem sjokoladesaus o.l slik at folk selv kan ta det de ønsker).

(Jeg har noen gode kake-oppskrifter dersom du er interessert...).

Det er alltid godt med noe salt etter alt det søte. Det kan godt hende at det vil slå godt ann hvis du kjøper inn et par potetgullposer (og kanskje litt dipp) og setter i skåler på bordet.

Vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...