Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg sover minst 16 timer i døgnet. Jeg tror det er den forbannade urinveisinfeksjonen som jeg ikke blir kvitt. Jeg har tatt en kun på en uke nå men jeg er sikker på at den ikke er borte. *klage, klage*

Jeg har kun hatt urinveisinfeksjon to ganger i voksen alder, men begge gangene måtte jeg supplere med tranebærkapsler noen dager etter kuren med Triometrim eller hva det nå heter.

Det er også noen som tar tranebærkapsler forebyggende bestandig, hvis de er av det utsatte slaget.

Men hadde ikke du nyrebekken?

• Svar 43
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Dorthe

12

• Babette

4

• noami

3

• IngenLurerDenneGutten

3

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Går det i reprise om kvelden? Har jeg i så fall aldri vist om.

Hver kveld men det er ikke den samme som om dagen

Skrevet

Hver kveld men det er ikke den samme som om dagen

Ok. Vet du om det er episoder som har gått tidligere?

Skrevet

Huff, føler med deg!!!Dette vet du sikkert, men det hjelper å drikke masse sur drikke,og få i seg vitamin c. Appelsinjuice = perfekt. Fikk forresten et veldig bra middel mot urinveisinfeksjon sist jeg hadde det, tror det het Selexid. (en type antibiotika) Virket utrolig fort.

Riktig god bedring!

Jeg er resistent mot selexid. Tåler ikke trimetoprim og ikke sulfa og nå hjelper ikke Furadantin heller. Spiser masse C-vit og har prøvd tranebær og blåbær .

Men jeg håper på innleggelse i februar/mars så får vi se hva de finner på denne gangen. Dette er krise egentlig men jeg har ikke prøvd noen av de virkelig sterke antibiotikaene enda.

*klager enda mer* :o)

Skrevet

Jeg har kun hatt urinveisinfeksjon to ganger i voksen alder, men begge gangene måtte jeg supplere med tranebærkapsler noen dager etter kuren med Triometrim eller hva det nå heter.

Det er også noen som tar tranebærkapsler forebyggende bestandig, hvis de er av det utsatte slaget.

Men hadde ikke du nyrebekken?

Den ble borte fra nyrene men er ikke bra. Da hadde jeg vel vært mere våken tror jeg.

Skrevet

Ok. Vet du om det er episoder som har gått tidligere?

Det tror jeg, for jeg så en i går kveld som jeg hadde sett halve av før. Men det er første gangen.

Skrevet

Jeg er resistent mot selexid. Tåler ikke trimetoprim og ikke sulfa og nå hjelper ikke Furadantin heller. Spiser masse C-vit og har prøvd tranebær og blåbær .

Men jeg håper på innleggelse i februar/mars så får vi se hva de finner på denne gangen. Dette er krise egentlig men jeg har ikke prøvd noen av de virkelig sterke antibiotikaene enda.

*klager enda mer* :o)

Huff, høres ikke kjekt ut. Du har lov til å klage-urinveisinfeksjon er IKKE godt, nei:(

Håper legene er oppfinnsomme og finner noe som kan kurere deg.

Skrevet

Huff, høres ikke kjekt ut. Du har lov til å klage-urinveisinfeksjon er IKKE godt, nei:(

Håper legene er oppfinnsomme og finner noe som kan kurere deg.

Det tror jeg ikke, jeg har hatt det sånn jevnlig de siste 20 årene. Egentlig et under at det har gått så bra så egentlig skal jeg ikke klage. Jeg kunne vært dau ;o)

Skrevet

Hm, gleder meg jo til alt jeg da men mest er det lammerull fra .. hm .. thulefjord eller hva de heter. Perrrrfekt!

Gjest ChiengMai
Skrevet

Hjemmelaget lammerull og kokt lammelår er mine favoritter. Blir ikke jul uten.

Skrevet

Hjemmelaget julesylte med grov sennep!

Og røkt lammelår med waldorfsalat.

*slafse*

Skrevet

Hjemmelaget ribberull og makaronisalat er det jeg gleder meg mest til.

Ellers så har vi kald ribbe på lompe med sennep det er også godt.

Og røkelaks og gravlaks da....mmmmm.

Egg med ansjos er heller ikke å forakte....!

Nei nå er det godt det snart er jul :o)

Skrevet

Rekecabaré, røkt laks, lammerull og eggesalat.

Lager sursild til husbonden. Vet aldri hvordan den smaker, da jeg ikke liker sursild, men han sier den er god da;o)

Skrevet

Gravet ørret, rakfisk, røkt ørret.

Kald ribbe fra julaften

Ribberull og sylte

Egg med svart kaviar

*sikle*

Gleder meg nesten mer til 1. dag enn julaften :-)

Skrevet

Glemte jo lefse med skinke/ribbe, sennep og ketchup! Namnam,siklesikle. Gleder meg. Liker julens lange, herlige bruncher MYE bedre enn de bastante middagene!

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Aller mest Fiskekabaret med saus.

Så kommer røkt laks, og tomatsild, sennepssild, rømmesild.

Rull kan jeg godt stå over. Sylte går til nød an.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

Gravet ørret, rakfisk, røkt ørret.

Kald ribbe fra julaften

Ribberull og sylte

Egg med svart kaviar

*sikle*

Gleder meg nesten mer til 1. dag enn julaften :-)

Har de senere år skjønt at slik lunsj starter først 1.juledag.

Vi pleier starte julaften med slik lunsj.

Hopper over grøt med mandel. Den tar vi lille julaften.

Skrevet

Hjemmelaget sylte (en deilig mager variant, med bla kalvekjøtt) og "kabaret" med reker og fiskepudding, erter, gulrøtter og egg.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...