Gå til innhold

Yoga mot julestress...eller eksamenstress

Anbefalte innlegg

fuji1365380447
Skrevet

Jeg har drevet med yoga i mange år, og kan skrive under på at det kan virke mot stress.

Men det er jo alt for enkelt å tro at det skal virke som magi. Det holder jo ikke å ta et par yogaøvelser sånn dann og vann i julestria for å senke stressnivået.

Yogens effekt kommer best ved langvarlig og regelmessig praksis, og effekten er proposjonal med den innsatsen du selv legger i det.

Folk er alltid på leit etter en rask løsning på kompliserte problemer, men som vanlig er det ikke slik det fungere.

Men jeg vil absolutt anbefale yoga som et stimulerende og nyttig verktøy i hverdagen.

Gjest baremei-som ikke er LIKE lettlurt og naiv som hun kan virke;)
Skrevet

Jeg har drevet med yoga i mange år, og kan skrive under på at det kan virke mot stress.

Men det er jo alt for enkelt å tro at det skal virke som magi. Det holder jo ikke å ta et par yogaøvelser sånn dann og vann i julestria for å senke stressnivået.

Yogens effekt kommer best ved langvarlig og regelmessig praksis, og effekten er proposjonal med den innsatsen du selv legger i det.

Folk er alltid på leit etter en rask løsning på kompliserte problemer, men som vanlig er det ikke slik det fungere.

Men jeg vil absolutt anbefale yoga som et stimulerende og nyttig verktøy i hverdagen.

Hihi.Jeg tror ikke det virker som magi:)

Men et sted må man jo begynne da, og i hvert fall får man strukket litt på kroppen, og bedret blodsirkulasjonen med disse øvelsene her.

Investerte i ei yogabok for noen år siden, men må innrømme at det har blitt litt skralt med "yogisering" på meg. Et nyttårsfortsett kanskje? Vet de har yogatimer (poweryoga) på treningssenteret mitt. Hvordan har du lært deg yoga, og hvilken type er det?

fuji1365380447
Skrevet

Hihi.Jeg tror ikke det virker som magi:)

Men et sted må man jo begynne da, og i hvert fall får man strukket litt på kroppen, og bedret blodsirkulasjonen med disse øvelsene her.

Investerte i ei yogabok for noen år siden, men må innrømme at det har blitt litt skralt med "yogisering" på meg. Et nyttårsfortsett kanskje? Vet de har yogatimer (poweryoga) på treningssenteret mitt. Hvordan har du lært deg yoga, og hvilken type er det?

Det finnes jo masse ulike typer yoga - noen er veldig seriøse, med lang utdannelse osv.

Personlig så syntes jeg ikke at de timene de har på treningssentre gir en god opplevelse. Jeg har vært på SatsYoga, og det syntes jeg var masete. Desuten så er ikke de kalde og støyende miljøende i trenigssentre egnet til å praktisere yoga.

Jeg har gått på flere steder i Norge og i utlandet. Jeg er veldig fornøyd med Skandinavisk Yogaskole (i norge er de bare i Bergen)

http://www.scand-yoga.org

Hvis du vil ha en yogaskole som er litt mindre "indisk" så kan du ta kontakt med Yogaskolen i Oslo:

http://www.yogaskolen.org

Akkurat nå går jeg på yogakurs på Sagene i Oslo, og det er veldig bra:

www.osloyoga.no

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...