Gå til innhold

Hjemmekontor, hvilke muligheter har jeg?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Mulig det er tidenes dårligste overskrift, men saken er den at jeg har fått en sykdom som gjør at jeg må revurdere yrkeslivet mitt.

Jeg har høyere utdannelse (cand.mag), men dette er et yrke som av fysiske årsaker vanskelig kan utøves/tilrettelegges.

Dessuten må jeg regne med å ha svært svingende fysisk form. En dag kan være god, neste et helvete.

Å ha en "vanlig jobb" med faste jobbtider og oppgaver hvor andre er avhengig av mitt arbeid/det blir stort "hull" når jeg er borte, blir vanskelig.

Jeg trenger med andre ord stor grad av frihet. Gjerne en jobb jeg kan gjøre utenom vanlige "åpningstider". Og aller helst hjemmefra, eller i alle fall anledning til å ha "jobbe hjemme dager".Halv stilling, eller evt opp til 70% tror jeg jeg kan klare.

I gode perioder kan jeg jobbe som en "frisk".

Jeg VIL jobbe, det er uaktuelt å sette seg på sidelinja, og jeg er villig til å stå på for å finne det "rette".

Har dere noen forslag til hva jeg kan gjøre? Det er evt aktuelt med yrkesrettet attføring, men vil ha en "plan" før jeg starter søkeprosessen!

Alle tips tas i mot med stooor takk! :-)

Skrevet

Det er jo akkurat dette NHF brenner for. At folk skal få jobbe slik som det passer dem.

Jeg har ikke noe godt forslag men hører gjerne hva andre tror i denne sammenhengen

Skrevet

Gleder meg til å se om du får noen forslag her. Jeg har det omtrent som deg og har også tenkt på om det ikke er noe jeg kanskje kunne gjøre hjemmefra.

Håper du får noen gode forslag.

Skrevet

Det er jo akkurat dette NHF brenner for. At folk skal få jobbe slik som det passer dem.

Jeg har ikke noe godt forslag men hører gjerne hva andre tror i denne sammenhengen

Ja, håper noen har noen gode ideer! Bør jo være veeeldig PK å gi noen som meg jobb, men er ikke lett å føle seg som et "varp" på jobbmarkedet akurat...Selv om en egentelig føler at en faktisk kan bidra!

Sliter forresten litt med NHF-sidene!Det er så stor skrift! Vet du om hvor en evt kan gå inn å justere?

Skrevet

Ja, håper noen har noen gode ideer! Bør jo være veeeldig PK å gi noen som meg jobb, men er ikke lett å føle seg som et "varp" på jobbmarkedet akurat...Selv om en egentelig føler at en faktisk kan bidra!

Sliter forresten litt med NHF-sidene!Det er så stor skrift! Vet du om hvor en evt kan gå inn å justere?

Nei, det vet jeg ikke. Har ikke reagert på skriften der inne.

Skrevet

Gleder meg til å se om du får noen forslag her. Jeg har det omtrent som deg og har også tenkt på om det ikke er noe jeg kanskje kunne gjøre hjemmefra.

Håper du får noen gode forslag.

...Det håper jeg og! Er jo selvfølgelig ikke _hyggelig_ at du er i ca samme situasjon, men det er jo en slags trøst i å vite at det er fler som har de samme utfordringene!

Har lurt på å ta noe regnskapsutdannelse eller noe. Drive nettbutikk... Skjerpe norsk-kunnskapene og lese korrektur...

Kunne jeg velge på øverste hylle ville jeg kanskje bli litteratur-anmelder! Men hvormye penger er det i det liksom....;-)

Skrevet

Nei, det vet jeg ikke. Har ikke reagert på skriften der inne.

Hm..har bare laptopskjerm, og får bare opp 2-3 halve setninger av gangen...Jaja, finner det nok ut ;-)

Skrevet

...Det håper jeg og! Er jo selvfølgelig ikke _hyggelig_ at du er i ca samme situasjon, men det er jo en slags trøst i å vite at det er fler som har de samme utfordringene!

Har lurt på å ta noe regnskapsutdannelse eller noe. Drive nettbutikk... Skjerpe norsk-kunnskapene og lese korrektur...

Kunne jeg velge på øverste hylle ville jeg kanskje bli litteratur-anmelder! Men hvormye penger er det i det liksom....;-)

Kanskje jeg kunne jobbet på trygdekontoret med noe hjemmekontor :o)

Skrevet

Kanskje aetat kan hjelpe? de har også egne konsulenter som jobber med og som kjenner til tilpassede yrker. Hm. Het noe spesielt iallefall og er underlagt Aetat, undersøker ting og gir anbefalinger videre liksom.

Skrevet

Kanskje jeg kunne jobbet på trygdekontoret med noe hjemmekontor :o)

Tanken har streifet meg og ;-)

Jeg NEKTER å tro/finne meg i at det ikke finnes NOE en kan gjøre!

Skrevet

Jeg orker ikke ta tak i det riktig ennå, går på medisiner og regner med å bli en del bedre så får vi se hva som skjer da.

Jeg har 6 års høgskoleutdannelse og kunne godt tenkt meg at den ikke var helt bortkastet, men studielånet det får jeg ikke fryst nei!

Skrevet

Det hadde overrasket meg hvis du fant noe, men det hadde vært noe ;o)

Skrevet

Det hadde overrasket meg hvis du fant noe, men det hadde vært noe ;o)

*din REALIST*!!!

;-)

Gjest Persille
Skrevet

Dersom du kan språk kan du jo oversette bøker for forlag, det er jo alt fra romaner til kokebøker...

Eller kanskje jobbe for en nettskole? Der må jo studentene sende inn oppgavene og du har en viss tid på deg til å rette.

Eller så får du rett og slett bli forfatter eller oppfinner :)

Lykke til uansett :)

Skrevet

*din REALIST*!!!

;-)

LOL, jeg har kanskje ikke helt min beste dag i dag.

Skrevet

Hm..har bare laptopskjerm, og får bare opp 2-3 halve setninger av gangen...Jaja, finner det nok ut ;-)

Hvis du bruker IE: View - Text Size - Smaller.

Eller hold CTRL-tasten på tastaturet nede, mens du scroller med musa for å forminske (evt. forstørre) teksten.

Skrevet

Regskap passer vel ike så bra for noen med dårlig helse. Du kan f.eks aldri være syk i slutten av måneden, aldri ha lang juleferie. Og det er stadig diverse frister som gjør jobben stressende.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...