Gå til innhold

Tiden springer fra oss......

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har den siste tiden vært opptatt av hva meningen med livet er. Ikke på den måten at jeg er lei livet og tenker selvmordstanker, men bare enkelt og greit hva som er meningen med livet.

Tiden springer fra oss, dagene flyr av sted. Det var jo nettopp jul 2003.

Hvordan oppstod vi, hvorfor vi er laget slik som vi er og ikke minst hva som skjer etter vi dør!!!!

Nå i førjulstiden har jeg også tenkt mye over religioner. Jeg er selv personlig kristen. Jeg tror på en Gud, men samtidig tviler jeg......

Noen tror på Gud, noen tror på Allah, noen tror på ditt og andre på datt.......Hvorfor tror vi kristne at akkuratt vår religion stemmer????

Hva er meningen med livet på jorden???

All krig opp gjennom tidene bygger på forskjellige religioner. Krangling om hva som er rett og galt.....

Hmm.....hva tenker dere om dette med meingen med livet???

Skrevet

Jeg tenker at meningen med livet er å føre slekten videre og ta oss av ungene på best mulig måte. Og at vi skal gjøre det beste ut av de mulighetene vi har fått utlevert.

Men jeg er ikke kristen da

Skrevet

Jeg tror livet er en gave.. Bare noen får muligheten, siden vi en gang var raskest til å svømme! ; )

Ikke Kristen...

Skrevet

Meningen med livet er å gjøre det beste utav det en har, nyte livet til fulle, og gjøre det en har lyst til å gjøre, men uten å såre andre. (Altså som kardemommeloven.)

Vi er en del av livets kretsløp, og når vi dør er vi ikke mer. Jeg tror ikke på noen himmel eller noe, men er opptatt av å være tilstede i nuet, og å være sammen med dem jeg elsker.

Hvis jeg skal si at jeg tror på noe, så er svaret mitt at jeg tror på kjærlighet. Det er det som er drivkraften for det gode liv, og som gjør at en henger med også når det blir vanskelige perioder.

Det er hva jeg mener om hva som er livet, meningen og oss mennesker.

Mitt valgspråk springer ut fra dette: Livet er til for å nytes. :)

Skrevet

Meningen med livet er å gjøre det beste utav det en har, nyte livet til fulle, og gjøre det en har lyst til å gjøre, men uten å såre andre. (Altså som kardemommeloven.)

Vi er en del av livets kretsløp, og når vi dør er vi ikke mer. Jeg tror ikke på noen himmel eller noe, men er opptatt av å være tilstede i nuet, og å være sammen med dem jeg elsker.

Hvis jeg skal si at jeg tror på noe, så er svaret mitt at jeg tror på kjærlighet. Det er det som er drivkraften for det gode liv, og som gjør at en henger med også når det blir vanskelige perioder.

Det er hva jeg mener om hva som er livet, meningen og oss mennesker.

Mitt valgspråk springer ut fra dette: Livet er til for å nytes. :)

Jeg er på jakt etter et svar. :D Slik er jeg. Jeg klarer ikke godta at slik er det bare! Hehehe.....

Hvem skapte noss f.eks. Dersom jeg hadde vist at det fantes en Gud, hadde jeg godtatt det! Da kunne jeg levd livet uten spørsmål!!!

Uff.....helt teit å gå rundt å lure på sånt!

Skrevet

Jeg tenker at meningen med livet er å føre slekten videre og ta oss av ungene på best mulig måte. Og at vi skal gjøre det beste ut av de mulighetene vi har fått utlevert.

Men jeg er ikke kristen da

Jeg tror også at livet er en gave. Når noen (unger!) sier i raseri at "jeg hakke bedt om å bli født!" så har det hendt at jeg har sagt at "men naturen ville det!"

Vi er satt her og må gjøre det beste utav det. For ungene våre, for andre. Det beste VI kan, for hver og en av oss er det ikke alltid så mye, men det beste VI kan.

Jeg ber til Gud hver dag - men jeg er slett ikke sikker på at det er noen oppi der. Men jeg tror det. Jeg kommer fra et helt annet miljø, og har tenkt meg og følt meg til at Gud er der, sjøl om mann og barn ikke tror.

Jeg håper og tror at vi "går om igjen" i mange omganger her på jorda, og har også en gang hatt et litt skremmende men flott "syn" om at jeg var "der oppe", men ikke ville ned "nå". Men så måtte jeg ned.

Jeg snakker ikke om dette. Jeg holder kjeft om det.

Skrevet

Jeg tror også at livet er en gave. Når noen (unger!) sier i raseri at "jeg hakke bedt om å bli født!" så har det hendt at jeg har sagt at "men naturen ville det!"

Vi er satt her og må gjøre det beste utav det. For ungene våre, for andre. Det beste VI kan, for hver og en av oss er det ikke alltid så mye, men det beste VI kan.

Jeg ber til Gud hver dag - men jeg er slett ikke sikker på at det er noen oppi der. Men jeg tror det. Jeg kommer fra et helt annet miljø, og har tenkt meg og følt meg til at Gud er der, sjøl om mann og barn ikke tror.

Jeg håper og tror at vi "går om igjen" i mange omganger her på jorda, og har også en gang hatt et litt skremmende men flott "syn" om at jeg var "der oppe", men ikke ville ned "nå". Men så måtte jeg ned.

Det var en person her inne på dol som mente at livet var en test til livet etter døden.....

Syntes det var en fin tro.....

Vi kan vel ikke bare "forsvinne" etter vi dør????

Skrevet

Hei!

Er også kristen. Ville bare si at alle(selv om enkelte ikke vil innrømme det) kristne tviler iblant. Det har jeg også gjort-mange ganger. Jeg var faktisk ateist en liten periode-eller prøvde å være det:) Mislykka forsøk. (heldigvis)

Har også vært inne på samme tanken som du- hvordan kan jeg vite at det JEG tror er det rette? Det kan man vel egentlig ikke vite, heller. Det er det som er vanskelig med å tro-nettopp at det er en tro og ingen viten...

Personlig så har jeg opplevd å få bønnesvar flere ganger, og har opplevd at Gud har snakka til meg.Så det styrker troen min. Men går ikke rundt og forteller det i hytt og pinevær akkurat.

Meningen med livet varierer nok fra menneske til menneske. Men generelt: å bruke de evnene og godene vi er gitt på en positiv måte, som gagner både oss selv, og menneskene og miljøet rundt oss:)

Skrevet

Kjærlighet.

Bare undrer: dersom du ikke tror på Gud/noen høyere makt, hvor kommer da kjærligheten fra? Og søken etter meningen med livet, som de fleste mnskr. faktisk har "innebygd"? Er dette kun biologisk, et resultat av evolusjon? Mener ikke å provosere, repekterer deg for det du tror. Lurer bare på om du(eller andre) har noen tanker omkring dette:)

Mvh

Skrevet

jeg har de samme tankene som deg. Ikke at jeg har vært der oppe, men at vi går igjen om igjen og om igjen.. Tror alt er planlagt - så selv når vi er spontane er det allerede bestemt på forhånd.

Livet er en gave til oss, og hvordan livet vårt blir er en ferdigskrevet "plan" enten man får barn, ingen barn, dør ung, blir kriminell eller rik! ; )

Vi er spillebrikker i et megastort spill, der noen styrer over hodene på oss som vi ikke kan se eller føle.. kanskje jeg er rik i mitt neste liv?? Eller har vært rik? bare synd jeg ikke husker hvordan det var når jeg er blakk.. hehe...

Skrevet

Bare undrer: dersom du ikke tror på Gud/noen høyere makt, hvor kommer da kjærligheten fra? Og søken etter meningen med livet, som de fleste mnskr. faktisk har "innebygd"? Er dette kun biologisk, et resultat av evolusjon? Mener ikke å provosere, repekterer deg for det du tror. Lurer bare på om du(eller andre) har noen tanker omkring dette:)

Mvh

Jeg tror på Gud.

Men jeg tror at meningen med livet vårt på jorden er kjærlighet.

Skrevet

Jeg tror på Gud.

Men jeg tror at meningen med livet vårt på jorden er kjærlighet.

Ok, I see:) Da er vi ganske så enige,da:)

Gjest agnostiker
Skrevet

Faen. I vår tid burde man ikke dyrke en spesiell religion men innse at "gud" finnes i alle mennesker/universet.

En kraft..kjærlighet kansje.

Skrevet

Jeg tenker at meningen med livet er å ha det bra, samtidig som man forsøker å være så snill som man føler at man kan.

At man unngår etiske feller som sladring, mord, voldtekt, tyveri og svik ++.

At man forsøker å gjøre noe ut av det livet man har fått, i stedet for å sitte å se dagene passere.

At man forsøker å lære av sine feil, og tilgi andre deres feil.

Når man da er ferdig håper jeg at man kan oppsummere livet sitt som hovedvekt positive ting, og se tilbake på det som en bra opplevelse!

Skrevet

Jeg er på jakt etter et svar. :D Slik er jeg. Jeg klarer ikke godta at slik er det bare! Hehehe.....

Hvem skapte noss f.eks. Dersom jeg hadde vist at det fantes en Gud, hadde jeg godtatt det! Da kunne jeg levd livet uten spørsmål!!!

Uff.....helt teit å gå rundt å lure på sånt!

Jeg tror ikke på kristendommens gud, eller noen av de andre store religionene for den saks skyld.

Jeg tror på en universell natur-kraft. hm . Jeg tror på livet. Men jeg tror alldeles ikke det ender med denne døden. En kombinasjon av opphold "i energien" - gjennomgang av forrige liv .. deretter et nytt liv.

Jeg tror jeg kan oppsummere at jeg tror meningen med livet er å LÆRE og å være _god_.

Gjest KariKruskakli.
Skrevet

"Hvorfor tror vi kristne at akkurat vår religion stemmer?"

Det lurer jeg også på hvorfor dere gjør. Har alltid lurt på det.

Ellers har vel de fleste slike tanker som du har innimellom. Hva er vitsen med alt, når vi likevel skal dø en gang?

En tanke jeg ikke greier helt forsone meg med.

Ikke ofte jeg tenker slik, men det hender.

Skrevet

jeg har de samme tankene som deg. Ikke at jeg har vært der oppe, men at vi går igjen om igjen og om igjen.. Tror alt er planlagt - så selv når vi er spontane er det allerede bestemt på forhånd.

Livet er en gave til oss, og hvordan livet vårt blir er en ferdigskrevet "plan" enten man får barn, ingen barn, dør ung, blir kriminell eller rik! ; )

Vi er spillebrikker i et megastort spill, der noen styrer over hodene på oss som vi ikke kan se eller føle.. kanskje jeg er rik i mitt neste liv?? Eller har vært rik? bare synd jeg ikke husker hvordan det var når jeg er blakk.. hehe...

Jeg likte din tro!!!! At vi er en slags spillebrikke som deltar i et spill. At alt er planlagt av høyere makter....! Det er noe jeg kan tro på!!!

:D

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...