Gå til innhold

inneholder vegetabilsk fett/olje melk?

Anbefalte innlegg

Skrevet

er melkeallergiker og har begynt å lure på om noe jeg trodde var melkefritt kanskje inneholder melk likevel.

Noen som vet? Kan det være melk i et produkt selv om produsenten ikke opplyser om det?

Skrevet

Vegetabilsk olje (som olivenolje, solsikkeolje, raps etc) er ren, og inneholder ikke melk. Men i veg. margarin kan det være melk, ja. I mitt margarin er det vassleprotein som kommer fra melk. Det skal, så vidt jeg vet, finnes melkefritt margarin da. Spør på butikken.

Skrevet

Ja, det kan det. I den vanlige Soft plantemargaring (hvit og grønn pakn) f.eks er det melk. Den blå er uten melk og soya. Det kan være melk i mange produkter der det ikke står direkte melk oppført. Som f.eks kasein og mange flere

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...