Gå til innhold

Hvor mange fremmedspråk behersker dere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

og i hvilken grad kan dere gjøre dere forstått?

bare lurer?

noen eksotiske språk her?

Skrevet

Ikke så veldig eksotisk. Kan tysk og engelsk i tillegg til norsk, men nå er det lenge siden jeg har snakket noen av de to språkene. Så jeg må nok trene litt før det høres ut som det skal. ;)

Lærte litt spansk for noen år siden, men husker ikke igjen noe særlig av det, dessverre. Men det er et språk jeg likte å lære.

Skrevet

Behersker engelsk bra skriftlig og muntlig, forstår tysk bra, men snakker lite.

Ikke særlig eksotisk...

Skrevet

Norsk og engelsk flytende, tysk forstår jeg, og kan snakke litt. Samisk forstår jeg endel muntlig, men kan ikke snakke eller lese det.

Skrevet

Jeg snakker spansk middels godt (nettopp ferdig med kurs i lett konversasjon), og engelsk går flytende. Brukes hver dag.

Tysk skjønner jeg det aller meste av, men sliter med grammatikken. Gjør meg godt forstått likevel.

Skrevet

Hva er eksotiske språk? Islandsk er morsmålet mitt, norsk behersker jeg like godt, jeg snakket dansk engang i tiden, og svensk er ikke noe problem. Engelsk snakker jeg sånn at mange misunner meg, og siden har jeg litt kunnskap i tysk, fransk og latin. Kan si jeg elsker deg på arabisk, og mamma og pappa på tamilsk.

Har veldig lyst å beherske fransk eller spansk ordentlig, og har alltid tanker om å gå på kurs i det ene eller begge språkene.

Siden jeg har lest mye om verdensreligione og jobber i den norske skolen kunne jeg tenkt meg å lære urdu og somalisk, deretter pesto og farsi.

Skrevet

Ikke så veldig spennende, kan norsk og engelsk flytende (har bodd i USA), + endel tysk og litt mindre franske.

de to siste er relativt rustne...

Gjest ingen eksotikse
Skrevet

Snakker og skriver flytende engelsk, kommuniserer på engelsk nesten daglig. Jeg har også noe fransk på universitetsnivå, og snakket det rimelig bra for noen år tilbake, men nå er det temmelig rustent. Reiste 6 mnd i Sør-Amerika, så snakker ganske bra "turist-spansk" og kan klare enklere samtaler, men kan lite skriftlig spansk.

Tysk behersket jeg en gang - men nå sitter det laaaaangt inne, har ikke brukt det på 20 år nesten.

Skrevet

kan engelsk nokså bra

kan gjøre meg forstått på tysk og kommunisere om hverdagslige emner

Lærte italiensk en gang i tiden, det har gått i glemmeboken

har spansk intensivkurs, kan det grunnleggende i språket.

Kan kommunisere og forstår norsk tegnspråk (men tegnspråknyhetene skjønner jeg ingenting av)

Tok et internettkurs i mandarin kinesisk som jeg syntes var veldig morsomt, men om jeg kan gjøre meg forstått ovenfor noen kineser...vel det aner jeg ikke

Skrevet

Engelsk, tysk og portugisisk.

Har du inntrykk av at portugisisk er mye vanskeligere å lære en spansk? . Har hørt at grammatiken er mer kompleks, men jeg vet ikke om det stemmer.

Skrevet

Skulle vel klare å gjøre meg forstått på engelsk, men noen racer er jeg ikke.

Kan noen banneord og hei og sånn på portugisisk.

Skrevet

Har du inntrykk av at portugisisk er mye vanskeligere å lære en spansk? . Har hørt at grammatiken er mer kompleks, men jeg vet ikke om det stemmer.

Hei,

Portugisisk portugisisk er (langt) vanskeligere enn spansk, og også vanskeligere enn "daglig" brasiliansk portugisisk.

Du må lære deg mye mer før du kan begynne å bruke portugisisk.

Samtidig så tror jeg at hvis du skal snakke begge språkene formelt korrekt, så er det kanskje ikke veldig stor forskjell.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ikke veldig eksotisk her i gården.

Snakker/skriver engelsk tilnærmet flytende, fransk snakker/skriver jeg svært godt, og jeg kan gjøre meg forstått på tysk.

I gamle dager kunne jeg litt arabisk (turistnivå), men jeg er redd jeg har glemt mesteparten.

Skrevet

Snakker flytende engelsk. Leser tysk og nederlandsk ganske godt, kan gjøre meg forstått på tysk muntlig. Kan litt arabisk, har også kunnet litt georgisk, men det meste har gått i glemmeboken. Kan også en del latin.

Skrevet

Snakker flytende engelsk. Leser tysk og nederlandsk ganske godt, kan gjøre meg forstått på tysk muntlig. Kan litt arabisk, har også kunnet litt georgisk, men det meste har gått i glemmeboken. Kan også en del latin.

Hadde også Latin på Gymnaset. husker veldig godt setningen Acilla ad Ianum stat".Domina intrat "slavepiken står ved døren.Herskerinnen kommer inn.

Og jeg husker en eksamen med ett verb som skulle bøyes i seks forskjellige kasus, i fem kategorier. Og jeg husker hun som skrek "hjelp jeg blir schizofren".

Takk for at du brakte gamle minner tilbake til meg :)

Skrevet

Norsk og engelsk flytende. Svensk meget godt. Tysk forstår jeg mye av, og tror jeg kan gjøre meg forstått, selv om jeg ikke snakker korrekt.

Kan ord og små setninger på finsk, vietnamesisk, spansk... Har lyst til å lære portugisisk og/eller spansk. Språk var favorittfag på skolen, og det jeg gjorde det best i...

Skrevet

Sør er ikke ute og sykler. :)

Skrevet

Jeg er halvt fransk, så det kan jeg flytende.

Ellers snakker jeg engelsk helt greit. Etter ett år i Australia er det riktignok med australsk aksent.

Også kan jeg gjøre meg noenlunde forstått på kinesisk.

• 8 måneder senere...
Skrevet

Norsk og engelsk flytende. Svensk meget godt. Tysk forstår jeg mye av, og tror jeg kan gjøre meg forstått, selv om jeg ikke snakker korrekt.

Kan ord og små setninger på finsk, vietnamesisk, spansk... Har lyst til å lære portugisisk og/eller spansk. Språk var favorittfag på skolen, og det jeg gjorde det best i...

Svarer på et eldgammelt innlegg nå, men har et lønnlig håp om at du fortsatt DOL'er. Kunne du hjulpet meg med noe vietnamesisk, tror du?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...