Gå til innhold

Liberal, familekjær menighet?

Anbefalte innlegg

Gjest er hun realistisk?
Skrevet

Ei venninne av meg har nettopp flyttet til Oslo og ville gjerne begynne å gå i en kristen menighet. Hun er lesbisk (enslig) og mor til to små barn.

Dette gjør det jo ikke lett å passe inn hvilket som helst sted. Men noen menigheter er sikkert mer åpne og vidsynte enn andre? Hun ba meg spørre for henne om noen her hadde noe bra forslag.

Altså: en menighet i Oslo som både passer barnefamilier, samtidig som de er inkluderende overfor homofile og folk som ikke helt "passer inn"...

Skrevet

Tja - jeg vet ikke hvordan det er i Oslo sentrum, men om hun ikke finner noen der, bør hun ta turen til nabokommunen Skedsmo.

Der er det et veldig liberalt miljø, med inkluderende prester og hyggelige mennesker.

Det var vel ikke et helt direkte svar, men kanskje som en plan B?

Skrevet

Hun bør vel forhøre seg med Åpen Kirkegruppe. Det vet det nok.

Med vennlig hilsen

Skrevet

eneste jeg kan tenke på er Åpen Kirkegruppe i oslo, som er ledet for lesbiske og homofile.Hun må iallefall holde seg unna Frikirken.

Jeg har desverre vanskelig for å tro at hun kan bli akseptert i en meninghet hvis hun er åpen homofil. Som kristen selv så skammer jeg meg over at det er slik, og jeg håper virkelig at jeg tar feil i min pessimisme.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...