Gå til innhold

Når man får psykiske problemer pga sine fysiske problemer?


Gjest sliter med et vanskelig problem

Anbefalte innlegg

Det er akkurat det jeg har skjønt nå.

Men ofte skulle jeg ønske at det fantes en "vidunderpille", svelg den, og vips....alle plager borte.

Lov og drømme litt ;-), dessuten har jeg stor tro på litt humor oppi alt sammen.

En stor bukett (cyber)blomster til deg som støtter mannen din slik du gjør.

Det er ikke alle forunt at partner stiller opp, selv har jeg vært kjempeheldig med en samboer som er like glad i meg, tross mine plager, det hjelper mye!

Ha en fin dag.

Mvh

Jeg har også stor tro på humor! Hjelper for det meste som ingenting annet hjelper for :-)

Ha en fin kveld du også!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest sliter med et vanskelig problem

Takk for hyggelig tilbakemelding.

Min mann har hatt urostomi i snart tre år nå, og den praktiske hverdagen har så avgjort blitt enklere som følge av dette. Men det er viktig å ikke tro at dette er en enkel løsning på et komplekst problem.

Ja det er viktig å være klar over at en urostomi/colostomi ikke er en drømmeløsning. Det er fordeler og ulemper med også. Om jeg skulle få colostomi så vet jeg at en del sliter med høye lider som ikke akkurat er så morsomt når en er ute blant folk. Det kan også være et styr å ta med seg poser til alle slags anledninger. Dessuten kan det gjøre en svært usikker i møte med en ny partner.

Jeg har møtt flere mennesker med stomi/reservoar og har samlet litt erfaringer. Jeg tror at en colostomi tross alt vil gi meg flere muligheter, når alternativet er å gå på trygd. Men om jeg kunne velge så kunne jeg jo ønske at fordøyelsen fungerte som den skulle og jeg slapp å gå igjennom dette.

Får håpe at kirurgene får operert meg til et resultat som er til å leve med.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest rutangis netu

det er sykt at psykiatrien ikke vil ha noenting med folk som sliter fysisk å gjøre. Hva om jeg hadde fått ambutert begge beina etter en ulykke.? Eller fikk vite at jeg hadde en progressiv nevrologiske sykdom som kom til å kvele meg til slutt. Skal ikke psykiatrien hjelpe?

Det er sykt

har bare lyst til å si FY FAEN

Om jeg blir slettet pg ordbruken så får det heller være

Kan lure på hva de studerer legene og psykiaterene!? Lærer de at vi har TO kroppen kanskje, en fysisk og en psykisk som ikke har noen som helst forbindelse med hverandre. Skjønner ikke hvordan de tenker. Det er jo EN kropp, for f... (unnskyld), klart det påvirker hverandre gjensidig, det fysiske og psykiske, samme hvilken av demsom kommer først.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan lure på hva de studerer legene og psykiaterene!? Lærer de at vi har TO kroppen kanskje, en fysisk og en psykisk som ikke har noen som helst forbindelse med hverandre. Skjønner ikke hvordan de tenker. Det er jo EN kropp, for f... (unnskyld), klart det påvirker hverandre gjensidig, det fysiske og psykiske, samme hvilken av demsom kommer først.

Godt sagt!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

det er sykt at psykiatrien ikke vil ha noenting med folk som sliter fysisk å gjøre. Hva om jeg hadde fått ambutert begge beina etter en ulykke.? Eller fikk vite at jeg hadde en progressiv nevrologiske sykdom som kom til å kvele meg til slutt. Skal ikke psykiatrien hjelpe?

Det er sykt

har bare lyst til å si FY FAEN

Om jeg blir slettet pg ordbruken så får det heller være

Nei, jeg tviler på at du hadde fått psykatrisk hjelp i de tilfellene. Du hadde kanskje, hvis du var heldig fått en krisetime på sykehuset.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...