Gjest F.anto Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Hei. Har fatt pavist Candida nylig. Virker som det er utrolig utbredt og vanlig.. Tok en blodprove selv og hadde en masse antistoffer mot soppen. Hva er det viktigste jeg ma holde meg unna el. begrense.Er det nok a begrense eller kutte ut gjaer og sukker. Spise olivenekstrakt og drikke potetvann kraft. Sliter med uforklarelig alvorlig,angst og depresjons problemer.Inkl.diffuse symptom fra nervesystemet.Psykiske. Kan det vaere Candidaen som foraarsaker dette..Men slitt kronisk med nervene i 14 aar og ogsaa litt i barndommen.Psykologisk, sosialt har jeg hatt det bra.Ingen andre sykdommer eller plager fysisk. Jeg har litt svak karakter sa a leve pa noen streng diett det klarer jeg ikke. Men vil ga inn for a gjore de viktigste tinga grundig.Vet du eller mener at dette kan vaere nok..Hvor lang tid tar det sann ca, for candida soppen blir pa et normalt niva.Forstar at det kan variere og kostholdet vel kanskje avgjor.. Er det saa at denne soppen spiser naeringstoffene i maten foer de blir tatt opp i kroppen. Slik at det er lett og vanlig a ha stor vitamin,mineral mangel etc Hort at soppen elsker aminosyrer..Skal man begrense de.. Setter veldig pris paa alle tilbake meldinger ! Prob.med a konsentrere meg a lese all verdens forskj.info.om dette paa nettet. V.h Veldig sliten men serios. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168906-candida-igjen-noen-viktige-spm/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 28. desember 2004 Del Skrevet 28. desember 2004 Vel, det viktigste du kan gjøre er å kutte ut enkle karbohydrater. Dvs. sukker (det aller værste), gjær, hvitt mel, pasta og hvit ris. Du bør også holde deg unna søtmelk, da den inneholder mye melkesukker. Begrens inntaket av frukt (mye fruktsukker). I løpet av en 4 ukers tid vil du merke bedring både på fysiske og psykiske symptomer hvis du har holdt deg til dietten. Det er ingen lett diett å holde, men den er gjennomførbar. I tillegg bør du få i deg nok fett, så bruk gjerne litt linfrøolje på maten (på salat eller på middagen etter at den er på tallerkenen). Ta basistilskudd: Multivitamineral, antioksydant og Omega-3. Hvem er det som har tatt testen på deg? Vedkommende bør også kunne følge deg opp med hensyn til diett og kosttilskudd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/168906-candida-igjen-noen-viktige-spm/#findComment-1105177 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.