Gå til innhold

Redsel hos femåring

Anbefalte innlegg

Min sønn på fem år er blitt så engstelig for å ta heis. Han er ikke så engstelig når han først er kommet inn i heis. Skal vi et sted som f.eks på et kjøpesenter, til lege etc. så prater han veldig mye om heis og at han ikke vil i noe heis og at han hater heis. Han er redd den skal sette seg fast. Selv om jeg kan si at vi ikke skal i noe heis dit vi skal gir han seg ikke å prate om det før vi er på vei hjem. I dag begynte han i tillegg å prate om at han var redd tuneller.

Hverken jeg eller min mann er redd for å ta heis og vi prøver å berolige ham med at det ikke er noe farlig med å ta heis men det hjelper ikke. Det begynner å bli et problem og vi er redd ansgten skal bli verre.

Hvordan skal vi opptre/si til ham?

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169039-redsel-hos-fem%C3%A5ring/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

• Opprett ny...