Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Hei.Jeg har de siste rundt fire mnd. hatt en smak av lakrik bakerst i ganen/halsen. Kan dette komme av mangel på mineraler/vitaminer el.l? Eller kan det være at jeg har for mye av et eller annet i kroppen. Jeg har ikke forandret på mitt kosthold i løpet av denne tiden. Da det startet, brukte jeg vitamintilskuddet Victell. Jeg trodde det hadde sammenheng med ginseng i en av tablettene. Og smaken ga seg i en periode. Det jeg da brukte av tilskudd var omega-3E (Fri Flyt). Smaken kom tilbake og jeg sluttet også med dette. I to til tre dager var lakris smaken borte, men nå har den kommet tilbake. Har du noe forslag, hva skal jeg gjøre?Vennlig hilsenRagnhild H. Myklebust

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/169759-lakrissmak-bakerst-i-halsen/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Jeg har ikke vært borti noen som har hatt samme opplevelse av lakrissmak i halsen som deg og kan ikke si jeg har lest om at det kan ha sammenheng med ernæringsstilstanden. Derimot har jeg opplevet at personer med sinkmangel kan ha metallsmak i munnen og andre med soppinfeksjoner eller bakterieinfeksjoner kan ha dårlig smak i munnen. Når det gjelder smaken av lakris er det slik at smakssansen er ikke alltid korrekt og vi kan få assosiasjoner til andre smaker som kan ligne på den vi opplever. Mange kan gulpe og oppleve litt rar smak i munnen når de tar fiskeoljekapsler, som jo er felles både for Victell og Fri Flyt. Du kan for sikkerhets skyld lyse deg selv i halsen foran et speil å se om du kan ha hvite eller gule propper i mandlene

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...