Gjest crkfilr Skrevet 26. januar 2001 Del Skrevet 26. januar 2001 jeg har skrevet noen innlegg om dette før,men jeg vet bare ikke hva jeg skal gjøre med problemet mitt!jeg har prøvd mange foskjellige ting fra apoteket,og peppermyntetabletter.jeg har alltid så mye luft i magen,og når jeg er på do og prøver å slippe ut luft,må jeg holde igjen for jeg vet at viss det kommer ut lager det bare så høy lyd.d er jo veldig pinlig!d komemr ofte veldig mye ut.jeg har også noe greier i halsen,d er på en måte oppstøt,og d lager en merkelig lyd først,også kommer d gjerne en liten slags gulp eller rap etter på.avogtil får jeg sure oppstøt også.dette er veldig ekkelt og plagsomt.pluss jeg har så mye rumling i magen.avogtil forstyrres jeg i undervisninga på skolen pga.dette,for når vi har prøve vil jeg bare skundte meg å levere tilbake og konsentrerer meg bare om å holde magen igjen for at det ikke skal lage rumle/bobble lyder.en gang hadde jeg lyder hele timen og jeg følte alle så på meg,d er så plagsomt og pinlig!magen min er også veldig oppblåst,og jeg føler jeg må slippe ut luft nesten hele tida,spesielt etter måltider.dette er så plagsomt...jeg vet egentlig ikke hva jeg skal gjøre.er det noen GODE råd som HJELPER???jeg vil ikke gå til lege,men gjør det om jeg blir nødt.dette er så ekkelt og plagsomt at det går utover humøret mitt!!særlig siden jeg må gå og olde inn magen så folk ikke skal tro jeg er gravid...! 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16985-s%C3%A5-plagsomt/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 30. januar 2001 Del Skrevet 30. januar 2001 Kjære crkfilr. Det kan virke som du har en forstyrrelse i tarmens naturlige bevegelse og muligens i bakteriefloraen. Mitt første råd er derfor å tygge maten langsomt og mange ganger når du spiser. Det er viktig å ikke gulpe den i seg sammen med luft. Unngå belgfrukter og løk. Ikke tygg tyggegummi. Bruk biola yoghurt eller melk minst 2 ggr daglig. Lag en kanne te om morgenen med fennikkel (2ts til 0,5 l ) som kokes i 5 minutter og tilsettes 2 ts kamille og det hele skal trekke i 10 minutter. Drikk en liten kopp etter måltidene. Hvis ikke dette hjelper bør du kontakte en alternativ behandler. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/16985-s%C3%A5-plagsomt/#findComment-79013 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.