Gå til innhold

Burde si fra ?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Altså, du vil overvåke han fordi han tenker tanker som ville ført til straffbare handlinger dersom han hadde gjennomført de i praksis?

Jeg vil fortelle politiet om ham fordi han er medlemmer i grupper som har som uutalt mål å utrydde jøder. Det virker som om du har en del sympati for slike grupper.

• Svar 161
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

66

• Goliath

34

• Grip

13

• flisa

11

Mest aktive i denne tråden

Gjest Eizoze
Skrevet

Jeg vil fortelle politiet om ham fordi han er medlemmer i grupper som har som uutalt mål å utrydde jøder. Det virker som om du har en del sympati for slike grupper.

"Det virker som om du har en del sympati for slike grupper. "

Hallo? Hvor i allverden har du det fra. Det der var da et totalt umotivert personangrep!

Uansett tar du helt feil.

Men klarer du ikke skille saken vi nå diskuterer, nemlig yttringsfrihet og menneskerettigheter, fra person, så velger jeg å stoppe der.

Skrevet

"Det virker som om du har en del sympati for slike grupper. "

Hallo? Hvor i allverden har du det fra. Det der var da et totalt umotivert personangrep!

Uansett tar du helt feil.

Men klarer du ikke skille saken vi nå diskuterer, nemlig yttringsfrihet og menneskerettigheter, fra person, så velger jeg å stoppe der.

Jeg "har det fra" at du tilsynelatende er imot lovlig overvåkning av grupper som stod bak masseutryddelsen av jøder.

Å bringe inn "ytringsfrihet" i denne diskusjonen er omtrent som å påstå at man har "ytringsfrihet til å rane banker".

Gjest Eizoze
Skrevet

Det er like ulovlig som å planlegge et bankran, man skal også mrlde fra om slikt. En av de tingene Kristin Kirkemo ble dømt for, var å ikke melde fra om de planene hun overhørte i juleselskapet....

Men hadde ranet ikke blitt gjennomført, så hadde hun ikke gjort noe straffbart.

Hvis du leser mitt opprinnelige svar til "not involved" så sier jeg: "Så lenge du ikke mistenker dem for å gjøre/planlegge noe kriminellt, bør du ikke gjøre noe."

Å forfølge mennesker på grunn av deres politiske synspunkter strider faktisk mot artikkel 19 i FNs menneskerettigheter.

Derfor kunne dette ha blitt en interessant diskusjon: Når er det legitimt å sette menneskerettighetene til side?

Skrevet

Hvis du leser mitt opprinnelige svar til "not involved" så sier jeg: "Så lenge du ikke mistenker dem for å gjøre/planlegge noe kriminellt, bør du ikke gjøre noe."

Å forfølge mennesker på grunn av deres politiske synspunkter strider faktisk mot artikkel 19 i FNs menneskerettigheter.

Derfor kunne dette ha blitt en interessant diskusjon: Når er det legitimt å sette menneskerettighetene til side?

De blir ikke forfulgt pga dere politiske synspunkt, men fordi de er i en organisasjon som har som uttalt mål å begå kriminelle handlinger - massemord av jøder.

Med andre ord - de overvåkes på samme grunnlag som hvis de var i en organisasjon som forfektet bankran.

Skrevet

Så det er opp til de som planlegger noe forbrytersk da - om man selv skal havne innafor? - det blir jo helt høl i hue!

Gjest Eizoze
Skrevet

Så det er opp til de som planlegger noe forbrytersk da - om man selv skal havne innafor? - det blir jo helt høl i hue!

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente her, men hvis man skal straffes for ting man har tenkt, så....

Det blir hvertfall komplisert å forfatte kriminalromaner da. :-)

Gjest Eizoze
Skrevet

De blir ikke forfulgt pga dere politiske synspunkt, men fordi de er i en organisasjon som har som uttalt mål å begå kriminelle handlinger - massemord av jøder.

Med andre ord - de overvåkes på samme grunnlag som hvis de var i en organisasjon som forfektet bankran.

Jeg vet ikke helt når denne personen gikk fra å ha "stygge nazisympatier" til å bli en del av "en organisasjon som har som uttalt mål å begå [] massemord"

Men greit nok. I så fall vil jeg også anbefale deg å lese mitt svar til "not involved" en gang til.

Nå er jeg egentlig ikke interessert i å være med på en muslim/nazist-debatt, men jeg antar at du innser hvordan den samme argumentasjonen du serverer her også kan brukes for å argumentere for overvåkning og forfølgelse av personer som bekjenner seg til en religion som bruker begrep som "jihad".

Skrevet

Det er ikke forbudt å ha politiske sympatier, enten en er sosialist eller nasjonalsosialist (nazist), så har en de samme demokratiske rettighetene. NB:SÅ LENGE DE IKKE BRYTER LOVEN!

Skulle jeg ringt politiet om jeg så Lillevolden på butikken?

Nah...

Skrevet

Jeg vet ikke helt om jeg skjønte hva du mente her, men hvis man skal straffes for ting man har tenkt, så....

Det blir hvertfall komplisert å forfatte kriminalromaner da. :-)

hehe!

nei - men det er faktisk ulovlig å lage planer, handle inn finlandshetter, tegne kart -etc.etc. - ting som til sammen bare handlingen - SELVE RANET.

Og om man kommer over slike planer, så er man pliktig å opplyse om det. Akkurat som Kristin Kirkemo - les boken hennes!

Hun var rusa og skaffet våpen til de andre i Bergen - sikkert mot penger eller dop, husker ikke - og da hun overleverte våpenet til søstra og mannen hennes -de ville ha noe å beskytte seg mot i og med attentatene mot hun søstra til Per, de hadde sett mange mistenkelige mennesker på gården etc. Det kunne jo Kristin skjønne hun og hun vanket jo i slike lugubre miljøer, det visste de jo - så hun kunne jo skaffe det...

Og da de i juleselskapet snakket om å drepe foreldrene til Per, så syns Kristin deet var fyllepreik og tullball - ingen skyter da vel foreldrene sine for penger - mente hun.

Vel, det kan GODT være slik hun beskriver det - likevel, hun ksulle ha meldt fra om de planene hun hørte om - selv om hun trodde det var tullprat.

(gidder ikke lese korrektur oppover her - så prøv å les - jeg har så fælt tastatur) :)

Skrevet

Jeg vet ikke helt når denne personen gikk fra å ha "stygge nazisympatier" til å bli en del av "en organisasjon som har som uttalt mål å begå [] massemord"

Men greit nok. I så fall vil jeg også anbefale deg å lese mitt svar til "not involved" en gang til.

Nå er jeg egentlig ikke interessert i å være med på en muslim/nazist-debatt, men jeg antar at du innser hvordan den samme argumentasjonen du serverer her også kan brukes for å argumentere for overvåkning og forfølgelse av personer som bekjenner seg til en religion som bruker begrep som "jihad".

Det har du jaggu rett i.

Skrevet

Altså, du vil overvåke han fordi han tenker tanker som ville ført til straffbare handlinger dersom han hadde gjennomført de i praksis?

Pssssst, dette med overvåkning er et ømt punkt hos marxist-leninistene; du vet, denne gjengen som satt oppe på Blindern og la planer for «væpna revv'lusjon» på seksti- og syttitallet.

Ikke alle jødehatere skal overvåkes, skjønner du. Bare nazister.

Skrevet

Er det noen som har sagt at han ikke har "rett til egne meninger" eller forfektet at han skal "forfølges"?

Men folk som innehar så ekstreme synspunkter som nazisme bør selvsagt overvåkes hvis politiet finner det nødvendig ihht norsk lov.

Så du går ut fra at alle som kler seg som nazi boot boys kan komme til å bryte en lov en eller annen gang?

Hm.. merkelig det, at det skal komme fra deg.

Jeg synes man skal la folk være i fred så sant de ikke tidligere har været innblandet i kriminalitet, og det virker som om de ikke har gitt opp sin kriminelle løpebane.

Eks. pedofile. Hvis en dømt pedofil flyttet inn på feltet her, ville jeg nok kontaktet småbarnsfamilier, men ikke politiet.

Skrevet

Så du går ut fra at alle som kler seg som nazi boot boys kan komme til å bryte en lov en eller annen gang?

Hm.. merkelig det, at det skal komme fra deg.

Jeg synes man skal la folk være i fred så sant de ikke tidligere har været innblandet i kriminalitet, og det virker som om de ikke har gitt opp sin kriminelle løpebane.

Eks. pedofile. Hvis en dømt pedofil flyttet inn på feltet her, ville jeg nok kontaktet småbarnsfamilier, men ikke politiet.

Hei,

Nazistiske organisasjoner kan ikke sammenlignes med et politisk parti, fordi de har som uttalt mål å utslette den jødiske rase - altså åpenbar kriminell aktivitet. Dette er en integrert del av nazismen.

Det er derfor det samme som å varsle politiet hvis man oppdager noen er i ferd med å planlegge mord.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke forbudt å ha politiske sympatier, enten en er sosialist eller nasjonalsosialist (nazist), så har en de samme demokratiske rettighetene. NB:SÅ LENGE DE IKKE BRYTER LOVEN!

Skulle jeg ringt politiet om jeg så Lillevolden på butikken?

Nah...

Selv om du ligger på den ekstreke-høyresiden, så bude vite at jødeutryddelse er "innebakt" i nazismen, så å snakke om "nazisme uten kriminaliet" er idioti!

Du burde skjemmes!

Skrevet

Hei,

Nazistiske organisasjoner kan ikke sammenlignes med et politisk parti, fordi de har som uttalt mål å utslette den jødiske rase - altså åpenbar kriminell aktivitet. Dette er en integrert del av nazismen.

Det er derfor det samme som å varsle politiet hvis man oppdager noen er i ferd med å planlegge mord.

Med vennlig hilsen

Men tror du ikke at noen av disse som er med i disse nazi greiene, er med fordi de synes det er "kult" og "tøft"?

Og altså aldri ville vært med på verken vold eller drap? Særlig tenåringer uten fungerende omsorgspersoner hjemme, vil trekkes mot grupper og tilhørighet..

Skrevet

Pssssst, dette med overvåkning er et ømt punkt hos marxist-leninistene; du vet, denne gjengen som satt oppe på Blindern og la planer for «væpna revv'lusjon» på seksti- og syttitallet.

Ikke alle jødehatere skal overvåkes, skjønner du. Bare nazister.

I likhet med landssvikere som Synnervåg, så burde nazister overvåkes, og det mener nok det store flertall av nordmenn - muligvis bortsett fra deg.

Og det viser jo virkelig hvor dine sympatier ligger - ihvertfall ikke med jødene!

Skrevet

Men tror du ikke at noen av disse som er med i disse nazi greiene, er med fordi de synes det er "kult" og "tøft"?

Og altså aldri ville vært med på verken vold eller drap? Særlig tenåringer uten fungerende omsorgspersoner hjemme, vil trekkes mot grupper og tilhørighet..

Hei,

Jo, men det er jo nettopp den gjengen som myrdet Benjamin Hermansen og andre.

Det er nok mange "bankranere" og "narkolangere" som også mangler omsorgspersoner hjemme; de bør muligvis få hjelp, men det betyr ikke at man skal la dem lange narko og rane banker "fordi de mangler en omsorgsperson".

På samme måte for personer som er i organisasjoner hvis uttalte mål er å utrydde jøder.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Du våser!

Det er en ørliten del av muslimer som er terrorister (og de gruppene både kan og blir overvåket).

Derimot så har islam ingen lignende uttalt mål om å utslette alle jøder som nazismen har; tvertimot så står det spesifikt at jøder og kristne som "respekteres som bokens folk".

Skrevet

Hei,

Jo, men det er jo nettopp den gjengen som myrdet Benjamin Hermansen og andre.

Det er nok mange "bankranere" og "narkolangere" som også mangler omsorgspersoner hjemme; de bør muligvis få hjelp, men det betyr ikke at man skal la dem lange narko og rane banker "fordi de mangler en omsorgsperson".

På samme måte for personer som er i organisasjoner hvis uttalte mål er å utrydde jøder.

Med vennlig hilsen

Sitat: På samme måte for personer som er i organisasjoner hvis uttalte mål er å utrydde jøder.

Det skulle jo faktisk bli Hamas og alle andre ekstreme islamittsike organisasjoner som du gir din helhjertede støtte til..

Overvåkningstrangen din har tydligvis overvinteret fra den tid det var de røde diktaurer dere løp rundt i gatene å demontrerte for.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...