Gjest kan noen hjelpe Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Jeg blir stadig syk, og lett smittet av all verdens viruser. Jeg skjønner ikke hvorfor. Jeg spiser mye frukt og grønnsaker. Jeg tar alle vitaminene jeg skal, og mere til. Spiser Tran og Sanasol hver dag, i tillegg til Hvitløk, Solhatt, E-vit og masse ekstra C-vitamin. I det siste har jeg begynt med Svarthyllebærekstrakt som noen anbefalte. Likevel blir jeg stadig syk, især øre-nese-hals greier. Alle prøver er normale, og legen min har ingen gode råd å komme med. Jeg stresser ikke spesielt mye, og har ikke mer påkjenninger enn andre. Hva i all verden skal jeg gjøre for å få bedre immunsystem? Jeg er drittlei av å være så mye syk. Jeg vil gjerne ha gode råd. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170033-er-mye-sm%C3%A5syk/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Sanasol gir deg ikke så veldig mye av de vitaminene du trenger når du er i en fase at du trenger noe ekstra. Sanasol og slikt har vitaminmenger store nok til å forebygge mangler, men langt fra nok til å behandle. Jeg ville anbefale deg å kjøpe et multivitamineral-tilskudd på helsekosten. Jeg anbefaler Spektro eller multi fra Natures Sunshine. Ta en dagsdose morgen og kveld. I tillegg kjøper du naturlig Omega-3 som er ferskest mulig, ikke tran som er gammel olje som tildels er syntetisk fremstilt. Jeg anbefaler Eskimo-3, Vitomega, BioMarine. Ta nok til at du får i deg 6 gram omega-3. Ikke 6 gram olje. Dette fordeler du utover dagen. Ta i tillegg 350 mg E-vitamin, 1-2 gram C-vitamin og dagsdose med et sammensatt antioksydantprodukt. Har du fremdeles penger igjen bør du supplere med et B-vitaminkomplex. Kutt ut sukker i mat og drikke - det stjeler næringsstoffer. Kaffe og røyk stjeler C-vitamin. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170033-er-mye-sm%C3%A5syk/#findComment-1115048 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest kan noen hjelpe Skrevet 9. januar 2005 Del Skrevet 9. januar 2005 Sanasol gir deg ikke så veldig mye av de vitaminene du trenger når du er i en fase at du trenger noe ekstra. Sanasol og slikt har vitaminmenger store nok til å forebygge mangler, men langt fra nok til å behandle. Jeg ville anbefale deg å kjøpe et multivitamineral-tilskudd på helsekosten. Jeg anbefaler Spektro eller multi fra Natures Sunshine. Ta en dagsdose morgen og kveld. I tillegg kjøper du naturlig Omega-3 som er ferskest mulig, ikke tran som er gammel olje som tildels er syntetisk fremstilt. Jeg anbefaler Eskimo-3, Vitomega, BioMarine. Ta nok til at du får i deg 6 gram omega-3. Ikke 6 gram olje. Dette fordeler du utover dagen. Ta i tillegg 350 mg E-vitamin, 1-2 gram C-vitamin og dagsdose med et sammensatt antioksydantprodukt. Har du fremdeles penger igjen bør du supplere med et B-vitaminkomplex. Kutt ut sukker i mat og drikke - det stjeler næringsstoffer. Kaffe og røyk stjeler C-vitamin. Tusen takk for råd. Jeg skal kjøpe noen av disse tingene du nevner. E-vitamin tar jeg ganske mye av, drikker Hvetekimolje hver dag (kjøpt på helsekost). Var ikke klar over at sukker stjeler næringsstoffer? Hvordan skjer det? I tilfelle får jeg vel kutte det ut. Kaffe og alkohol drikker jeg ikke, men hva med te, virker det på samme måten? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170033-er-mye-sm%C3%A5syk/#findComment-1115266 Del på andre sider Flere delingsvalg…
jubalong70 Skrevet 10. januar 2005 Del Skrevet 10. januar 2005 Tusen takk for råd. Jeg skal kjøpe noen av disse tingene du nevner. E-vitamin tar jeg ganske mye av, drikker Hvetekimolje hver dag (kjøpt på helsekost). Var ikke klar over at sukker stjeler næringsstoffer? Hvordan skjer det? I tilfelle får jeg vel kutte det ut. Kaffe og alkohol drikker jeg ikke, men hva med te, virker det på samme måten? JEg husker ikke biofysiologien bak det med sukker. Beklager. Te har ikke like sterk effekt som kaffe. Men det skal også sies at både kaffe og svart te har endel antioksydanter. Grønn te er bare positivt å drikke. Som med det meste så gjelder det å være moderat. Selvsagt kan man spise ting med sukker, selvsagt kan man drikke kaffe, men ikke i store mengder - slik mange gjør. Og du som sliter med å være mye småsyk bør kanskje være ekstra påpasselig. I hvertfall til du begynner å komme deg. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170033-er-mye-sm%C3%A5syk/#findComment-1115730 Del på andre sider Flere delingsvalg…
akaped78 Skrevet 15. januar 2005 Del Skrevet 15. januar 2005 Det er viktig at det du putter i deg ikke er syntetisk fremstilt, og stort sett alt du får kjøpt i butikken er jo det... Da jobber leveren tungt, og setter ned immunforsvaret ditt enda mer... Tilskudd i i kapsler vil jeg ikke anbefale, da de er laget av gelatin. Kroppen greier ofte ikke å bryte ned kapselen før den faktisk havner like hel i do. Det samme med syntetisk fremstilte piller Hvis du vil vite ok de helt spesielle produktene jeg bruker, så send meg en mail! [email protected] 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/170033-er-mye-sm%C3%A5syk/#findComment-1121478 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.