Gå til innhold

NHD mulig å få slettet deler av journal?

Anbefalte innlegg

Jeg er i en konflikt med sykehuset ang en tidligere innleggelse. En viktig del av sykepleiejournalen er ikke signert, og det er ingen som vet hvem som har skrevet den. Kan jeg da kreve den slettet? synes det er ganske urettferdig at den som har skrevet dette notatet kan få ha det stående som en sannhet, uten å måtte stå frem med hvem hun er?

Altså, er en ikke undertegnet journal gyldig?

Fortsetter under...

er det komplett umulig aa finne ut hvem som har skrevet den? timelister/turnus ligger paa sykehusets nett (saa sant dette ikke hendte for flerfoldige aar siden).

lykke til. haaper nhd svarer deg paa dette

ja, det er helt umulig. Det var mange på jobb den dagen, og det står ikke noe sted hvem som hadde ansvaret for meg.

Jeg har hørt at man ikke kan få slettet ting i journalen din, men det du imedlertid kan gjøre er å få skrevet inn i journalen dine innsigelser rundt dette. Med en god begrunnelse vil det i praksis omtrent bli som en sletting neste gang en lege leser dette og blir gjort oppmerksom på de faktiske forhold. Leger kan være litt av hver... MEN jeg tror ikke de setter stor lit til det som blir skrevet uten vedkommendes navn under. Jeg tror det er mulig å sette en slags ramme rundt de områdene i journalen du ønsker slettet, for å tydeliggjøre det mest mulig. Dette er i hvert fall mye bedre enn ingenting. Hvis jeg tar feil med hensyn til dette her håper jeg det kommer noen kloke hoder og korrigerer meg.

Lykke til.

ja, det er helt umulig. Det var mange på jobb den dagen, og det står ikke noe sted hvem som hadde ansvaret for meg.

hadde jeg vaert deg hadde jeg ikke klart aa slaa meg til ro med at dette "er umulig aa finne ut av". er avdelingsspl. den samme kan du jo hoere med ham/henne. men som sagt er det for 10 aar siden blir jo det hele litt vanskeligere.

det er jo fullstendig uhoert at slikt skjer, menneskelig, men uhoert.

hadde jeg vaert deg hadde jeg ikke klart aa slaa meg til ro med at dette "er umulig aa finne ut av". er avdelingsspl. den samme kan du jo hoere med ham/henne. men som sagt er det for 10 aar siden blir jo det hele litt vanskeligere.

det er jo fullstendig uhoert at slikt skjer, menneskelig, men uhoert.

det er over ett år siden, og de har nektet å finne ut av hvem det er siden første gang jeg leverte klagen. det er nesten ett år siden det også.

Så jeg har tydeligvis ikke slått meg til ro med det, da jeg fremdeles prøver å finne ut av det. Klagen går videre til fylkeslegen nå i disse dager.

Annonse

det er over ett år siden, og de har nektet å finne ut av hvem det er siden første gang jeg leverte klagen. det er nesten ett år siden det også.

Så jeg har tydeligvis ikke slått meg til ro med det, da jeg fremdeles prøver å finne ut av det. Klagen går videre til fylkeslegen nå i disse dager.

nektet aa finne ut av det? nektet?

hva i all verden for slags grunn oppgir vedk.

det er jo fullt mulig aa finne dette ut naar det kun er snakk om ET aar. Gud for et tungrodd system.

litt for kjapp her naa, leste ET aar og ikke "over et aar". beklager

nektet aa finne ut av det? nektet?

hva i all verden for slags grunn oppgir vedk.

det er jo fullt mulig aa finne dette ut naar det kun er snakk om ET aar. Gud for et tungrodd system.

ingen som vil ta ansvar da vet du. Er noe tull med en overlege og overgrep. Ingen av miljøpersonalet som vil blandes inn i det, så de dekker hverandre.

hei igjen. har undersoekt litt ang dette og -du har faktisk rett til aa be om at denne "biten" av journalen slettes/ (evt rettes). det er god nok grunn at rapporten ikke er signert.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...