Gå til innhold

kan en skille klart mellom katastrofetanker og tvangstanker?

Anbefalte innlegg

Gjest katastrofetanker

jeg plages veldig mye av såkalte katastrofetanker. når jeg står på kjøkkenet og skal skjære brød så kan jeg feks se for meg en situasjon hvor jeg detter rett oppå kniven, eller at den går rett i øyet på meg. når jeg skal ta trikken kan jeg få et bilde på hjernen om at triken begynner å gå før jeg har kommet jeg ordentlig ut og at en del av meg blir hengende fast og slept etter trikken. forferdelige ubehagelige tanker. jeg kan også spinne videre på tanker om nesten-ulykker, som da vognen til kusina vi veltet og jeg ser for meg at den ramler ned i skråningen med kusina mi oppi.

ofte får jeg ikke sove om kvelden fordi jeg er så plaget av disse bildene på hjernen.

jeg går på 10 mg Cipralex. Kan det ha noe effekt å øke den i samarbeid meg lege? Har disse tankene noe med OCD å gjøre?

Fortsetter under...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...