Cathrine Louise Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Vi er en familie som trenger HJELP! For ca 8 år siden fikk moren min alvorlige vrangforestillinger og ble diagnostisert med manisk psykose. Hun ble tilbudt hjelp,men har aldri selv innsett at hun trenger det. Hun ble tvangsinnlagt en gang for ca 5 år siden( i Bodø), men hjelpeapparatet der syntes ikke hun var nok syk til å holde henne, så hun fikk selv reise hjem etter 10 dager. Etter det har alt blitt mye verre. Hun innser ikke at hun trenger hjelp - det er alltid alle andre som er skyld i hennes elendighet. Hun har frastøtt seg alle venninner, naboer og nå også nærmeste familie. Hun blir aldri depressiv, men er hypomanisk og manisk hele tiden. Jeg har forstått det slik at dette er nokså sjelden.. I det siste har hun tiltatt mht aggresivitet og driver utbredt psykisk terror samt fysisk vold mot min far. ( er ikke det fare for noens helse?? men tanke på tvangsbehandling?)Kommunelege 1, som er psykiater, samt flere psykologer har gitt henne opp og hun har i dag ingen kontakt med helsevesenet. Den eneste som bryr seg er en svært svært sliten ektemann som har tenkt å skille seg fra henne, men holder igjen fordi han vet hun er syk og har ingen andre. Finnes det virkelig ingen mulighet for å hjelpe?? Hvem kan man ta kontakt med utenom fastlegen? 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171035-manisk-psykose/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Nils Håvard Dahl, psykiater Skrevet 18. januar 2005 Del Skrevet 18. januar 2005 Dette er et klart tilfelle for tvangsinnleggelse og tvangsbehandling dersom diagnosen og fremstillingen er riktig. Du kan henvende deg til kommnelege I. Om intet skjer, kan du klage til Fylkeslegen. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/171035-manisk-psykose/#findComment-1123998 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.