Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Etter 10 intense år med Pc arbeid og vond arm/nakke sa kroppen stopp i des 2003. Røntgen utelukket skade i nakken og jeg begynnte fysioterapi/ultralyd/akkupunktur beh. Har gått gjevnt til beh. hele 2004. To gr. pr uke i starten, på høsten gikk jeg hver 14 dag.Etter få beh. ble nakken mye bedre. Men armene sliter jeg med ennå. Venstre hånd sovner når jeg skriver, syr, holder avis o.l. Høyre arm er ubrukelig, senebetennelse både i håndledd og albue. I perioder har jeg tatt Voltaren som smertestillende. Har nå sluttet både med beh. og smertestillende da jeg ikke blir bra alikevel. Hva foreslår du at jeg gjør. Kan dette forsvinne noen gang, eller må jeg slå meg til ro at dette er kronisk og jeg må leve med smertene.

Lenke til kommentar
https://forum.doktoronline.no/topic/171153-senebetennelsetennisalbue/
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege

Hvis hånda "sovner" kan det noen ganger skyldes at en nerve er i klem og dette kan eventuelt undersøkes hos en nevrolog som tester om nerven er i orden. I de tilfeller det er for trangt for nerven i albuen eller ved håndleddet kan en operasjon hjelpe. Innen alternativ behandling brukes noen ganger en kombinasjon av fettsyrer og antioksidanter i behandling av senebetennelser. Jeg har selv god erfaring med dette og det best dokuemnerte produktet er "Bio Sport" der man også har gjort vitenskapelige undersøkelser. Alternativt kan man ta tilskudd av omega 3 fettsyrer og fettsyrer på egen hånd. Behandlingen virker gradvis og man bør i alle fall forsøke minst fire uker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...