Gå til innhold

Manisk Depressiv


Manisk

Anbefalte innlegg

Jeg har en nå eks kone som jeg tror er manisk depressiv.Ca15 mnd siden fikk hun noe over seg at hun skulle ut på fest hele tiden,kastet klærne tok med seg fremmede hjem når jeg var bortreist på jobb og hun ville alltid skilles når jeg tok dette opp med henne,hun hadde og noen vannvittige raseri anfall i denne perioden,så ifjor ca midten av juni ble hun som ett nytt menneske da var hun så veldig glad imeg igjen plutselig,dette varte i ca 2 mnd før hun plutselig fant ut at jeg var ingenting verdt lenger og hun skulle skilles og starte nytt forhold med en ny mann,hun ble så å si samboer med denne mannen fra dag en hun flyttet ut,og nå får jeg høre at alt er min feil absolutt altog hun sier jeg har sagt å gjort ting som jeg vet jeg ikke har gjort.Pr i dag an jeg like godt snakke til en stein som jeg prøver å snakke fornuft med henne,det må og sies at hun har lagt fram noen utrolige ideer som ikke henger på greip og oppi alt dette.Hun gikk til psykolog tidligere før hun flyttet og de hadde foreslått behandling på psykiatrisk polilinikk i 4 mnd,det var siste gangen hun gikk der,jeg tror hun spiser tabletter enda hun begynte i hvertfall på noen som heter tegretol.Så det jeg lurer på er hvor lenge en sånn periode kan vare og hva jeg kan forvente av henne etterpå.Hun møter heller ikke opp til avtalte tider hos legen sin.Sist hun hadde den perioden med festing og slikt varte det i ca 8 mnd.Jeg må tilføye at hun har lidd mye av angst og depresjoner.Jeg har prøvd forsiktig å få henne med på ting som kino gå ut og spise etc,men hun har aldri villet.Nå får jeg høre at hun har ventet på at jeg skulle være med på slike ting men at jeg aldri har villet,så jeg er skikkelig frustrert for uansett hva jeg sier så er det kun det som sier som er riktig,alt nved meg er feil nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Bare et lite tips: Prøv å finne ut om hun fikk noen spesiell type medisiner på det tidspunktet du første gang begynte å mistenke at hun var manisk depressiv.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bare et lite tips: Prøv å finne ut om hun fikk noen spesiell type medisiner på det tidspunktet du første gang begynte å mistenke at hun var manisk depressiv.

Nei hun begynte først å spise medisin ca 1 nov,men de ser ikke ut til å virke for hun blir bare verre og verre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Nei hun begynte først å spise medisin ca 1 nov,men de ser ikke ut til å virke for hun blir bare verre og verre.

Er det barn inne i bildet?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Ja vi har to barn på 7 og snart 5 år.

Svarten og! Jeg hadde håpet at dere ikke hadde det.. Og du har omsorgen for barna eller?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest NonStopp

Hva mener du med det?

Hva jeg mener med det? Såklart at det alltid er verre når det er barn involvert, da blir jo også de skadelidende pga teite foreldre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hva jeg mener med det? Såklart at det alltid er verre når det er barn involvert, da blir jo også de skadelidende pga teite foreldre.

Jo, det er klart, men mener du han bør ha omsorgen for barna? Og hvorfor?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Jo, det er klart, men mener du han bør ha omsorgen for barna? Og hvorfor?

Mener du at barna skal bo hos den ustabile mora si eller? I så fall, hvilken begrunnelse har du for å mene det? Og hvorfor i all verden skal de ikke kunne bo hos faren hvis han normalt utviklet skjelsevner? Dette trenger jeg forklaring på..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Mener du at barna skal bo hos den ustabile mora si eller? I så fall, hvilken begrunnelse har du for å mene det? Og hvorfor i all verden skal de ikke kunne bo hos faren hvis han normalt utviklet skjelsevner? Dette trenger jeg forklaring på..

Jobber du i barnevernet, eller?

Det går jo an å ha normalt utviklede sjelsevner, selv om man er manisk depressiv. Jeg skjønner jo at familien sliter, men å si at han bør ha full omsorg for barna, er jo som å uttale at hun er udugelig som mor i all fremtid.

Hva når hun blir frisk, da? Hvorfor skal han ha omsorgen da? Ser du noen grunn til det? Hvis ikke, synes jeg den ene uttalelsen er basert på litt tynt grunnlag.

Jeg ser på det som et hån mot psykiatriske pasienter.

Sånn bortsett fra den der, synes jeg du sier mye fornuftig.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Jobber du i barnevernet, eller?

Det går jo an å ha normalt utviklede sjelsevner, selv om man er manisk depressiv. Jeg skjønner jo at familien sliter, men å si at han bør ha full omsorg for barna, er jo som å uttale at hun er udugelig som mor i all fremtid.

Hva når hun blir frisk, da? Hvorfor skal han ha omsorgen da? Ser du noen grunn til det? Hvis ikke, synes jeg den ene uttalelsen er basert på litt tynt grunnlag.

Jeg ser på det som et hån mot psykiatriske pasienter.

Sånn bortsett fra den der, synes jeg du sier mye fornuftig.

Om jeg jobber i barnevernet? Nei, vet du hva!

Du synes det er et hån mot psykiatriske pasienter at den friske far skal ha full omsorg for brna. Javel.. Det som er et hån, er at unskyldige barn tvinges til å forholde seg, og bo hos, psykisk ustabile mennesker! FØRST da kan an prate om HÅN!!!

Aner du hva det vil si å være barn av en manisk depressiv? Jeg er klar over at det er forskjellige grader av sykdommen, og noen, altså NOEN som har diagnosen, tar ansvar og kontakter hjelp når de kjenner at det går dårlig. Men kjenner du til sykdommen, så vet du sikkert at hvor sykere pasienten er, jo friskere er han/hun i egne øyne.

Så kom ikke her og si at psykisk ustabile mennesker har KRAV på å få ha omsorgen for barna sine, ei heller får du lov til å foreslå delt omsorg. Har du noen gang prøvd å samarbeide med en manisk depressiv person? Jeg tror ikke det!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Svarten og! Jeg hadde håpet at dere ikke hadde det.. Og du har omsorgen for barna eller?

Jeg jobber i nordsjøen nå men holder på nå og fikse meg jobb på land slik at jeg kan ha ungene.Barnevernet og er i bildet og sier de vil at jeg skal ha ungene,så jeg er nødt til å få en jobb på land slik at jeg kan ha omsorgen for ungene.Har og vært hos legen hennes å sagt ifra hvor galt det egentlig er med henne nå.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jobber du i barnevernet, eller?

Det går jo an å ha normalt utviklede sjelsevner, selv om man er manisk depressiv. Jeg skjønner jo at familien sliter, men å si at han bør ha full omsorg for barna, er jo som å uttale at hun er udugelig som mor i all fremtid.

Hva når hun blir frisk, da? Hvorfor skal han ha omsorgen da? Ser du noen grunn til det? Hvis ikke, synes jeg den ene uttalelsen er basert på litt tynt grunnlag.

Jeg ser på det som et hån mot psykiatriske pasienter.

Sånn bortsett fra den der, synes jeg du sier mye fornuftig.

Jeg vil bare si at når moren er "normal"er hun en veldig god mor men akuratt nå så mangler hun noen av de normale sperrene på hva en kan si og ikke si til ungene.Hun kjefter mye på de og sier ting som kanskje ikke er så bra for ungene og høre.Legen hennes og barnevernet sier og at hun må ha ungene minst mulig mens hun er syk.Nå får du henne aldri til å innse at hun er syk,i hennes hode nå er det alle andre som er galne.Men for all del jeg synes egentlig veldig synd på henne og håper for alt i verden at hun blir frisk og at ting normaliserer seg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Jeg jobber i nordsjøen nå men holder på nå og fikse meg jobb på land slik at jeg kan ha ungene.Barnevernet og er i bildet og sier de vil at jeg skal ha ungene,så jeg er nødt til å få en jobb på land slik at jeg kan ha omsorgen for ungene.Har og vært hos legen hennes å sagt ifra hvor galt det egentlig er med henne nå.

Føler med deg, og vet hvilket press du lever under i øyeblikket!!

Selv om jeg har liten tro på det, så håper jeg, for din og barnas del, at legen tar dine opplysninger på alvor. Som du skjønner, så vet jeg en god del om denne diagnosen, så jeg er her til disposisjon i den grad du måtte ønske det.

Mvh Nina.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Føler med deg, og vet hvilket press du lever under i øyeblikket!!

Selv om jeg har liten tro på det, så håper jeg, for din og barnas del, at legen tar dine opplysninger på alvor. Som du skjønner, så vet jeg en god del om denne diagnosen, så jeg er her til disposisjon i den grad du måtte ønske det.

Mvh Nina.

Jeg takker for det.Doktoren hennes lovte meg at hun skulle ta skikkelig tak i det for som hun s til meg meg,hun trenger skikkelig hjelp.Jeg håper virkelig hun gjør som hun sier hun skulle gjøre.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Jeg takker for det.Doktoren hennes lovte meg at hun skulle ta skikkelig tak i det for som hun s til meg meg,hun trenger skikkelig hjelp.Jeg håper virkelig hun gjør som hun sier hun skulle gjøre.

Det håper jeg også! Er glad for at du har møtt såpass respons hos legen.. Lykke til videre!

Klem Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det håper jeg også! Er glad for at du har møtt såpass respons hos legen.. Lykke til videre!

Klem Nina

Hallo Nonstop.

Jeg lurer på om du har noen formening om hva jeg kan forvente av henne når hun en gang kommer ut av den maniske tilstanden,hva jeg bør følge med på osv.Jeg er egentlig ganske bekymret for henne da hun fortalte meg at hun tenkte en del på selvmord tidligere

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest NonStopp

Hallo Nonstop.

Jeg lurer på om du har noen formening om hva jeg kan forvente av henne når hun en gang kommer ut av den maniske tilstanden,hva jeg bør følge med på osv.Jeg er egentlig ganske bekymret for henne da hun fortalte meg at hun tenkte en del på selvmord tidligere

De har det best når de er maniske, helt klart. Hvorvidt hun tar livet av seg når "hun kommer nedpå" igjen, det har jeg ingen formening om, da jeg ikke kjenner henne. Det høres jo ut som om overlevelsesinstinktet er intakt i allefall, så jeg synes ikke du skal bekymre deg. Du skal tenke på deg selv og barna!

Dette med selvmordstrussler kan være en måte å styre omgivelsene på også det, vet du, så jeg synes ikke du skal tenke så mye på det.

Hvor befinner hun seg nå, og har hun fått den hjelpen som hun så sårt trenger? Hvor gamle er barna deres om jeg får spørre..?

Nina

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De har det best når de er maniske, helt klart. Hvorvidt hun tar livet av seg når "hun kommer nedpå" igjen, det har jeg ingen formening om, da jeg ikke kjenner henne. Det høres jo ut som om overlevelsesinstinktet er intakt i allefall, så jeg synes ikke du skal bekymre deg. Du skal tenke på deg selv og barna!

Dette med selvmordstrussler kan være en måte å styre omgivelsene på også det, vet du, så jeg synes ikke du skal tenke så mye på det.

Hvor befinner hun seg nå, og har hun fått den hjelpen som hun så sårt trenger? Hvor gamle er barna deres om jeg får spørre..?

Nina

Hun bor i en leilighet,og jeg vet ikke om hun får hjelpen fordi jeg tør ikke legge meg opp i hva hun gjør nå hun blir veldig hissig da.Barna er 7 og snart 5 år.Jeg prøver å slappe av men,jeg tenker endel allikevel på dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...