Gå til innhold

"Gammeldags" popcorn-maskin

Anbefalte innlegg

Gjest popper'n
Skrevet

Minstejenta fikk her en dag av noen venner, en slik popcorn maskin med gammeldags utseende.

Vi har prøvd den, og er ikke helt fornøyd. Den spruter ut en del uferdige maiskorn, det spruter på benken og gulvet. Ferdig poppede maiskorn hopper og spretter og er umulig å få ned i bollen.

Jeg synes også popcornet blir litt tørt.

Noen andre som har denne maskinen? Går det an å ha litt smør oppi, så man kan ha på salt som setter seg fast....

Gode tips mottas med takk!

Har også sett på denne BigPopper. Noen som har den og har erfaringer?

Skrevet

Jeg fikk big popper maskin til jul , elsker popcorn :-) Fra før har jeg en sånn ala du beskriver og var ikke helt fornøyd med den . Men denne nye er noe heelt annet , kjempebra og nydelig popcorn .

Tvillingmamma
Skrevet

Jeg fikk big popper maskin til jul , elsker popcorn :-) Fra før har jeg en sånn ala du beskriver og var ikke helt fornøyd med den . Men denne nye er noe heelt annet , kjempebra og nydelig popcorn .

Blir popcornet tørt, eller er det mer sånn som det blir i micro?

Har du over noe smørblanding? Eventuelt gjør du dette i maskinen eller etterpå?

Takker og bukker :)

Skrevet

Så den er bra altså. Har lyst på en sånn jeg også, men blir det likt som å gjøre det på den gamle måten.

Kjele, stå å riste på den osv :-)

Syntes det blir best på gamlemåten, men hvis du sier det er likt - så skal det vurderes.

Noe latskap igrunn, for det tar jo ikke lange tiden å poppe i kjelen heller.

Eneste er at det kan brenne seg fast i kjelen, så det er det som er jobben - å skrubbe den. Men den andre må vel også rengjøres på en slags måte. Det holder vel ikke å skylle?

Tvillingmamma
Skrevet

Så den er bra altså. Har lyst på en sånn jeg også, men blir det likt som å gjøre det på den gamle måten.

Kjele, stå å riste på den osv :-)

Syntes det blir best på gamlemåten, men hvis du sier det er likt - så skal det vurderes.

Noe latskap igrunn, for det tar jo ikke lange tiden å poppe i kjelen heller.

Eneste er at det kan brenne seg fast i kjelen, så det er det som er jobben - å skrubbe den. Men den andre må vel også rengjøres på en slags måte. Det holder vel ikke å skylle?

Med BigPopper er også kluet at du bruker lokket som serveringsskål. Da strør man vel salt evt smørblanding over. Regner med at litt zalo og et par runder med kosten er en grei måte å rengjøre på.

Skrevet

Popcornmaskiner varer ikke så veldig lenge....

Vi har hatt Big popper. Lokket begynte å sprekke og sveiva som går rundt falt av, så vi byttet den inn og kjøpte micro istedenfor med ett lite mellomlegg. Men nå lager vi mye popcorn da.....

Hvis popcornet ditt hopper mye rundt kan du kanskje sette en større skål under eller noe sånt. Smeltet smør er godt på, vet ikke om du også kan bruke kald flytende margarin - popcornet er jo varmt så...

Skrevet

Grunnen til att det blir slik er at det er varmluft som får popcornet til å poppe. det går ikke å bruke smør eller olje da dette vil dryppe ned i viften som blåser varmluft. mine er faringer er med denne er at man bare må godta at popcornet blir tørt ellers er det bare å hive den.

Skrevet

Kan det være noe å prøve på å ha flytende smør i sprayflaske?

Hm. Idè... Kjøre en kopp flytende smør og litt salt + olje i en kopp i microen, deretter fylle opp en spruteflaske med miksen, for så å dusje popcornet til slutt?

Kan noen gi meg beskjed dersom patenten funker? For da skal jeg ta den i bruk selv. Hehe.

millymollymandy
Skrevet

Du må kjøpe formfett på boks og sprute på pocornene når de er i bollen. Strø på salt straks etterpå.

Tvillingmamma
Skrevet

Popcornmaskiner varer ikke så veldig lenge....

Vi har hatt Big popper. Lokket begynte å sprekke og sveiva som går rundt falt av, så vi byttet den inn og kjøpte micro istedenfor med ett lite mellomlegg. Men nå lager vi mye popcorn da.....

Hvis popcornet ditt hopper mye rundt kan du kanskje sette en større skål under eller noe sånt. Smeltet smør er godt på, vet ikke om du også kan bruke kald flytende margarin - popcornet er jo varmt så...

Denne BigPopper, popper den også med varmluft, eller er det et element som blir vamt? Går det an å ha litt smør/olje på denne platen så man unngår at popcornet blir tørt?

Skrevet

Kan det være noe å prøve på å ha flytende smør i sprayflaske?

Hm. Idè... Kjøre en kopp flytende smør og litt salt + olje i en kopp i microen, deretter fylle opp en spruteflaske med miksen, for så å dusje popcornet til slutt?

Kan noen gi meg beskjed dersom patenten funker? For da skal jeg ta den i bruk selv. Hehe.

æsj, Aina da .- . .smøret må jo være varmt! *grøss*

Fikk du mailen min?

Skrevet

æsj, Aina da .- . .smøret må jo være varmt! *grøss*

Fikk du mailen min?

Jepp, jeg svarte også...

Men du... Popcornet er jo varmt, så smeltet smør på varmt popcorn må jo duge?

Skrevet

Har en sånn gammeldags popcornmaskin, har hatt den i sikkert 10 år, og den fungerer fint fortsatt. En periode brukte vi micropop, men etter at jeg fant ut at de fettsyrene som er i micropop er såkalte "tranfettsyrer" og ikke særlig sunne for kroppen, kom maskina fram igjen.

Den spruter litt ja, men ikke popcorn er jo ikke det værste å rydde opp etterpå, og temmelig billig snacks selv om ikke alt poppes like bra.

Mens maskina popper, smelter jeg et par spiseskjeer vanlig smør som jeg sprer utover i bollen og rører så snart maskina er ferdig med poppingen. Deretter strør jeg litt fint salt eller krydder på - nam!

Skrevet

Denne BigPopper, popper den også med varmluft, eller er det et element som blir vamt? Går det an å ha litt smør/olje på denne platen så man unngår at popcornet blir tørt?

Ja, det er elementet som blir varmt så du kan ha olje på. Var veldig fornøyd til den gikk sunn.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...