Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Han evner ikke å se at den stakkarsligjøring han bedriver ovenfor fargede er ren rasisme av mest lumske slag. Slik er det alltid når man enten syr puter under armene på folk, eller "umyndiggjør" dem ved å påstå at de ikke er i stand til å ta ansvaret for egne handlinger. Den samme særdeles uheldige begrunnelsen benyttes også overfor en del innvandrere i Norge, og således gir man dem både en begrunnelse for å fortsette med det de gjør - og degraderer dem som individer. 0 Siter
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 *ler* De tiltale er både svarte og hvite. Og når jeg skylder på apartheid, så er det åpenbart fordi apartheid ødelegger samfunnsstrukturen. Det er en politisk kritikk, og den rammer alle uavhengig av rase. Så av disse tre så er det den hvite som er ansvarlig, mens de mørke "selvfølgelig" ikke kan ta ansvaret for det de gjorde - pga apartheid? Flott Sør..... 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Slik er det alltid når man enten syr puter under armene på folk, eller "umyndiggjør" dem ved å påstå at de ikke er i stand til å ta ansvaret for egne handlinger. Den samme særdeles uheldige begrunnelsen benyttes også overfor en del innvandrere i Norge, og således gir man dem både en begrunnelse for å fortsette med det de gjør - og degraderer dem som individer. Men lenke har du, som vanlig, ikke? 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Så av disse tre så er det den hvite som er ansvarlig, mens de mørke "selvfølgelig" ikke kan ta ansvaret for det de gjorde - pga apartheid? Flott Sør..... Kan du finne tråden hvor jeg har påstått det? Hvor? 0 Siter
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Ja, det er selvsagt relatert til arbeidsforholdene man hadde under apartheid(og i mange tilfeller fremdeles har). Selvsagt.... Alt det som de mørkhudede nå begår av kriminelle handlinger i Sørafrika kan lastes apartheid, og ingen mørkhudede i Sørafrika hverken kan eller skal behøve å ta ansvaret for egne kriminelle handlinger. Flott Sør..... Det vil sikkert bidra til å gjøre livet MYE lettere for mørkhudede sørafrikanere. 0 Siter
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Men lenke har du, som vanlig, ikke? Og noe svar har du som vanlig ikke.... 0 Siter
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Kan du finne tråden hvor jeg har påstått det? Hvor? Så du mener det er den hvite som kan skylde på aparheid? Eller kan ingen av dem skylde på apartheid? Eller vet du ikke hva du egentlig mener i det hele tatt? 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Og noe svar har du som vanlig ikke.... Nei, hvorfor? Det er jo bare du som har skrevet noe slikt møl, så det får du selv svare for. 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Så du mener det er den hvite som kan skylde på aparheid? Eller kan ingen av dem skylde på apartheid? Eller vet du ikke hva du egentlig mener i det hele tatt? Hvor har jeg påstått noe som helst om skyldfordeling basert på hudfarge? Lenke? 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Selvsagt.... Alt det som de mørkhudede nå begår av kriminelle handlinger i Sørafrika kan lastes apartheid, og ingen mørkhudede i Sørafrika hverken kan eller skal behøve å ta ansvaret for egne kriminelle handlinger. Flott Sør..... Det vil sikkert bidra til å gjøre livet MYE lettere for mørkhudede sørafrikanere. Er det dine meninger? Eller skulle det liksom være meg som har uttalt noe slikt? Isåfall hvor? 0 Siter
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Nei, hvorfor? Det er jo bare du som har skrevet noe slikt møl, så det får du selv svare for. HVIS noen syr puter under armene på noen, eller umyndiggjør dem på en slik måte som det antydes her - er du da enig i at det er særdeles uheldig, ikke minst overfor de man gjør det mot? Er du i stand til å svare da Sør? Eller er du redd for at noen da faktisk tar seg bryet verdt med å finne frem noen gamle lenker...? 0 Siter
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Hvor har jeg påstått noe som helst om skyldfordeling basert på hudfarge? Lenke? Det var tre spørsmål, og ikke påstander. Har du noen svar? 0 Siter
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Er det dine meninger? Eller skulle det liksom være meg som har uttalt noe slikt? Isåfall hvor? Hva mener du egentlig med dette, hvis det ikke er ment som en (bort)forklaring på en grotesk handling? http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1422.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2417986&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2417986 0 Siter
Goliath Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Hva mener du egentlig med dette, hvis det ikke er ment som en (bort)forklaring på en grotesk handling? http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1422.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2417986&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2417986 Fikk ikke linket direkte til ditt første (øverste)innlegg i denne tråden - desverre. 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 HVIS noen syr puter under armene på noen, eller umyndiggjør dem på en slik måte som det antydes her - er du da enig i at det er særdeles uheldig, ikke minst overfor de man gjør det mot? Er du i stand til å svare da Sør? Eller er du redd for at noen da faktisk tar seg bryet verdt med å finne frem noen gamle lenker...? *ler* Skal det være en innrømmelse at du ikke har noen lenker, og at det du skrev er lægn? 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Det var tre spørsmål, og ikke påstander. Har du noen svar? Jeg mener, som jeg har skrevet, at systemer som apartheid brutaliserer menneskene slik at de "kaster arbeidere til løvene". Var det veldig vanskelig for deg? 0 Siter
Sør Skrevet 25. januar 2005 Skrevet 25. januar 2005 Hva mener du egentlig med dette, hvis det ikke er ment som en (bort)forklaring på en grotesk handling? http://www.doktoronline.no/section/nosection?action=gotomsg&left=%2Fforum%2F6%2F1422.ipg%3Fview%3Dthread%26thread%3D2417986&right=%2Fforum%2Fbin%2Fshow.wa%3Fmsgid%3D2417986 Må du ha lesehjelp? Det betyr at apartheid brutaliserer menneskene, på omtrent samme måte som mennesker som har levd i krigsområder. 0 Siter
Goliath Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 *ler* Skal det være en innrømmelse at du ikke har noen lenker, og at det du skrev er lægn? Jeg gjentar: HVIS noen syr puter under armene på noen, eller umyndiggjør dem på en slik måte som det antydes her - er du da enig i at det er særdeles uheldig, ikke minst overfor de man gjør det mot? Er du i stand til å svare da Sør? Eller er du redd for at noen da faktisk tar seg bryet verdt med å finne frem noen gamle lenker...? Og svaret ditt viser vel hvor rett jeg har.... 0 Siter
Goliath Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Jeg mener, som jeg har skrevet, at systemer som apartheid brutaliserer menneskene slik at de "kaster arbeidere til løvene". Var det veldig vanskelig for deg? Så du mener det er apartheid i Sørafrika i dag? 0 Siter
Sør Skrevet 26. januar 2005 Skrevet 26. januar 2005 Så du mener det er apartheid i Sørafrika i dag? Nei, men brutaliteten og etter-effektene er der fremdeles. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.