Gå til innhold

Han fikk sparken - og ble kastet til løvene

Anbefalte innlegg

Skrevet

Han evner ikke å se at den stakkarsligjøring han bedriver ovenfor fargede er ren rasisme av mest lumske slag.

Slik er det alltid når man enten syr puter under armene på folk, eller "umyndiggjør" dem ved å påstå at de ikke er i stand til å ta ansvaret for egne handlinger.

Den samme særdeles uheldige begrunnelsen benyttes også overfor en del innvandrere i Norge, og således gir man dem både en begrunnelse for å fortsette med det de gjør - og degraderer dem som individer.

• Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

36

• Goliath

25

• Osiris

2

• Mr Kahn

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

*ler*

De tiltale er både svarte og hvite.

Og når jeg skylder på apartheid, så er det åpenbart fordi apartheid ødelegger samfunnsstrukturen. Det er en politisk kritikk, og den rammer alle uavhengig av rase.

Så av disse tre så er det den hvite som er ansvarlig, mens de mørke "selvfølgelig" ikke kan ta ansvaret for det de gjorde - pga apartheid?

Flott Sør.....

Skrevet

Slik er det alltid når man enten syr puter under armene på folk, eller "umyndiggjør" dem ved å påstå at de ikke er i stand til å ta ansvaret for egne handlinger.

Den samme særdeles uheldige begrunnelsen benyttes også overfor en del innvandrere i Norge, og således gir man dem både en begrunnelse for å fortsette med det de gjør - og degraderer dem som individer.

Men lenke har du, som vanlig, ikke?

Skrevet

Så av disse tre så er det den hvite som er ansvarlig, mens de mørke "selvfølgelig" ikke kan ta ansvaret for det de gjorde - pga apartheid?

Flott Sør.....

Kan du finne tråden hvor jeg har påstått det?

Hvor?

Skrevet

Ja, det er selvsagt relatert til arbeidsforholdene man hadde under apartheid(og i mange tilfeller fremdeles har).

Selvsagt....

Alt det som de mørkhudede nå begår av kriminelle handlinger i Sørafrika kan lastes apartheid, og ingen mørkhudede i Sørafrika hverken kan eller skal behøve å ta ansvaret for egne kriminelle handlinger.

Flott Sør.....

Det vil sikkert bidra til å gjøre livet MYE lettere for mørkhudede sørafrikanere.

Skrevet

Men lenke har du, som vanlig, ikke?

Og noe svar har du som vanlig ikke....

Skrevet

Kan du finne tråden hvor jeg har påstått det?

Hvor?

Så du mener det er den hvite som kan skylde på aparheid?

Eller kan ingen av dem skylde på apartheid?

Eller vet du ikke hva du egentlig mener i det hele tatt?

Skrevet

Og noe svar har du som vanlig ikke....

Nei, hvorfor? Det er jo bare du som har skrevet noe slikt møl, så det får du selv svare for.

Skrevet

Så du mener det er den hvite som kan skylde på aparheid?

Eller kan ingen av dem skylde på apartheid?

Eller vet du ikke hva du egentlig mener i det hele tatt?

Hvor har jeg påstått noe som helst om skyldfordeling basert på hudfarge?

Lenke?

Skrevet

Selvsagt....

Alt det som de mørkhudede nå begår av kriminelle handlinger i Sørafrika kan lastes apartheid, og ingen mørkhudede i Sørafrika hverken kan eller skal behøve å ta ansvaret for egne kriminelle handlinger.

Flott Sør.....

Det vil sikkert bidra til å gjøre livet MYE lettere for mørkhudede sørafrikanere.

Er det dine meninger?

Eller skulle det liksom være meg som har uttalt noe slikt?

Isåfall hvor?

Skrevet

Nei, hvorfor? Det er jo bare du som har skrevet noe slikt møl, så det får du selv svare for.

HVIS noen syr puter under armene på noen, eller umyndiggjør dem på en slik måte som det antydes her - er du da enig i at det er særdeles uheldig, ikke minst overfor de man gjør det mot?

Er du i stand til å svare da Sør?

Eller er du redd for at noen da faktisk tar seg bryet verdt med å finne frem noen gamle lenker...?

Skrevet

Hvor har jeg påstått noe som helst om skyldfordeling basert på hudfarge?

Lenke?

Det var tre spørsmål, og ikke påstander.

Har du noen svar?

Skrevet

HVIS noen syr puter under armene på noen, eller umyndiggjør dem på en slik måte som det antydes her - er du da enig i at det er særdeles uheldig, ikke minst overfor de man gjør det mot?

Eller er du redd for at noen da faktisk tar seg bryet verdt med å finne frem noen gamle lenker...?

*ler*

Skal det være en innrømmelse at du ikke har noen lenker, og at det du skrev er lægn?

Skrevet

Det var tre spørsmål, og ikke påstander.

Har du noen svar?

Jeg mener, som jeg har skrevet, at systemer som apartheid brutaliserer menneskene slik at de "kaster arbeidere til løvene".

Var det veldig vanskelig for deg?

Skrevet

*ler*

Skal det være en innrømmelse at du ikke har noen lenker, og at det du skrev er lægn?

Jeg gjentar:

Og svaret ditt viser vel hvor rett jeg har....

Skrevet

Jeg mener, som jeg har skrevet, at systemer som apartheid brutaliserer menneskene slik at de "kaster arbeidere til løvene".

Var det veldig vanskelig for deg?

Så du mener det er apartheid i Sørafrika i dag?

Skrevet

Så du mener det er apartheid i Sørafrika i dag?

Nei, men brutaliteten og etter-effektene er der fremdeles.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...