Gå til innhold

operasjonssår - verking osv?

Anbefalte innlegg

lalala1365380457
Skrevet

hei. lurte på om noen har peiling på operasjonssår her? har gjort brystreduksjon, og har dermed en del store operasjonssår.

det har grodd fint på de fleste plassene, bortsett fra to plasser, som verker.

når jeg ser etter der det verker mest, ser det ut som om sårkantene ikke er lagt mot hverandre, men overlapper mersom.. vil det gro da? eller vil jeg få en "hudflapp" som blir løs mersom?

er litt redd for å få betennelser, at det ikke skal gro ordentlig ++, så jeg blir veldig takknemmelig for svar!

(har vært til lege forje fredag forresten, for å se om det var betent. han sa det så greit ut, men jeg glemte å si noe ang sårkantene og om det skulle være slik..)

på forhånd takk :)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

"Løse kanter" blir det ikke, men arret kan jo bli tykkere / mindre pent der det ikke ligger kantikant.

Jeg ville ringt operasjonsstedet, det står sikkert et nummer på papirene du fikk med deg, hovr du kan ringe og spørre. Hvis noe skal rettes på, eller om du trenger ekstra antibiotika for å unngå infeksjoner, så er det nå du må spørre.

Skrevet

Etter keisersnittet med nummer to, fikk jeg et sår som grodde dårlig. Etter noen uker med en del puss og verk, gikk jeg til lege. Da var det et lite område på et par kvadratcentimetere som ikke ville gro i det hele tatt. Han skar det opp på nytt og laget nye sårflater. Ble greit nok, men ikke pent.

Heldigvis fikk vi en ny skatt seinere, og denne gangen ble arret bedre :-)

Gå til lege du!

lalala1365380457
Skrevet

Etter keisersnittet med nummer to, fikk jeg et sår som grodde dårlig. Etter noen uker med en del puss og verk, gikk jeg til lege. Da var det et lite område på et par kvadratcentimetere som ikke ville gro i det hele tatt. Han skar det opp på nytt og laget nye sårflater. Ble greit nok, men ikke pent.

Heldigvis fikk vi en ny skatt seinere, og denne gangen ble arret bedre :-)

Gå til lege du!

så legen gjorde om såret til deg selv om det ikke hadde grodd ennå?

jeg blir gal..på klinikken der jeg gjorde det vil de omtrent aldri la meg møte en lege! de setter noen sykepleiere (eller sykepleierstudenter) på saken, som _tror_ det ser fint ut! i dag fikk jeg resept på betennelseshemmende salve, de tok en prøve av verk (som jeg får svar på om 1-2uker, veldig betryggende om det er skumle baktereier - å få vite så lenge etter!), og til slutt sa hun at jeg måtte vente til såret var grodd med å gjøre noe med det.. er det logisk da?

fikk masa meg til time hos plastikk kirurgen på fredag..

uff, jeg blir så lei atte ;/

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...