Gå til innhold

Kahn og Sør - hva står de egentlig for?

Anbefalte innlegg

Gjest Persille
Skrevet

Hva er det som er "feil" i det innlegget?

Og hvor blir "alle" anklaget for "rasisme?

====

Om en person er "rasist" avhenger av om de har rasistiske synspunkter, og ikke om de selv mener de er rasister eller ei.

På samme måte som det ikke er en bankraner som avgjør om han er en bankraner.

Med vennlig hilsen

"Hva er det som er "feil" i det innlegget?"

* Ingen feil bortsett fra at du beskylder meg for rasisme, selv om jeg flere andre steder i tråden forklarer at jeg ikke er det, og at meningene jeg uttrykte her heller ikke kan assosieres med det.

"Og hvor blir "alle" anklaget for "rasisme?"

* Jeg er et fullgodt eksempel på en av "alle".

====

"Om en person er "rasist" avhenger av om de har rasistiske synspunkter, og ikke om de selv mener de er rasister eller ei."

* Man kan mene hva man vil, definisjonen av rasisme er klar - mine argumenter kunne ikke settes i dårlig lys av denne definisjonen.

"På samme måte som det ikke er en bankraner som avgjør om han er en bankraner."

* Raner man er bank er man bankraner. Forfølger man eller opphøyer seg selv over en rase er man rasist. Å mene at noe må gjøres for å forebygge et problem Norge har, er ikke rasisme.

I veldig mange diskusjoner synes jeg du har gode poeng, og kan argumentere godt for din sak og mening, men akkurat når det gjelder rasisme tror jeg du har mistet gangsynet litt.

Videoannonse
Annonse
  • Svar 81
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

23

• Mr Kahn

13

• Goliath

11

• Prozak

9

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Konkret? Her gjør du det:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2404284

Selv om jeg flere ganger presiserte at jeg ikke var rasist, og flere ganger henviste til fullgode argumenter for saken vi diskuterte (voldelige pakistanere) - beskyldte du likevel meg for å være rasist :)

Ser du? Det er en grunn til at jeg ikke diskuterer med vedkommende lenger, selv om han selv tror det er fordi han har "vunnet" :-)

Du skjønner - det hjelper ikke om du har venner, familie og bekjente av alle menneskeraser, og har et verdisyn hvor etnisk tilhørighet ikke spiller noen rolle - hvis du sier noe sør er uenig i, det være seg kriminalstatiskker eller andre målbare ting, så er du rassist.

"............................"

Skrevet

"Hva er det som er "feil" i det innlegget?"

* Ingen feil bortsett fra at du beskylder meg for rasisme, selv om jeg flere andre steder i tråden forklarer at jeg ikke er det, og at meningene jeg uttrykte her heller ikke kan assosieres med det.

"Og hvor blir "alle" anklaget for "rasisme?"

* Jeg er et fullgodt eksempel på en av "alle".

====

"Om en person er "rasist" avhenger av om de har rasistiske synspunkter, og ikke om de selv mener de er rasister eller ei."

* Man kan mene hva man vil, definisjonen av rasisme er klar - mine argumenter kunne ikke settes i dårlig lys av denne definisjonen.

"På samme måte som det ikke er en bankraner som avgjør om han er en bankraner."

* Raner man er bank er man bankraner. Forfølger man eller opphøyer seg selv over en rase er man rasist. Å mene at noe må gjøres for å forebygge et problem Norge har, er ikke rasisme.

I veldig mange diskusjoner synes jeg du har gode poeng, og kan argumentere godt for din sak og mening, men akkurat når det gjelder rasisme tror jeg du har mistet gangsynet litt.

Takk, men det er ikke noe i veien med gangsynet mitt.

=====

Jeg påpeker at du setter likhetstegn mellom "kultur" og "utseende", og det er jo nettopp det som er rasisme, ikke sant? Det er når man sier at "svarte er dumme" og slikt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Ser du? Det er en grunn til at jeg ikke diskuterer med vedkommende lenger, selv om han selv tror det er fordi han har "vunnet" :-)

Du skjønner - det hjelper ikke om du har venner, familie og bekjente av alle menneskeraser, og har et verdisyn hvor etnisk tilhørighet ikke spiller noen rolle - hvis du sier noe sør er uenig i, det være seg kriminalstatiskker eller andre målbare ting, så er du rassist.

*ler*

Det er merkelig så opphengt du er i meg, Prozak.

Og at du bortforklarer dine manglende svar, og løgnaktige påstander (som du ikke har noen lenker til) med at du ikke vil svare meg.

Skrevet

Jeg har venner både blant jøder og palestinere her i Trondheim, og de er heldigvis ikke så aggressive som deg i sin ordbruk noen av dem. De kan faktisk kommunisere med hverandre også, av og til er de enige og av til er de uenige.

Det går an....

Well, good for them. Uheldigvis ligger ikke Trondhjem i Israel, uheldigvis er det mange som ikke er så interessert i dialog blant araberne som dine venner er.

Hvorfor ikke sammenlikne min kommunikasjonsform med disse også?

Gjest Persille
Skrevet

Takk, men det er ikke noe i veien med gangsynet mitt.

=====

Jeg påpeker at du setter likhetstegn mellom "kultur" og "utseende", og det er jo nettopp det som er rasisme, ikke sant? Det er når man sier at "svarte er dumme" og slikt.

Med vennlig hilsen

"Jeg påpeker at du setter likhetstegn mellom "kultur" og "utseende", og det er jo nettopp det som er rasisme, ikke sant? Det er når man sier at "svarte er dumme" og slikt."

* Jeg har ikke ett eneste sted satt dette likhetsstegnet, jeg har derimot flere ganger påpekt at du gjør det:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2404282

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2403023

I tillegg til dette vil jeg påpeke at en god diskusjon er preget av gode, gjennomtenkte argumenter som man kan stå for personlig, og forsvare i alle fora - den skal ikke hovedsaklig bestå av personangrept, hets og stigmatisering.

Den type diskusjon er på barneskolenivå (ref. "du er styggest og faren min har motorsag!"). Det er en kunst å holde seg til sak fremfor person når situasjoner blir opphetet, og først når man klarer det vil utenforstående respektere debattanten og dennes meninger.

Gjest Persille
Skrevet

Jeg har jo skjønt det for lengst, men noen ganger morer jeg meg litt med å ødelegge andre menneskers argumenter basert på deres egen urimelighet :)

Og så blir det kjedelig, og da gir man seg og lar motparten tro han har vunnet - for husfredens og selvrespektens skyld :)

Skrevet

"Jeg påpeker at du setter likhetstegn mellom "kultur" og "utseende", og det er jo nettopp det som er rasisme, ikke sant? Det er når man sier at "svarte er dumme" og slikt."

* Jeg har ikke ett eneste sted satt dette likhetsstegnet, jeg har derimot flere ganger påpekt at du gjør det:

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2404282

http://www.doktoronline.no/forum/bin/show.wa?msgid=2403023

I tillegg til dette vil jeg påpeke at en god diskusjon er preget av gode, gjennomtenkte argumenter som man kan stå for personlig, og forsvare i alle fora - den skal ikke hovedsaklig bestå av personangrept, hets og stigmatisering.

Den type diskusjon er på barneskolenivå (ref. "du er styggest og faren min har motorsag!"). Det er en kunst å holde seg til sak fremfor person når situasjoner blir opphetet, og først når man klarer det vil utenforstående respektere debattanten og dennes meninger.

*rister på hodet*

De to innleggene har lite med diskusjonen å gjøre. Ingen har påstått at man ikke kan se forskjell på folk fra diverse land.

Som andre i tråden påpekte (etter det jeg husker) så begriper du ikke hva rasisme er.

Skrevet

Og jeg kan bare svare for meg selv, og det er kort fortalt: jeg er engasjert i Israels sak, jeg har jødisk blod i årene, og jeg ønsker å formidle det jeg kan og det jeg vet til så mange som mulig.

DOL fungerer bare som et av mange kontaktflater jeg benytter for å informere om vår sak. Det som kanskje provoserer mange, er at jeg ikke har den innebygde ydmykheten og saktmodigheten som mange jøder er utstyrt med, og som i høy grad lettet nazistenes «arbeid» med å avlive oss.

Det var lettere å føle sympati for den tynne, utsultede jøden i stripete pyjamas bak piggtråd, enn jøden som er istand til å forsvare seg, om nødvendig med våpen.

"DOL fungerer bare som et av mange kontaktflater jeg benytter for å informere om vår sak."

Med "vår sak" henviser du til Israel, eller til en bestemt politisk organisasjon?

Det er jo mange politiske retninger inne i Israel også, ikke bare en homogen masse...

Du sa også at du har jødisk blod i årene. Er denne andelen så stor at du regner deg som jøde?

Gjest Persille
Skrevet

*rister på hodet*

De to innleggene har lite med diskusjonen å gjøre. Ingen har påstått at man ikke kan se forskjell på folk fra diverse land.

Som andre i tråden påpekte (etter det jeg husker) så begriper du ikke hva rasisme er.

Det var ingen andre enn deg som påpekte det.

Jeg kopierte flere ganger inn definisjonen på rasisme, forklarte mine meninger i forhold til den, og forklarte deg også hvorfor jeg mente dine utsagn kunne karakteriseres som rasistiske til tider.

Men hva som ble diskutert i den tråden er egentlig ikke relevant, poenget her var din tendens til å stemple folk som rasister etter eget forgodtbefinnende.

Skrevet

Det var ingen andre enn deg som påpekte det.

Jeg kopierte flere ganger inn definisjonen på rasisme, forklarte mine meninger i forhold til den, og forklarte deg også hvorfor jeg mente dine utsagn kunne karakteriseres som rasistiske til tider.

Men hva som ble diskutert i den tråden er egentlig ikke relevant, poenget her var din tendens til å stemple folk som rasister etter eget forgodtbefinnende.

Nei, ikke etter mitt forgodtbefinnende, men etter det du skrev i tråden.

Gjest Persille
Skrevet

Jepp, helt korrekt. På samme måte er det ikke opp til DEG og avgjøre om du er en kverulant med soleklart psykopatiske trekk slik flere etterhvert har skrevet til deg, senest i dag.

Morsk, nå er du teit, du må jo vite at "reglene" ikke er like for deg (alle andre) som for ham?

Du kan ikke selv bestemme om du er rasist eller ikke, det kan han. Du kan ikke bestemme om du er psykopat eller ikke, det kan han.

Dette kaller vi "things you should know by now" :)

Gjest Persille
Skrevet

Nei, ikke etter mitt forgodtbefinnende, men etter det du skrev i tråden.

Kjære sør,

Som jeg har sagt tidligere - det har ingen hensikt å diskutere disse temaene med deg, du mangler perspektiv og gangsyn.

Det er egentlig trist, for du har antagelig mye bra å komme med, men du bruker ressursene dine på feil områder.

Til dags dato mener jeg seriøst at jeg ikke har uttalt meg rasistisk én eneste gang, og at jeg heller ikke er rasist.

Om du mener noe annet - deg om det, det affiserer ikke meg nevneverdig.

Hadde du vært en person med innvirkning på livet mitt, som jeg respekterte meningene til, så opp til eller ønsket å ha et eller annet form for forhold til (faglig, profesjonelt, privat), hadde jeg antagelig gjort en innsats for å endre din mening om meg. Men; det er du ikke - og jeg har min oppfatning om deg - så jeg lar det bli med det.

Det er også viktig å ha evnen til å avvikle en diskusjon før den utvikler seg til å bli unyttig, og det gjør jeg nå.

Skrevet

Siden første gang jeg var på Doktor Online (og lenge før det, også), så har jeg skrevet mot hvert eneste nazist-innlegg som fantes.

Dette evinnelige "jødehat"-opplegget deres er kun fordi de ikke har seriøse argumenter.

Med vennlig hilsen

"Siden første gang jeg var på Doktor Online (og lenge før det, også), så har jeg skrevet mot hvert eneste nazist-innlegg som fantes."

Og med tanke på hvor mange innlegg du har skrevet mot det du mener er "nazist-innlegg", og hvor særdeles få (om noen) slike innlegg som FAKTISK har vært her - så sier vel det sitt.

Skrevet

"Siden første gang jeg var på Doktor Online (og lenge før det, også), så har jeg skrevet mot hvert eneste nazist-innlegg som fantes."

Og med tanke på hvor mange innlegg du har skrevet mot det du mener er "nazist-innlegg", og hvor særdeles få (om noen) slike innlegg som FAKTISK har vært her - så sier vel det sitt.

Spar oss, Goliath.

Skrevet

Kjære sør,

Som jeg har sagt tidligere - det har ingen hensikt å diskutere disse temaene med deg, du mangler perspektiv og gangsyn.

Det er egentlig trist, for du har antagelig mye bra å komme med, men du bruker ressursene dine på feil områder.

Til dags dato mener jeg seriøst at jeg ikke har uttalt meg rasistisk én eneste gang, og at jeg heller ikke er rasist.

Om du mener noe annet - deg om det, det affiserer ikke meg nevneverdig.

Hadde du vært en person med innvirkning på livet mitt, som jeg respekterte meningene til, så opp til eller ønsket å ha et eller annet form for forhold til (faglig, profesjonelt, privat), hadde jeg antagelig gjort en innsats for å endre din mening om meg. Men; det er du ikke - og jeg har min oppfatning om deg - så jeg lar det bli med det.

Det er også viktig å ha evnen til å avvikle en diskusjon før den utvikler seg til å bli unyttig, og det gjør jeg nå.

Men så fint da. Da gjenstår det bare å påpeke at det er du som svarte meg, og ikke omvendt.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Selvsagt er det nødvendig. Hvis han ikke kjører diskusjonen i grøften, så blir mangelen på argumenter enda mer åpenbar.

Med vennlig hilsen

Er det derfor du kjører de fleste diskusjoner du er med i i grøften?

Skrevet

Morsk, nå er du teit, du må jo vite at "reglene" ikke er like for deg (alle andre) som for ham?

Du kan ikke selv bestemme om du er rasist eller ikke, det kan han. Du kan ikke bestemme om du er psykopat eller ikke, det kan han.

Dette kaller vi "things you should know by now" :)

Å jada. Det er bare Sør som sitter med fasisten og har rett til å dele ut stempler i hytt og pine.

Gjør andre det samme er det visstnok sjikane..

Gjest Persille
Skrevet

Å jada. Det er bare Sør som sitter med fasisten og har rett til å dele ut stempler i hytt og pine.

Gjør andre det samme er det visstnok sjikane..

Ren logikk, spør du meg :)

Men, se det positive i det; vi får jo noe å le av og kose oss med i sene nattetimer!

Skrevet

Hva er det som er "feil" i det innlegget?

Og hvor blir "alle" anklaget for "rasisme?

====

Om en person er "rasist" avhenger av om de har rasistiske synspunkter, og ikke om de selv mener de er rasister eller ei.

På samme måte som det ikke er en bankraner som avgjør om han er en bankraner.

Med vennlig hilsen

Her fikk du EN link (når du bad om den) av svært mange tilsvarende linker Sør.

Den viser så veldig godt at du lyver når du påstår hva du selv har gjort eller ikke gjort.

Og nok en gang forsøker du å ro deg bort fra den dokumentasjonen du får når noen gidder å ta deg på ordet.

Nå skal Persille plutselig være nødt til å linke til alle de innlegg der du har fremmet tilsvarende påstander om andre....og da ville du uansett ikke innrømmet noe som helst, men bare funnet andre like idiotiske argumenter og ville påstander.

Det er i hvert fall nå fastslått for alle at du IKKE er i stand til å stå for det du selv skriver her.

Dog er det noe de aller fleste her vet fra før.....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...