Gå til innhold

He is back!

Anbefalte innlegg

• Svar 74
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

27

• Maggi

13

• Goliath

6

• Champagne

5

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Det er jo egentlig bekymringsfullt at politiet ikke fengsler ham.

Det viser jo nettopp hvor idiotisk "utvis dem"-argumentet er. Folk som begår kriminelle handlinger skal straffes (fengsles), og ikke settes fri.

Med vennlig hilsen

Gjest koala bear
Skrevet

Det viser jo nettopp hvor idiotisk "utvis dem"-argumentet er. Folk som begår kriminelle handlinger skal straffes (fengsles), og ikke settes fri.

Med vennlig hilsen

Det viser bare hvor "høl i huet" politiet faktisk er....

Skrevet

Med vennlig hilsen

Har han gjort noe kriminelt, da? Politiet mente tydeligvis ikke det,da ville han jo sittet inne.

Skrevet

Har han gjort noe kriminelt, da? Politiet mente tydeligvis ikke det,da ville han jo sittet inne.

Hei,

Men hvis han ikke har brutt loven, hva mener du at man skal gjøre?

Man kan da ikke legge om hele EUs grensepolitikk pga én gærning.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Men hvis han ikke har brutt loven, hva mener du at man skal gjøre?

Man kan da ikke legge om hele EUs grensepolitikk pga én gærning.

Med vennlig hilsen

Nei, ikke vet jeg.. Man kan da ikke straffe folk som ikke har gjort noe galt?!

Hadde politiet hatt bevis, ville han vel ha sittet inne, men han kommer jo isåfall ut igjen.

Er han asylsøker uten rett til opphold, blir han vel sendt ut... for en stund..

Vi får håpe han holder seg på den rette siden av loven..

Skrevet

Hadde politiet hatt bevis, ville han vel ha sittet inne, men han kommer jo isåfall ut igjen.

Hei,

Ja, med mindre man vil innføre en total politistat, og bygge en Berlinmur rundt hele landet, så vil det alltid være mulig for individer å komme seg inn i Norge.

I de tilfellene de bryter loven, bør de selvsagt straffes.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Ja, med mindre man vil innføre en total politistat, og bygge en Berlinmur rundt hele landet, så vil det alltid være mulig for individer å komme seg inn i Norge.

I de tilfellene de bryter loven, bør de selvsagt straffes.

Med vennlig hilsen

Jammen, da var vi jo enige her da vi!

:)

Skrevet

Jammen, da var vi jo enige her da vi!

:)

Det er vil vel ganske ofte, i grunnen?

Bør jeg være skremt? :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Politiet har ikke henlagt saken mot ham. Den ble ikke forfulgt strafferettslig fordi han ble regnet som strafferettslig utilregnelig i gjerningsøyeblikket (og kan derfor ikke straffes). Videre ble den stilt i bero fordi politiet antok han var ute av landet. Så begynner dette skrekkscenarioet med at han diverse ganger er i Norge. Hvordan det kan skje gang etter gang...? Beats me.

Skrevet

Politiet har ikke henlagt saken mot ham. Den ble ikke forfulgt strafferettslig fordi han ble regnet som strafferettslig utilregnelig i gjerningsøyeblikket (og kan derfor ikke straffes). Videre ble den stilt i bero fordi politiet antok han var ute av landet. Så begynner dette skrekkscenarioet med at han diverse ganger er i Norge. Hvordan det kan skje gang etter gang...? Beats me.

Hei,

Isåfall er han i samme gruppe som andre, som er for syke til rettssak, men ikke "gærne" nok til å bli buret inne, ifølge norsk lov.

Det er altså egentlig ikke et "immigrasjonsproblem" som sådan.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Isåfall er han i samme gruppe som andre, som er for syke til rettssak, men ikke "gærne" nok til å bli buret inne, ifølge norsk lov.

Det er altså egentlig ikke et "immigrasjonsproblem" som sådan.

Med vennlig hilsen

Straffesaken er en bit, det at han stadig vender tilbake en annen.

Mvh

Skrevet

Straffesaken er en bit, det at han stadig vender tilbake en annen.

Mvh

Jo, men hva mener du man skal gjøre? Bygge en 8 meter høy mur mot Sverige?

Uansett om vi gjorde det, ville vi sannsynligvis oppdage at han er verdensmester i stavhopping. ;-)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Jo, men hva mener du man skal gjøre? Bygge en 8 meter høy mur mot Sverige?

Uansett om vi gjorde det, ville vi sannsynligvis oppdage at han er verdensmester i stavhopping. ;-)

Med vennlig hilsen

Det er etter det jeg skjønner kjernen i problemet. Hva skal norsk politi gjøre? Jeg vet ikke for mye om dette, så jeg kaster inn håndkleet her. (Men en mur mot Sverige er neppe et alternativ ettersom vi er et Schengen-land, og det er forholdsvis "fri flyt" av mennesker i Schengen-området. Blir han bortvist til et Schengen-land, forresten?)

Gjest Persille
Skrevet

Med vennlig hilsen

"Det er jo egentlig bekymringsfullt at politiet ikke fengsler ham."

Forsåvidt enig, men på den andre siden synes jeg ikke det er riktig at Norge skal betale den kosten det faktisk er å ha ham i fengsel. Og jeg tror han hadde foretrukket fengsel fremfor å bli sendt ut av landet - det er gratis kost og losji, tross alt.

Det man burde gjøre er å sende dem ut, og deretter gjøre det umulig å slippe inn igjen. Hvordan kom han seg gjennom passkontrollen? Mener å huske at jeg en gang hørte det var flyselskapet som var ansvarlig for passasjerene som gikk av flyet, og at dersom de ble stoppet i kontrollen og ikke fikk slippe inn i landet - så måtte flyselskapet ta dem med tilbake til avreiselandet.

Hadde dette blitt praktisert, tror jeg muligens flyselskapene ville blitt noe nøyere med kontrollen av passasjerene sine.

Gjest Persille
Skrevet

Med vennlig hilsen

Forsåvidt enig, men på den andre siden synes jeg ikke det er riktig at Norge skal betale den kosten det faktisk er å ha ham i fengsel. Og jeg tror han hadde foretrukket fengsel fremfor å bli sendt ut av landet - det er gratis kost og losji, tross alt.

Det man burde gjøre er å sende dem ut, og deretter gjøre det umulig å slippe inn igjen. Hvordan kom han seg gjennom passkontrollen? Mener å huske at jeg en gang hørte det var flyselskapet som var ansvarlig for passasjerene som gikk av flyet, og at dersom de ble stoppet i kontrollen og ikke fikk slippe inn i landet - så måtte flyselskapet ta dem med tilbake til avreiselandet.

Hadde dette blitt praktisert, tror jeg muligens flyselskapene ville blitt noe nøyere med kontrollen av passasjerene sine.

Gjest Persille
Skrevet

Det viser bare hvor "høl i huet" politiet faktisk er....

Det er ikke politiet som er problemet - det er politikken...

Hva mener du de skulle gjort?

Skrevet

Hvis han er en terrorist, så er det Norges plikt (som en del av en kamp mot terrorisme) å holde fyren fengslet, og ikke slippe ham løs slik at han kan kapre fly i andre land.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Det er ikke politiet som er problemet - det er politikken...

Hva mener du de skulle gjort?

Hvordan er politikken et problem?

Problemet har intet med "immigrasjon" å gjøre - problemstillingen ville vært identisk hvis han var en norsk statsborger.

Rent konkret er problemet at det finnes noen mennesker som faller mellom to stoler: de er for psyke til å straffes, og for friske til å bures inne permanent.

Med vennlig hilsen

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...