Gå til innhold

Problemer med skjermen

Anbefalte innlegg

Skrevet

Håper noen kan hjelpe meg med dette problemet.

I det siste her jeg vært utrolig plaget med skjermen min.

Det som skjer er at hvis jeg er på en web-side og går til en ny en så "henger" det igjen rosa vertikale striper fra den sist leste siden på skjermen min.(rotete forklart men..)

Har vært inne på skjerminnstillingene og skrudd ned oppløsning/størrelse uten at det hjelper..

Er det noen snille sjeler som kan tenke seg å hjelpe meg litt før jeg tørner?

Skrevet

Prøv først og fremst å oppgradere driverne til skjermkortet. De finner du på produsenten sine hjemmesider, men du må vite hvilket skjermkort og hvilken modell du har. Det kan du finne ut i Kontrollpanel > System > Enhetsbehandling.

Skrevet

Prøv først og fremst å oppgradere driverne til skjermkortet. De finner du på produsenten sine hjemmesider, men du må vite hvilket skjermkort og hvilken modell du har. Det kan du finne ut i Kontrollpanel > System > Enhetsbehandling.

Tusen takk for svaret!! Har nå lastet ned driver fra nettsiden,så får jeg håpe at problemet er løst..

Vennligst hilsen

Skrevet

Heia!

Har oppdatert driveren til skjermkortet,men det ser ikke ut til å hjelpe...

Skjermen er fin når maskinen har vært avslått en stund,men plutselig så kommer stripene igjen. Som oftest nesten med en gang jeg begynner å skrive noe.

De kom tilbake nå mens jeg skrev dette..

Dette kan skje når jeg er på nettet,men også når jeg starter et spill.

Kan skjermkortet være ødelagt?

Har du noen idè om noe annet som kan hjelpe?

Takker så mye om du orker å svare meg!

Skrevet

Heia!

Har oppdatert driveren til skjermkortet,men det ser ikke ut til å hjelpe...

Skjermen er fin når maskinen har vært avslått en stund,men plutselig så kommer stripene igjen. Som oftest nesten med en gang jeg begynner å skrive noe.

De kom tilbake nå mens jeg skrev dette..

Dette kan skje når jeg er på nettet,men også når jeg starter et spill.

Kan skjermkortet være ødelagt?

Har du noen idè om noe annet som kan hjelpe?

Takker så mye om du orker å svare meg!

Det kan være skjermkortet. Men prøv også å gå inn i menyen på selve skjermen (knapp foran eller på siden vanligvis) og se om du finner et valg som heter "degauss". Se om det hjelper. Pass også på at det ikke står noe elektromagnetisk i nærheten av skjermen (vifte eller lignende), og sjekk at kontakten sitter godt i og at ingen av pinnene er bøyde.

Skrevet

Det kan være skjermkortet. Men prøv også å gå inn i menyen på selve skjermen (knapp foran eller på siden vanligvis) og se om du finner et valg som heter "degauss". Se om det hjelper. Pass også på at det ikke står noe elektromagnetisk i nærheten av skjermen (vifte eller lignende), og sjekk at kontakten sitter godt i og at ingen av pinnene er bøyde.

Det virker ikke som om at selve skjermen er problemet.

For vi har kjørt bildet over på tv via tv utgangen og da er det striper der og.

Men nå har vi hatt ute skjermkortet og vifta var full av støv.

Har fått vekk støvet og problemet ser ut til å være borte nå.

Krysser fingrene :o)

Tusen takk for hjelpen!!

Kan hende jeg maser en gang til hvis det kommer tilbake..

Skrevet

Det virker ikke som om at selve skjermen er problemet.

For vi har kjørt bildet over på tv via tv utgangen og da er det striper der og.

Men nå har vi hatt ute skjermkortet og vifta var full av støv.

Har fått vekk støvet og problemet ser ut til å være borte nå.

Krysser fingrene :o)

Tusen takk for hjelpen!!

Kan hende jeg maser en gang til hvis det kommer tilbake..

Overoppheting høres ikke ut som en usannsynlig årsak, nei. Satser på at den oppfører seg nå, da :)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...