Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Los Angeles har innført røykeforbud på sine strender.

http://www.aftenposten.no/nyheter/uriks/article956146.ece

Det skulle jeg ønske ble innført her også!

Jada, nå vil jeg få mange rasende innlegg fra røykere. Og det plager meg ikke at folk rundt meg på strendene røyker - så sant de ikke blåser røyken rett i ansiktet mitt.

Det som plager meg er mengdene av sneiper som ligger i sanden. Utrolig uappetittelig! Ikke minst er det ekkelt når småbarna putter sneipene i munnen, eller får spadene fulle av sneiper når de skal bygge sandslott.

Hvorfor er det så få røykere som tar med seg sneipene og sørger for å få dem i søppla?

Skrevet

Da burde også snacs og alt annet av det som folk bringer med seg og forsøpler strendene med forbys.

Hvorfor begrense det til sneipene?

Skrevet

Da burde også snacs og alt annet av det som folk bringer med seg og forsøpler strendene med forbys.

"Hvorfor begrense det til sneipene?"

Fordi mitt inntrykk er at folk er flinkere til å fjerne annet søppel. På populære strender med søppelkasser er alltid søppelkassene veldig fulle.

Det blir desverre også lagt igjen søppel (har sett strender en tidlig morgen). Der ryddefolk går og fjerner søppel så får de med seg chips-poser, men sneipene blir liggende igjen. Jeg har aldri sett ryddere legge seg på kne og plukke sneiper - forståelig nok.

Gjest ettåringer: ikke spis sneiper
Skrevet

Kanskje sneiper er mer giftig for småbarn, enn potittgull?!

Gjest anti-miljøsvin
Skrevet

Kanskje sneiper er mer giftig for småbarn, enn potittgull?!

Og kanskje fordi sneiper tar 25 år før de forsvinner i miljøet, mens chips osv tar noen måneder?

Skrevet

Og kanskje fordi sneiper tar 25 år før de forsvinner i miljøet, mens chips osv tar noen måneder?

Det er jo først og fremst embalasjen som forsøpler, og den forsvinner ikke noe raskere enn sneipene.

Og jeg tror glasskår skader flere barn enn hva sneipene gjør.

Virker som om det kanskje finnes noen "vikarierende" argumenter for hvorfor man kun ønsker å forby røyking - eller sneiper.....

Skrevet

"Hvorfor begrense det til sneipene?"

Fordi mitt inntrykk er at folk er flinkere til å fjerne annet søppel. På populære strender med søppelkasser er alltid søppelkassene veldig fulle.

Det blir desverre også lagt igjen søppel (har sett strender en tidlig morgen). Der ryddefolk går og fjerner søppel så får de med seg chips-poser, men sneipene blir liggende igjen. Jeg har aldri sett ryddere legge seg på kne og plukke sneiper - forståelig nok.

Hvis det virkelig var sneipene som var problemet (vilket jeg er helt enig i er noe griseri, sammen med alt annet søppel som folk slenger fra seg), så finnes det bedre måter å forby det på enn ved et lovforbud mot røyking i friluft.

Synes man at selve røykingen skulle forbys, så burde man holde seg til det som argument. Hvis ikke oppfattes det lett som vikarierende argumenter som antirøykere leter etter med lys og lykter.

Problemet er vel da at det er vanskelig å finne argumenter for hvorfor man skal forby røyking overalt, men fortsatt tillate salg og forbruk av alkohol.

Skrevet

Forsøpling er irriterende og stygt uansett.

Folk bør plukke opp etter seg - og ungene sine, enten det dreier seg om sneiper, brusbokser eller godtepapir.

Sneiper er i tillegg svært skadelig for småtasser, så der har man selvsagt en ekstra dimensjon.

Skrevet

Hvis det virkelig var sneipene som var problemet (vilket jeg er helt enig i er noe griseri, sammen med alt annet søppel som folk slenger fra seg), så finnes det bedre måter å forby det på enn ved et lovforbud mot røyking i friluft.

Synes man at selve røykingen skulle forbys, så burde man holde seg til det som argument. Hvis ikke oppfattes det lett som vikarierende argumenter som antirøykere leter etter med lys og lykter.

Problemet er vel da at det er vanskelig å finne argumenter for hvorfor man skal forby røyking overalt, men fortsatt tillate salg og forbruk av alkohol.

"Synes man at selve røykingen skulle forbys, så burde man holde seg til det som argument. Hvis ikke oppfattes det lett som vikarierende argumenter som antirøykere leter etter med lys og lykter."

Les hovedinnlegget mitt om igjen. Der presiserer jeg jo nettopp at ikke røykingen plager meg i friluft (med mindre forsamlingen er så tett at jeg får røyken blåst rett i ansiktet). Røyking plager meg inne fordi jeg er allergisk mot røyking.

Ute er det sneipene som plager meg - og det synes jeg at du skal godta uten å tillegge meg vikarierende motiv.

Skrevet

"Synes man at selve røykingen skulle forbys, så burde man holde seg til det som argument. Hvis ikke oppfattes det lett som vikarierende argumenter som antirøykere leter etter med lys og lykter."

Les hovedinnlegget mitt om igjen. Der presiserer jeg jo nettopp at ikke røykingen plager meg i friluft (med mindre forsamlingen er så tett at jeg får røyken blåst rett i ansiktet). Røyking plager meg inne fordi jeg er allergisk mot røyking.

Ute er det sneipene som plager meg - og det synes jeg at du skal godta uten å tillegge meg vikarierende motiv.

Så les hva jeg skrev. Jeg skrev at "det lett kunne oppfattes som....", og ikke at det var vikarierende argumenter fra deg.

Hvis sneipene er problemet, så skulle det selvsagt være forsøpling med sneiper som skulle forbys (sammen med all annen forsøpling) - og ikke selve røykingen, som du har skrevet i overskriften på hovedinnlegget.

Forstår du hva jeg mener?

Skrevet

Så les hva jeg skrev. Jeg skrev at "det lett kunne oppfattes som....", og ikke at det var vikarierende argumenter fra deg.

Hvis sneipene er problemet, så skulle det selvsagt være forsøpling med sneiper som skulle forbys (sammen med all annen forsøpling) - og ikke selve røykingen, som du har skrevet i overskriften på hovedinnlegget.

Forstår du hva jeg mener?

*LOL*

Skjønner at du er en like stor kverulant som enkelte andre her inne!

Jeg leste avisartikkelen og tenkte: "Å så deilig det høres ut med røykeforbud på strendene, for da er det ingen sneiper der!"

Jeg vil heller ikke ha sneiper - derfor ønske om røykefrie strender. Så enkelt er det.

Skrevet

En annen ting som irriterer med røykere på strender er at ofte rister av asken i lufta slik at denne flyr bort på de som ligger lenger bort. Ikke noe særlig å få sigarettglo/aske på en solkreminnsmurt kropp.

Skrevet

*LOL*

Skjønner at du er en like stor kverulant som enkelte andre her inne!

Jeg leste avisartikkelen og tenkte: "Å så deilig det høres ut med røykeforbud på strendene, for da er det ingen sneiper der!"

Jeg vil heller ikke ha sneiper - derfor ønske om røykefrie strender. Så enkelt er det.

he-he...jeg forstår tankegangen din:-)

Men det er vel litt "egoistisk" da?

ps: jeg er også mektig irritert på røykere som sprer sneipene sine overalt. Men samtidig er jeg vel så irritert over alle de som hiver fra seg alt annet av søppel overalt i både byer og på strender.

Og like lite rettferdig vil det være å forby røyking på strender for de røykere som ikke hiver sneipene fra seg, som det vil være å forby snacset fra de som ikke forsøpler med embalasjen.

Det var det som jeg forsøkte å si:-)

Skrevet

En annen ting som irriterer med røykere på strender er at ofte rister av asken i lufta slik at denne flyr bort på de som ligger lenger bort. Ikke noe særlig å få sigarettglo/aske på en solkreminnsmurt kropp.

Du blir jo fortere brun da....?

:-)

Skrevet

he-he...jeg forstår tankegangen din:-)

Men det er vel litt "egoistisk" da?

ps: jeg er også mektig irritert på røykere som sprer sneipene sine overalt. Men samtidig er jeg vel så irritert over alle de som hiver fra seg alt annet av søppel overalt i både byer og på strender.

Og like lite rettferdig vil det være å forby røyking på strender for de røykere som ikke hiver sneipene fra seg, som det vil være å forby snacset fra de som ikke forsøpler med embalasjen.

Det var det som jeg forsøkte å si:-)

Da skjønner jeg hva du forsøkte å si :-)

Skrevet

Her er en! Jeg lar aldri sneiper ligge å slenge!

Og lurer da på hvorfor dere ikke røykere ikke følger opp mitt eksempel? Som å ta bort SØPPLA etter dere!!!!! Kan ikke med vitende vilje huske at jeg har sett en ikke røyker ta bort søppla etter seg på badeplassen... og det var ÆRLIGT ment!

Skrevet

Posen da, hvor mange hundrede år tar det før den brytes ned?????

Skrevet

Her er en! Jeg lar aldri sneiper ligge å slenge!

Og lurer da på hvorfor dere ikke røykere ikke følger opp mitt eksempel? Som å ta bort SØPPLA etter dere!!!!! Kan ikke med vitende vilje huske at jeg har sett en ikke røyker ta bort søppla etter seg på badeplassen... og det var ÆRLIGT ment!

Da har du ikke sett meg...

Jeg fjerner alltid søppla etter meg og har lært opp barna mine til å gjøre det samme.

Jeg kjenner også et par røykere som fjerner sneipen sin (derfor skrev jeg at jeg lurte på hvorfor så få...). Men i dette tilfellet tror jeg ikke det er de få som ødelegger for de mange, men de mange røykerne som ødelegger for de få som fjerner sneipene sine.

Skrevet

Det har heldigvis aldri jeg opplevd på en strand, men jeg fikk stygge svimerker på en ny skinn-jakke engang fordi fyren bak meg i køen greide å slippe en sigarett-glo på armen min...

Skrevet

Da har du ikke sett meg...

Jeg fjerner alltid søppla etter meg og har lært opp barna mine til å gjøre det samme.

Jeg kjenner også et par røykere som fjerner sneipen sin (derfor skrev jeg at jeg lurte på hvorfor så få...). Men i dette tilfellet tror jeg ikke det er de få som ødelegger for de mange, men de mange røykerne som ødelegger for de få som fjerner sneipene sine.

Det er bare det, at det som er værst for alle er galss-skår og visse eksrimenter av dyr det, som er med på stranda... likeledes er det med masser av godteri, pølseposer osv osv osv...

Vi er ikke flinke nok til å ta vare på plassene vi har, noe som ender med stengte strender osv... iallefall der jeg bor, fordi grunneigerene er drittlei søppel og å plukke opp etter andre... dette er alle gamle som unge!

Kansje innlegge skulle handlet om tilsøpplede strender osv...

Jeg har alltid en plastkopp med litt vann i, som jeg bruker som askebeger, da slipper man flygende aske:)

Men du... tar bare et par røyker om jeg er der lenge... fordi jeg liker ikke røyk i varmen:)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...