Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Det er dumt å lage forbud bare fordi noen ikke plukker opp etter seg.

Hvorfor ikke heller lage forbud mot å kaste sneipen fra seg på stranda?

Så må det jo også være egnede steder å kaste sneiper. Det blir fort brann hvis sneiper blandes med papirsøppel.

Skrevet

Det er dumt å lage forbud bare fordi noen ikke plukker opp etter seg.

Hvorfor ikke heller lage forbud mot å kaste sneipen fra seg på stranda?

Så må det jo også være egnede steder å kaste sneiper. Det blir fort brann hvis sneiper blandes med papirsøppel.

"Så må det jo også være egnede steder å kaste sneiper. Det blir fort brann hvis sneiper blandes med papirsøppel"

Så du mener at røykerne er i sin fulle rett til å kaste sneiper bare fordi det ikke er satt opp bokser for spesial-avfall overalt? Ikke rart det blir mye sneiper! De røykerne jeg kjenner som ikke kaster fra seg sneipen har små metallbokser med lokk med seg som de putter sneipen i. Du må endelig love å holde deg unna naturen - det er ikke askebeger bak hver busk!

Eller de kan gjøre som Mistera: fylle vann i en kopp og droppe sneipen der.

Lage forbud mot å kaste sneipen på stranda????

Mener du virkelig at det er tillatt i dag?????

Må det stå skilt overalt om at ting er forbudt for at du skal la være å gjøre det?

Skrevet

"Så må det jo også være egnede steder å kaste sneiper. Det blir fort brann hvis sneiper blandes med papirsøppel"

Så du mener at røykerne er i sin fulle rett til å kaste sneiper bare fordi det ikke er satt opp bokser for spesial-avfall overalt? Ikke rart det blir mye sneiper! De røykerne jeg kjenner som ikke kaster fra seg sneipen har små metallbokser med lokk med seg som de putter sneipen i. Du må endelig love å holde deg unna naturen - det er ikke askebeger bak hver busk!

Eller de kan gjøre som Mistera: fylle vann i en kopp og droppe sneipen der.

Lage forbud mot å kaste sneipen på stranda????

Mener du virkelig at det er tillatt i dag?????

Må det stå skilt overalt om at ting er forbudt for at du skal la være å gjøre det?

Gretten?

For ordens skyld, jeg røyker ikke selv og er imot at sneiper kastes overalt. En løsning på problemet kan jo være å ha askebøtter tilgjengelig på stranda og andre steder det ferdes mye folk.

Skrevet

Her er en! Jeg lar aldri sneiper ligge å slenge!

Og lurer da på hvorfor dere ikke røykere ikke følger opp mitt eksempel? Som å ta bort SØPPLA etter dere!!!!! Kan ikke med vitende vilje huske at jeg har sett en ikke røyker ta bort søppla etter seg på badeplassen... og det var ÆRLIGT ment!

Da har du ikke sett meg heller! :-)

Jeg tar med meg ALT! Til og med hvis vi er på båttur ut til dne ytterste nøgne ø, så tar jeg med slikt som bananskall o.l. hjem. Det eneste som evt ligger igjen etter en slik tur må være dopapiret under en måsadott bakom en busk langt borte fra strandsonen! ;-)

Skrevet

Gretten?

For ordens skyld, jeg røyker ikke selv og er imot at sneiper kastes overalt. En løsning på problemet kan jo være å ha askebøtter tilgjengelig på stranda og andre steder det ferdes mye folk.

Jeg ble provosert av innlegget ditt, ja.

At du ikke røyker selv unnskylder deg litt - men det er provoserende at du mener at folk ikke skal ta ansvar for egne handlinger (røykingen) og må ha absolutt alt tilrettelagt for seg for å klare å la være å forsøple naturen.

Klarer en person å kjøpe seg røyk og fyrstikker/lighter må vedkommende sannelig også klare å skaffe seg noe å oppbevare sneipen i!

Skrevet

Jeg ble provosert av innlegget ditt, ja.

At du ikke røyker selv unnskylder deg litt - men det er provoserende at du mener at folk ikke skal ta ansvar for egne handlinger (røykingen) og må ha absolutt alt tilrettelagt for seg for å klare å la være å forsøple naturen.

Klarer en person å kjøpe seg røyk og fyrstikker/lighter må vedkommende sannelig også klare å skaffe seg noe å oppbevare sneipen i!

Det var jo ikke det som var diskusjonen. Du vil ha forbud mot røyking på strender fordi folk kaster sneiper. Du mener altså at et forbud er veien å gå framfor å tilrettelegge for at forsøplingen skal bli mindre? Da virker det ikke som om du har tro på at folk kan tenke selv.

Skrevet

Det var jo ikke det som var diskusjonen. Du vil ha forbud mot røyking på strender fordi folk kaster sneiper. Du mener altså at et forbud er veien å gå framfor å tilrettelegge for at forsøplingen skal bli mindre? Da virker det ikke som om du har tro på at folk kan tenke selv.

"Da virker det ikke som om du har tro på at folk kan tenke selv"

Er det ikke nettopp det du viser til da? Folk kan ikke tenke at det ikke er lov å kaste sneip på stranda. Derfor må vi forby det. Folk klarer ikke å ta med seg sneipen sin fordi det ikke står et askebeger ved siden av dem. Derfor må vi sette opp askebeger overalt der folk ferdes.

Hadde folk kunnet tenke selv, så hadde ikke strendene vært fulle av sneiper og jeg hadde ikke hatt behov for å ønske meg røykefrie strender.

Skrevet

Da har du ikke sett meg heller! :-)

Jeg tar med meg ALT! Til og med hvis vi er på båttur ut til dne ytterste nøgne ø, så tar jeg med slikt som bananskall o.l. hjem. Det eneste som evt ligger igjen etter en slik tur må være dopapiret under en måsadott bakom en busk langt borte fra strandsonen! ;-)

hehe:) joda vi finnest vi og:) toppers:)

Skrevet

he-he...jeg forstår tankegangen din:-)

Men det er vel litt "egoistisk" da?

ps: jeg er også mektig irritert på røykere som sprer sneipene sine overalt. Men samtidig er jeg vel så irritert over alle de som hiver fra seg alt annet av søppel overalt i både byer og på strender.

Og like lite rettferdig vil det være å forby røyking på strender for de røykere som ikke hiver sneipene fra seg, som det vil være å forby snacset fra de som ikke forsøpler med embalasjen.

Det var det som jeg forsøkte å si:-)

Helt enig med deg!

Men samtidig så virker det nesten som om enkelte røykere ikke anser sneiper som søppel! Vet om flere som tar med seg alt mulig annet søppel fra stranda, men sneipen bare dyttes 10 cm ned i sanda, og så tenker de ikke mer på det.....

Rart i grunn....

Skrevet

"Da virker det ikke som om du har tro på at folk kan tenke selv"

Er det ikke nettopp det du viser til da? Folk kan ikke tenke at det ikke er lov å kaste sneip på stranda. Derfor må vi forby det. Folk klarer ikke å ta med seg sneipen sin fordi det ikke står et askebeger ved siden av dem. Derfor må vi sette opp askebeger overalt der folk ferdes.

Hadde folk kunnet tenke selv, så hadde ikke strendene vært fulle av sneiper og jeg hadde ikke hatt behov for å ønske meg røykefrie strender.

Det er ikke tenkingen det skorter på her, det er viljen til å ikke kaste sneipen i sanda. Kanskje hadde den havna i en dertil egnet beholder hvis det var en sånn i nærheten? Hvem vet?

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...