Gå til innhold

Langpannekake - oppskrift?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg ønsker en langpannekake som er lett og lage og som ikke er sjokoladekake.

Er det noen som vil dele en oppskrift med meg?

Gjest lurer jeg på
Skrevet

Pannekake i langpanne eller kake i langpanne?

fei1365380229
Skrevet

Pannekake i langpanne eller kake i langpanne?

Var kanskje litt forvirrende ja :o) Jeg mener pannekake, er sikkert omtrent samme oppskrift som vanlige pannekaker, men kanskje mer mel.

Pleier å bruke kjøttdeig, løk og tomatpuré m.m inni og så har jeg revet ost på toppen når jeg har brettet den rundt fyllet, men nå finner jeg ikke oppskriften :o(

Skrevet

Var kanskje litt forvirrende ja :o) Jeg mener pannekake, er sikkert omtrent samme oppskrift som vanlige pannekaker, men kanskje mer mel.

Pleier å bruke kjøttdeig, løk og tomatpuré m.m inni og så har jeg revet ost på toppen når jeg har brettet den rundt fyllet, men nå finner jeg ikke oppskriften :o(

Gi beskjed om du finner den! Det der hørtes kjempegodt ut! =)

fei1365380229
Skrevet

Gi beskjed om du finner den! Det der hørtes kjempegodt ut! =)

Først nå fant jeg ut at dette var i en annen tråd :o). Må kanskje gå inn på forumet istedenfor å bare lese på 100 nyeste. Lik overskrift nesten :o)

Elisabeth1365380359
Skrevet

Ovnspannekake

1 ss margarin,

3 egg,

8 dl melk,

4 dl hvetemel,

1/2 ts salt

Visp eggene lett sammen. Ha i halvparten av melken, alt melet og saltet. Visp til en glatt røre, spe i resten av melken. Hell røren i en smurt langpanne. Stek i ca 30-40 min., gyllen farge, stiv igjennom. 175 grader.

Det er kanskje ikke akkurat denne du var på jakt etter, men den er veldig god. Og man kan ha i andre ingredienser i tillegg, alt etter hva man vil...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...