Gå til innhold

Når utbetales sykepenger fra TK?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei!

Har vært sykmeldt siden november, men jobbet da i et vikariat som gikk ut 1/1-05. (har jobbet siden aug-03 i den jobben)

Er fremdeles sykmeldt, og slik jeg har forstått det, er det nå TK som skal utbetale sykepenger.

Har levert sykmelding (med krav om utbet. av sykepenger) og skattekort til TK, men glemte helt å spørre om når utbetalingen er. Noen som vet?

TK-mannen var så streng da jeg var innom, at jeg bare skynta meg ut igjen...

Er det noe mer jeg bør foreta meg nå? Må jeg søke om sykepenger på noen annen måte enn å levere sykmeldingen?

Legen min sier jeg ikke tenger ta kontakt med aetat ennå. Stemmer det? Eller bør jeg "melde meg", selv om jeg er sykmeldt, og kommer til å være det en stund? Jeg vil ikke ha anledning til å gå tilbake til mitt gamle yrke når jeg er såpass restituert at jeg kan ha en deltidsstilling.

Skrevet

Sykepengene kommer den 30. Det holder å levere sykemld. Hvis du ikke har levert sykemld før nå, tar det nok litt lenger tid før du får pengene, men du får de før den 30. neste mnd.

Skrevet

Sykepengene kommer den 30. Det holder å levere sykemld. Hvis du ikke har levert sykemld før nå, tar det nok litt lenger tid før du får pengene, men du får de før den 30. neste mnd.

Leverte sykmeldingen den første uken i januar, så får håpe de er kjappe til å åpne posten, da :-)

Tusen takk for at du tok deg bryderiet med å svare :-)

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...