Gå til innhold

bremsespor

Gjest vet ikke hva bremsespor er engang

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan bremsesporen bli ødelagt av?? Kan det komme av frost? Og kan det plutselig bli ødelagt eller skjer det gradvis. Noen som har lånt bilen min hevder den er ødelagt og at de nå må ha bilen i noen dager ekstra....

Skrevet

Bremsespor er det du lager på underlaget (asfalten) når du låser hjulene under hard innbremsing, og har intet med selve bilen å gjøre.

Så her virker det som om noen forsøker å spille ap med deg.....

Gjest rutangis netu
Skrevet

Du blander ikke med bremseklossene da? De kan fryse fast nemlig. Da må vel sikkert bilen settes inn et sted for å få tina de opp, hvis det ikke blir mildvær.

Gjest engel (har med kake, vin, og litt eddik)
Skrevet

forbinder 'bremsespor' med herreunderbukser!

irrhh..#"%&¤

Gjest rutangis netu
Skrevet

irrhh..#"%&¤

hehe...

Trodde det var det det gjaldt med en gang jeg også.

Skrevet

Du blander ikke med bremseklossene da? De kan fryse fast nemlig. Da må vel sikkert bilen settes inn et sted for å få tina de opp, hvis det ikke blir mildvær.

Kanskje det, men de har jo kjørt med bilen i 2 dager nå, burde ikke den ha vært tint opp da? Han sier at han under kjøringen sitter fast og må kjøre frem og rygge tilbake en del ganger for å komme seg videre?!

Skrevet

Kanskje det, men de har jo kjørt med bilen i 2 dager nå, burde ikke den ha vært tint opp da? Han sier at han under kjøringen sitter fast og må kjøre frem og rygge tilbake en del ganger for å komme seg videre?!

Hvis bremseklossene fryser fast, så får du enten ikke kjørt i hele tatt og de må tines for at du skal kunne kjøre - eller så klarer du å komme deg i gang etterhvert (litt rykk og napp med kløtsjen). Men da vil varmen som utvikles i bremsene ved nedbremsinger, raskt varme opp og fjerne all fuktighet som finnes der.

Men det kan være håndbremsen som fryser, ved at vaieren som går fra håndbrekket til bremsekalipperne fryser i røret rundt vaieren.

Da kan det også være nødvendig å få satt bilen på et varmt tørt sted en dags tid.

Dette inntreffer dog sjelden, og som regel kun hvis du nettopp har vasket bilen og det fryser raskt på - eller hvis det har vært veldig vått og fuktig ute, før det så fryser på.

Uansett kan jeg ikke forstå hvorfor de må ha bilen i flere dager for å få fikset dette for deg.......

Skrevet

ps: Hvis det er noe som fryser i bremsesystemet, så inntreffer ikke det UNDER kjøring, men mens bilen står stille..

Med andre ord - hvis du får kjørt i gang uten større problemer, så risikerer du ikke plutselig at bremsene fryser fast ved f.eks stopp for rødt lys.

Så fremt det ikke er minus mange og tredve grader eller kaldere da.....

Skrevet

Be dem om å kjøpe et par meter grønn overledning, så ordner det seg sikkert.

Skrevet

irrhh..#"%&¤

De forekommer i dametruser også :-)

"............................"

Skrevet

Be dem om å kjøpe et par meter grønn overledning, så ordner det seg sikkert.

Glem for all del ikke en boks med godt, kraftig sleggefett.

Skrevet

De forekommer i dametruser også :-)

Ikke mine dametruser :P

Skrevet

Ikke mine dametruser :P

Ikke i mine herreunderbukser, heller :-)

Skrevet

Glem for all del ikke en boks med godt, kraftig sleggefett.

Og røykvenderen, i tilfelle brann.

Gjest forlang den tilbake
Skrevet

Syns du skal si til dem at du vil ha igjen bilen din umiddelbart, for å sjekke den og ta deg av problemet selv.

Så kan du jo evt levere den inn et sted hvis det skulle vise seg at det stemmer.

Høres litt suspekt ut det der. Har de lånt bil, får de levere den tilbake til tiden som først ble avtalt.

Skrevet

Og røykvenderen, i tilfelle brann.

Det blir ikke brann hvis de doble frustrasjonsforkoblingsmotstandene er riktig konfigurert.

Gjest rutangis netu
Skrevet

Kan ikke kjøre med en bil med frosne bremseklosser. Tror jeg da. Enten har de lura deg trill rundt, du har misforstått dem eller så driver du gjøn med oss...

Skrevet

Jeg tror nok at vedkommende bruker noen knep for å ha bilen i noen ekstra dager. Du blir lurt, så be om å få bilen tilbake med en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...