Gå til innhold

Hvordan få mindre fonter?

Anbefalte innlegg

Gjest dataimbesil
Skrevet

Prøver å laste inn et PC-spill jeg har kjøpt, men får denne feilmeldingen: "setup detected the following problems while reviewing your system configuration: Large fonts

Får også beskjed om å gå inn på kontrollpanel og endre fonten. Men jeg har allerede skjermoppløsning på det høyeste, altså 1680x1050. Får jeg ikke innstallert spillet da?

Har Windows XP, og det står på spillet at det skal fungere med XP.

Skrevet

Høyreklikk på skrivebordet og velg Egenskaper. Et sted der inne skal det finnes en innstilling for å velge (eller velge bort) store fonter.

Gjest dataimbesil
Skrevet

Høyreklikk på skrivebordet og velg Egenskaper. Et sted der inne skal det finnes en innstilling for å velge (eller velge bort) store fonter.

hhmm.. fant ikke det jeg.. Jaja, får grave fram den gamle, trege PCen da, kanskje den kan brukes ;-)

Takk uansett

Skrevet

hhmm.. fant ikke det jeg.. Jaja, får grave fram den gamle, trege PCen da, kanskje den kan brukes ;-)

Takk uansett

Forsøk å sette skjermoppløsningen lavere; til 800x600

Skrevet

Forsøk å sette skjermoppløsningen lavere; til 800x600

Oppløsningen har ikke noe å si. "Large fonts" er en egen innstilling i Windows. Fant følgende på nett som beskriver hvordan store fonter kan skrus på (eller av):

"Right-click on a blank area of your Windows desktop (in other words, not on an icon) and select Properties from the context menu that appears. Or go to Control Panel, Display.

In the Display Properties screen, click on the tab that says Settings. Look at the Font Size box in the lower half of the screen. [You may also need to click an "Advanced" button] By default, Windows is set to Small Fonts, which use 96 pixels per inch to draw themselves. If your fonts generally look too small to you, change it to Large Fonts, which use 120 pixels per inch to display. Large Fonts are at 125% of the normal font size. You may have to restart Windows for the change to take effect."

Skrevet

Her hos meg er det på følgende sted:

Høyreklikk på skrivebordet - egenskaper - skillearket utseende - skriftstørrelse. Velg normal der.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...