Gå til innhold

Ramsland-saken


Hawkwind

Anbefalte innlegg

Dere som leser aviser her på forumet - hva slags inntrykk får dere av denne Ramsland-karakteren?

Og for de med litt mer dyptgående kunnskap: Hvor farlig er et slikt menneske for omgivelsene?

Videre ser jeg at han blir omtalt som en person med dyssosiale og paranoide personlighetsforstyrrelser.

Ut fra hva man kan lese om hans oppførsel og væremåte, både under etterforskning og retssaker, samstemmer denne med den merkelappen?

Personlig vil jeg vel si at dette er en av veldig få gaber jeg ville trukket frem psykopatstempelet på en person som omtales i media. Hva er deres mening?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Hei,

Jeg er helt enig med deg - fyren er regelrett skremmende! En av de relativt få hvor man (utifra det vi vet fra media) kan si at forvaring er påkrevd.

Faktisk virker han så "gal" at man kanskje kan begynne å lure på om han er så psyk at han ikke bør "straffes" (i rettslig forstand), men låses inne på lukket avdeling resten av livet.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

ShitDiddelyDo

Enig med deg. Fyren virker så psykopatisk at jeg i en film med en psykopat av dette kaliberet ville påstått at karakteristikken av psykopaten var overdrevet.

Mannen er ikke sann!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Hei,

Jeg er helt enig med deg - fyren er regelrett skremmende! En av de relativt få hvor man (utifra det vi vet fra media) kan si at forvaring er påkrevd.

Faktisk virker han så "gal" at man kanskje kan begynne å lure på om han er så psyk at han ikke bør "straffes" (i rettslig forstand), men låses inne på lukket avdeling resten av livet.

Med vennlig hilsen

Kan jo være han bare er iskald og spiller gal for lettere kunne bli stemplet som syk og enn ond ansvarlig for sine handlinger, og.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være han bare er iskald og spiller gal for lettere kunne bli stemplet som syk og enn ond ansvarlig for sine handlinger, og.

Jeg tror ikke det er mulig å være en så god skuespiller.

Les gjennom artiklene som omtaler ham, fra drapet ble oppdaget, etterforskningen, den første retssaken og ankesaken som pågår nå.

Oppførselen til mennesket er så gjennomført at jeg tviler på at det er mennesklig mulig at dette er skuespill.

Men selvsagt - det er bare min mening da...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kan jo være han bare er iskald og spiller gal for lettere kunne bli stemplet som syk og enn ond ansvarlig for sine handlinger, og.

Jo, men uansett vil han få forvaring/fengsel, og ikke "strafferetslig utilregnelig".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Kan jo være han bare er iskald og spiller gal for lettere kunne bli stemplet som syk og enn ond ansvarlig for sine handlinger, og.

Jo, men uansett vil han få forvaring/fengsel, og ikke "strafferetslig utilregnelig".

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg tror ikke det er mulig å være en så god skuespiller.

Les gjennom artiklene som omtaler ham, fra drapet ble oppdaget, etterforskningen, den første retssaken og ankesaken som pågår nå.

Oppførselen til mennesket er så gjennomført at jeg tviler på at det er mennesklig mulig at dette er skuespill.

Men selvsagt - det er bare min mening da...

Tror mannen er psykopat jeg da.Nekter for opplagte beviser, legger skylden over på andre. Ikke en mine når dommen leses opp, ingen anger, ingen fortvilelse og lite følelser, samt total benektning.Hva mener NHD? Har denne mannen klare psykopatiske trekk? Er det noen sjangse tror du og avlære en slik personlighet, og bli "normal" igjen ved terapi?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jeg tror ikke det er mulig å være en så god skuespiller.

Les gjennom artiklene som omtaler ham, fra drapet ble oppdaget, etterforskningen, den første retssaken og ankesaken som pågår nå.

Oppførselen til mennesket er så gjennomført at jeg tviler på at det er mennesklig mulig at dette er skuespill.

Men selvsagt - det er bare min mening da...

Han er vel om mulig bare mer psykopat dersom dette er tilfelle..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Jo, men uansett vil han få forvaring/fengsel, og ikke "strafferetslig utilregnelig".

Med vennlig hilsen

Men ved å fake syk vil han få forvaring på institusjon, og har sikkert større muligheter til å slippe ut før tida etter hvert som han "friskner til" (gradvis slutter å fake)?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest tjohooo

Og er ikke fyren forsvarsmann? Kryr det av psychoer i forsvar og politi, eller? Hva med å opprette noen rutiner for å få vekk slike individer?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skal vi dømme ut fra det han er tiltalt for er fyren livsfarlig.

Ønsker for øvrig ikke å bytte sko med hans advokat.

Lukter skoene vondt?

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Men ved å fake syk vil han få forvaring på institusjon, og har sikkert større muligheter til å slippe ut før tida etter hvert som han "friskner til" (gradvis slutter å fake)?

Nei, han idømmes nok et antall år. Hvis han skulle på institusjon så måtte de påstå at han var "strafferettslig utilregnelig" (tror jeg).

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lukter skoene vondt?

Med vennlig hilsen

Vet ikke, har elendig luktesans.

Men jeg er overbevist om at de gnager.

En advokats mareritt?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Og er ikke fyren forsvarsmann? Kryr det av psychoer i forsvar og politi, eller? Hva med å opprette noen rutiner for å få vekk slike individer?

De var iferd med å sparke ham. Men det tar lang tid og kvitte seg med en kverrulant.

For øvrig tror jeg han er like representativ for norsk forsvar og politi, som Orderudsaken er for norsk landbruk.

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var iferd med å sparke ham. Men det tar lang tid og kvitte seg med en kverrulant.

For øvrig tror jeg han er like representativ for norsk forsvar og politi, som Orderudsaken er for norsk landbruk.

mvh

Hei,

Representativ er han selvsagt ikke, men det kan jo godt tenkes at visse "typer personligheter" tiltrekkes mer av noen yrker enn av andre, særlig tradisjonelt autoritære yrker.

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei,

Representativ er han selvsagt ikke, men det kan jo godt tenkes at visse "typer personligheter" tiltrekkes mer av noen yrker enn av andre, særlig tradisjonelt autoritære yrker.

Med vennlig hilsen

Det kan godt hende.

Synes for øvrig generaliseringer basert på enkeltsaker ofte går helt av skaftet her til lands.

Ville du likt skoene?

mvh

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det kan godt hende.

Synes for øvrig generaliseringer basert på enkeltsaker ofte går helt av skaftet her til lands.

Ville du likt skoene?

mvh

"Ramsland banket opp av egen advokat i retten"

:-)

Med vennlig hilsen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

De var iferd med å sparke ham. Men det tar lang tid og kvitte seg med en kverrulant.

For øvrig tror jeg han er like representativ for norsk forsvar og politi, som Orderudsaken er for norsk landbruk.

mvh

...jeg likte sluttreplikken din!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...