Gå til innhold

Glasur til sjokoladekake! Haster!!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har oppskrift på god sjokoladekake i langpanne, men glasuren er kvalm. Den er med masse smør og melis, og blir tykk og klissete...

Noen som har oppskrift på en god glasur med kokesjokolade, f eks? Eller annen glasur som ikke er så tykk og kvalm..

Skrevet

Hva som er kvalmt er jo så mangt. Personlig er jeg ikke begeistret for glasur med altfor mye kokesjokolade i! ;-)

Jeg lager ikke glasur, men krem, og hovedingrediensene er nettopp margarin (ikke smør!), siktet melis og kakao. Men det lille "hemmelige" trikset for å få en krem som smaker godt og ikke kvalmt er å ha oppi en liten dæsj kruttsterkt kaffe. Det gjør kremen mykere og MYE bedre! ;-)

Og så vaniljesukker, så klart!

Skrevet

Det står i alle fall en god glasuroppskrift bak på Dronning-sjokoladen.

Og jeg har dessverre ingen Dronning-sjokolade her jeg sitter.

*sukk*

Nå er jeg så godte-sjuk at jeg har spist myke krumkaker...

Gjest lille rosinen
Skrevet

Den sjokoladekremen jeg liker best består av pisket fløte iblandet melis og kakao. Kjempegod! Passer godt til litt mektig sjokoladekake... Som jeg er veldig glad i...

Skrevet

Den beste sjokoladekremen jeg vet, er kun vispet fløte uten sukker og sjokoladesaus etter smak.

Elisabeth1365380359
Skrevet

Denne er litt mektig, kanskje den type du mener r kvalmt?

6 dl melis,

2 ss smeltet margarin,

4 ss kakao,

8 ss varm kaffe

Denne er litt lysere. Den er ganske god. Oppskriften står på bakepulverbakken....

4ss margarin,

1 plate kokesjokolade,

4 ss varm kaffe,

3 1/2 dl melis,

Liker nr 2 best.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...