Gå til innhold

noen som kan hjelpe meg?

Gjest litt blond akkurat nå..

Anbefalte innlegg

Gjest litt blond akkurat nå..
Skrevet

skjønner ikke betydningen av det som står under. Hva betyr kontraindikasjoner i forhold til det som står under?

Kontraindikasjoner: Overømfintlighet for innholdsstoffene. Krem og salve: Hudinfeksjoner som er assosiert med store åpne sår.

(om noen ønsker å vite sammenhengen; Fucidin salve som jeg fikk skrevet ut resept på. På pakningsvedlegg står det at det er ved stafylokokkinfeksjoner, men jeg forsto det som jeg fikk det som betennelseshemmende) ((teksten ovenfor fant jeg på felleskatalogen.no))

altså.. vil det ha noen effekt mot betennelse i sår, eller kun om jeg har stafylokokker i sårene?

Skrevet

Kontraindikasjoner er vel en "medisinen skal ikke brukes hvis..." -liste.

Den er bakteriedrepende og betennelsesdempende. Stafylokokker er jo bakterier som kan lage betennelser, spesielt i sår.

Gjest den ekte noor
Skrevet

Kontraindikasjoner betyr tilstander der medisinen ikke skal brukes mener jeg, hvis det hjelper deg litt iallefall?

Gjest litt blond akkurat nå
Skrevet

Kontraindikasjoner er vel en "medisinen skal ikke brukes hvis..." -liste.

Den er bakteriedrepende og betennelsesdempende. Stafylokokker er jo bakterier som kan lage betennelser, spesielt i sår.

ah =) tusen takk. da ble jeg litt klokere.

Gjest litt blond akkurat nå
Skrevet

Kontraindikasjoner betyr tilstander der medisinen ikke skal brukes mener jeg, hvis det hjelper deg litt iallefall?

det hjalp =) tusen takk!

Skrevet

Kontraindikasjoner er situasjoner der et medikament ikke skal brukes.

Fucidin virker også på andre bakterier enn gule stafylokokker.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...