Gå til innhold

Historien gjentar seg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

Ja, jeg tenkte akkurat på å poste samme artikkelen. Sjokkerende hvor lite gjøres med overgrepssaker.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Ja, jeg tenkte akkurat på å poste samme artikkelen. Sjokkerende hvor lite gjøres med overgrepssaker.

Med vennlig hilsen

Det var så og si det samme som skjedde med meg dette:( men han fikk ikke samfunnsstraff engang han stakkar!

Og etter så mange år har rettsapparatet forsatt ikke lært!!!

Blir rett og slett KVALM av å kunne kalle meg Norsk statsborger når jeg ser sånt!

Skrevet

Det var så og si det samme som skjedde med meg dette:( men han fikk ikke samfunnsstraff engang han stakkar!

Og etter så mange år har rettsapparatet forsatt ikke lært!!!

Blir rett og slett KVALM av å kunne kalle meg Norsk statsborger når jeg ser sånt!

Hei,

Det reflekterer da ikke på deg at rettsstaten Norge ikke vil straffe disse krekene. Bemerk at strafferammen for grov voldtekt ble satt (under AP regjeringen) til det samme som for drap - 21 år.

Det er bare dommerene som "nekter" å idømme straffene.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Igjen settes hensynet til de kriminelle framfor offeret.

Hvordan det er mulig for norske dommere å være så totalt i utakt med vanlige folks rettsoppfatning er for meg en gåte.

De hadde her muligheten til å idømme dem vesentlig strengere straffer og dermed sendt en klar beskjed til andre om at slikt er uakseptabelt, men nei da.

Ikke har de særlig med skamvett heller, får 180 timers samfunnstjeneste og tar betenkningstid?????? Det blir som å vinne i lotto og be om tid for å vurdere om en ønsker å motta premien eller ikke.

Mulig disse har hatt en tøtt oppvekst, men det unnskylder ikke slik oppførsel. Evt bør de få hjelp (bak lukkede murer) slik at de ikke plager andre og kan få den hjelpen de "trenger".

Skrevet

Dette er fullstendig hårreisende, og begrunnelsen som gis for de lave straffene er intet annet enn et "frikort" for personer som er gjengangere i norske straffesaker.

" Alle de involverte er tidligere straffedømt, blant annet for ran, vold og narkotikaforbrytelser."

Og nettopp derfor burde straffene blitt vesentlig høyere enn "normalt", i stedet for lavere!

Norsk rettspraksis stinker, og er ikke på noen måte i tråd med folk flest sin rettsoppfatning.

Gjest Shira12
Skrevet

Jeg grøsset da jeg leste artikkelen idag tidlig!

Min første tanke var faktisk og poste mine tanker på Dol.

Jeg blir så sinna!! Og makteløs! Er det virkelig ett så godt land vi bor i?

Rettvesenet fungerer jo tydligvis dårlig enkelte ganger!

Skrevet

Dette er bare ett eksempel (dersom det er rett gjengitt i avisen) på hvorfor jeg kan finne vårt samfunn sykt.

Skrevet

Dette er bare ett eksempel (dersom det er rett gjengitt i avisen) på hvorfor jeg kan finne vårt samfunn sykt.

Sykt det er så sykt at det er horribelt!!!

Denne historien likner slik på min... de å stå maktessløs tilbake, bli mistrodd, når alle bevis peker i min favør! Åsså får de gå fordi de har hatt det så forferdelig stakkars!!!

Altså, har opplevd masser av dritt jeg og, men hva har det gjort meg til! Et nokså rettferdig, oppegående menneske med respekt for andre mennnesker som dyr!

På tide at noe blir gjort med dette, men det har helt tydelig vis ikke forandret seg det spøyt!!! ååå det gjør meg så sinna langt inni .........

Skrevet

Hei,

Det reflekterer da ikke på deg at rettsstaten Norge ikke vil straffe disse krekene. Bemerk at strafferammen for grov voldtekt ble satt (under AP regjeringen) til det samme som for drap - 21 år.

Det er bare dommerene som "nekter" å idømme straffene.

Med vennlig hilsen

Vi har straffe rammene ja! Men blir de brukt... så å si aldri!

At MENNESKER og da mener jeg MENNESKER, ikke LOV kan være så grusome... Altså jeg klarer ikke med vitende vilje noen gang til å kunne forstå!!!

Fatter ikke dette jeg altså!!!

Skrevet

Jeg grøsset da jeg leste artikkelen idag tidlig!

Min første tanke var faktisk og poste mine tanker på Dol.

Jeg blir så sinna!! Og makteløs! Er det virkelig ett så godt land vi bor i?

Rettvesenet fungerer jo tydligvis dårlig enkelte ganger!

Landet vårt er godt på utsiden:) står du midt opp i det så er man maktesløs, uverdig og ikke minst et krenket menneske!

Jeg simpelten hater Norge noenganger! Og da har vi alle resurrser vi trenger vi kunna ha gjort så masse for mange! Men sånne ting går upåaktet hen og kan fortsette!!!

Dette kunne ha vært en helt klar melding om man hadde idømt desse straff, og da mener jeg straff slik at andre kunne ha skjønnt/fattet hva slike handlinger fører til, men neida...

Skrevet

Dette er fullstendig hårreisende, og begrunnelsen som gis for de lave straffene er intet annet enn et "frikort" for personer som er gjengangere i norske straffesaker.

" Alle de involverte er tidligere straffedømt, blant annet for ran, vold og narkotikaforbrytelser."

Og nettopp derfor burde straffene blitt vesentlig høyere enn "normalt", i stedet for lavere!

Norsk rettspraksis stinker, og er ikke på noen måte i tråd med folk flest sin rettsoppfatning.

Akkurat!

Gjest ikke denne gangen
Skrevet

Hva er mennesker verdt lurer jeg på når jeg leser sånt! En i nabolaget her har nettopp sittet inne i 4-5 mnd for underslag (under 1 mill etter de ryktene jeg har hørt). Men når noen gjør noe sånt mot et annet menneske, så får de sammfunnsstjeneste!

Det er en gal, gal verden, spør du meg. Jeg mener ikke at han jeg vet om ikke fortjente straffen, for det gjorde han. Men straffen for å skade andre mennesker bør være mye strengere enn den er!Straff skal stå i forhold til det en har gjort.

Skrevet

Hva er mennesker verdt lurer jeg på når jeg leser sånt! En i nabolaget her har nettopp sittet inne i 4-5 mnd for underslag (under 1 mill etter de ryktene jeg har hørt). Men når noen gjør noe sånt mot et annet menneske, så får de sammfunnsstjeneste!

Det er en gal, gal verden, spør du meg. Jeg mener ikke at han jeg vet om ikke fortjente straffen, for det gjorde han. Men straffen for å skade andre mennesker bør være mye strengere enn den er!Straff skal stå i forhold til det en har gjort.

Jeg mener også at slike kriminelle handlinger fortjener straff, en lang en såda... det er like skadelig for sammfunnet!

Hun hadde da en klar sak, om hun enn skyldet dem de påståtte 15000,- så forklarer det ikke at slike handlinger går henn uten straffe følger! Det er det samme som å avkriminalisere Torpedovirksomhet!

Men igjen, jeg fatter ikke rettsstaten Norge, nesten ikke i alt de gjør! Her er det ikke snakk om uskyldig til det motsatte er bevist, for her er det bevist, og det vises jo ved samfunnsstraffen på en utrolig grotesk måte!

SØR!!! du som har litt peiling på rett å sånt! Kan man gjøre noe med denne saken, hun anker vel ikke sant? Hun kan det?

Gjest Shira12
Skrevet

Landet vårt er godt på utsiden:) står du midt opp i det så er man maktesløs, uverdig og ikke minst et krenket menneske!

Jeg simpelten hater Norge noenganger! Og da har vi alle resurrser vi trenger vi kunna ha gjort så masse for mange! Men sånne ting går upåaktet hen og kan fortsette!!!

Dette kunne ha vært en helt klar melding om man hadde idømt desse straff, og da mener jeg straff slik at andre kunne ha skjønnt/fattet hva slike handlinger fører til, men neida...

Så enig, så enig!

Har selv vært borti det norske rettvesen, ikke med meg selv, men som støttespiller for min lillesøster.

Og jeg er skuffet over rettvesenet!! Eller dommeren må jeg kanskje si.

Riktignok i dette tilfellet jeg var borti fikk personen straff, men en ubetydelig en. Etter min menig burde gjerningspersonen blitt straffet HARDT for det kriminelle han hadde gjort mot flere små jenter.

Jeg er flau over samfunnet vårt når det gjelder dette området!

Ekstra sårt må det være for deg som har følt det på kroppen, mine tanker går til deg idag.

Klem fra

Skrevet

Så enig, så enig!

Har selv vært borti det norske rettvesen, ikke med meg selv, men som støttespiller for min lillesøster.

Og jeg er skuffet over rettvesenet!! Eller dommeren må jeg kanskje si.

Riktignok i dette tilfellet jeg var borti fikk personen straff, men en ubetydelig en. Etter min menig burde gjerningspersonen blitt straffet HARDT for det kriminelle han hadde gjort mot flere små jenter.

Jeg er flau over samfunnet vårt når det gjelder dette området!

Ekstra sårt må det være for deg som har følt det på kroppen, mine tanker går til deg idag.

Klem fra

:) jo takk for det! Jeg har da klart meg utmerket jeg, lært meg å leve med det... men det er så lenge lenge siden... nå er jeg bare sint nå! Når jeg ser at det gjenntar og gjenntar seg!

Skrevet

Det jeg ikke skjønner her i denne saken er hvorfor pressen blåser opp at jenta var gravid? Hun visste det jo ikke selv engang da hun ble overfalt. Da jeg hørte om det i radioen så jeg for meg en tydelig gravid jente, men så var hun kun noen uker på vei.

For all del, saken er fæl den, men jeg pressen misbruker fakta nok en gang.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...