Gå til innhold

Offentlig sykehus og gebyr

Anbefalte innlegg

Gjest kan dette være lov?
Skrevet

Kan én avdeling, men ikke en annen avdeling, ved et sykehus kreve et gebyr på kr 70,- for å gi pasienten kopi av og innsyn i journalen?

Dette gjelder St. Olavs hospital i Trondheim.

fei1365380229
Skrevet

Det er helt vanlig å ta et gebyr når man vil ha en kopi av journalen, men litt rart at de ikke tar gebyr ved alle avd. da. Epikrisen fra sykehuset får jeg alltid gratis.

Skrevet

Det er helt vanlig å ta et gebyr når man vil ha en kopi av journalen, men litt rart at de ikke tar gebyr ved alle avd. da. Epikrisen fra sykehuset får jeg alltid gratis.

Kan du forklare forskjellen på epikrise og journal? Mulig jeg egentlig snakker om epikrise.

Gjest bare en
Skrevet

Kan du forklare forskjellen på epikrise og journal? Mulig jeg egentlig snakker om epikrise.

epikrise er noe sykehuset sender ut til fastlege og deg som pasient når du blir utskrevet fra en avdeling.

I en epikrise står det hva du har vært innlagt for og medisiner du går på.

Skrevet

epikrise er noe sykehuset sender ut til fastlege og deg som pasient når du blir utskrevet fra en avdeling.

I en epikrise står det hva du har vært innlagt for og medisiner du går på.

Da er det epikrise jeg skal ha.

Takk for svar.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...