Gjest kan dette være lov? Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Kan én avdeling, men ikke en annen avdeling, ved et sykehus kreve et gebyr på kr 70,- for å gi pasienten kopi av og innsyn i journalen? Dette gjelder St. Olavs hospital i Trondheim. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Det er helt vanlig å ta et gebyr når man vil ha en kopi av journalen, men litt rart at de ikke tar gebyr ved alle avd. da. Epikrisen fra sykehuset får jeg alltid gratis. 0 Siter
Gjest kan dette være lov? Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Det er helt vanlig å ta et gebyr når man vil ha en kopi av journalen, men litt rart at de ikke tar gebyr ved alle avd. da. Epikrisen fra sykehuset får jeg alltid gratis. Kan du forklare forskjellen på epikrise og journal? Mulig jeg egentlig snakker om epikrise. 0 Siter
Gjest bare en Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 Kan du forklare forskjellen på epikrise og journal? Mulig jeg egentlig snakker om epikrise. epikrise er noe sykehuset sender ut til fastlege og deg som pasient når du blir utskrevet fra en avdeling. I en epikrise står det hva du har vært innlagt for og medisiner du går på. 0 Siter
Gjest kan dette være lov? Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 epikrise er noe sykehuset sender ut til fastlege og deg som pasient når du blir utskrevet fra en avdeling. I en epikrise står det hva du har vært innlagt for og medisiner du går på. Da er det epikrise jeg skal ha. Takk for svar. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.