Menil Skrevet 27. januar 2005 Del Skrevet 27. januar 2005 Egentlig har jeg begynt å lure på om det kan være psykiske årsaker til at jeg tåler alkohol så dårlig... Men jeg håper inderlig det kan være en annen årsak. Problemet er at armer og bein verker og jeg får et trykk i brystet etter bare noen slurker med alkohol, dette skjer hver gang.Samboer og venner er lettere oppgitt over meg siden jeg støtt og stadig må ta kvelden før den i det hele tatt har begynt...Blir fort kvalm og allment dårlig mye fortere enn da jeg var 18 og ute hele tiden...Er utrolig slitsomt å forklare folk noe de ikke skjønner, og som jeg ikke helt skjønner selv.Blir mye prat om festbrems, og kan du ikke bare drikke og ha det moro da?Er 24 år og da skal man vel også ha det litt moro, men jeg forbinder ikke alkohol med noe moro i det hele tatt... Har til og med løyet på meg endel antibiotika-kurer kun for at folk ikke skal lure på hvorfor jeg ikke drikker...Men nå skal det også være sagt at jeg ikke savner det noe særlig heller, men det hadde jo vært koselig å kunne ta seg en drink i ny og ne...Håper veldig på at det ikke er noe psykisk galt med meg...På forhånd takkLine 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172091-verker-i-kroppen-etter-en-drink/ Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Stig Bruset, Allmenpraktiserende Lege Skrevet 29. januar 2005 Del Skrevet 29. januar 2005 For det første synes jeg det må være helt greit at du ikke drikker hvis du ikke ønsker dette. Kanskje er det best å si det som der er? Det kan hende at du tåler alkohol dårlig uten at det er mulig å finne en årsak til dette. En annen mulighet er at det ikke er alkoholen, men for eksempel andre stoffer i drikkevarene du ikke tåler. Noen tåler for eksempel dårligere vin eller øl. Det kan også hende at du bruker noen medisiner som kan være uheldige sammen med alkohol. Hvis du bruker medisiner så spør legen eller på apoteket om dette. Det skal normalt sett også stå på pakningsvedlegget. 0 Siter Lenke til kommentar https://forum.doktoronline.no/topic/172091-verker-i-kroppen-etter-en-drink/#findComment-1135875 Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.