Gå til innhold

Juklerød-saken

Anbefalte innlegg

Gjest den ekte noor
Skrevet

Noen som kan si i korte trekk hva denne gikk ut på? Og hvorfor hele journalen hans ble lagt ut på nett?

Skrevet

I korthet var det en person som brukte de siste 25 år av sitt liv for å få endret diaognosen "paranoid-kverulant". Feilen var at han til gangs viste at diagnosen var korrekt på den måte han opptrådde.

Grunnen til at djournalen ble lagt ut? Vel, psykiatrien har mange fiender både blandt tidligere pasienter og enkelte fagfolk, og Juklerød var deres fremste våpendrager.

Skrevet

I korthet var det en person som brukte de siste 25 år av sitt liv for å få endret diaognosen "paranoid-kverulant". Feilen var at han til gangs viste at diagnosen var korrekt på den måte han opptrådde.

Grunnen til at djournalen ble lagt ut? Vel, psykiatrien har mange fiender både blandt tidligere pasienter og enkelte fagfolk, og Juklerød var deres fremste våpendrager.

...he he, - men du må innrømme at det er en litt ekkel diagnose å kjempe mot...., det blir liksom feil, okke som...:)

Skrevet

...he he, - men du må innrømme at det er en litt ekkel diagnose å kjempe mot...., det blir liksom feil, okke som...:)

Med den diagnosen er man rimelig låst i forhold til hvor mye bråk man kan lage ja..

Skrevet

Jeg har drevet med litt graving i dette, og funnet ut at det er som å grave i løs sand. For hvert spatak renner det bare ny sand ned i hullet. En skal også trå meget varsomt her, for her kan en sette i sving krefter som ikke lar seg stanse verken av lensmann eller prest.

Skrevet

Jeg har drevet med litt graving i dette, og funnet ut at det er som å grave i løs sand. For hvert spatak renner det bare ny sand ned i hullet. En skal også trå meget varsomt her, for her kan en sette i sving krefter som ikke lar seg stanse verken av lensmann eller prest.

Jeg har i grunn bare fulgt med på saken overfladisk opp gjennom årene, og også for moro skyld pløyd gjennom journalen som ligger på nettet.

Interresant tema, og interresant person, det er sikkert og visst. Må vel inrømme at jeg hadde litt mer sans for både ham og saken hans FØR jeg leste journalen enn etterpå.

Syns det fremkommer rimelig utenfor tvil at han trengte innleggelse i sin tid, også uavhengig av den såkalte "skole-saken", som det i ettertid har vist seg at han hadde mye rett i.

Det jeg uansett ikke skjønner med ham, dersom diagnosen er feil, er hvorfor noen gidder kaste bort mer enn 1/3 av livet sitt utelukkende på å rendyrke bitterhet og hat.

Hvis alle som har blitt utsatt for overgrep, små og store, av myndigheter eller andre, skulle agert slik, ville vi hatt et uholdbart samfunn..tror jeg.

Gjest ikke nå, nei
Skrevet

Det var en psykiatrisk stakkar som ble lurt av en såkalt psykolog til å legge ut journalen.

Skrevet

Det var en psykiatrisk stakkar som ble lurt av en såkalt psykolog til å legge ut journalen.

Ja, jeg savner disse to på news. De såkalte "krangetrådene" her på DOL er jo rene bedehusmøtet i forhold til det som var der...

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...