Gå til innhold

Brenne cd'er?

Anbefalte innlegg

Gjest LucySky
Skrevet

Har en litt gammal laptop, som i sin tid var veldig fin og moderne fordi den kunne spille av cd'er. Jeg har hatt den med meg på reise nå, og trenger å få ut det jeg har jobbet med, og over på den nye, stasjonære pc'en min.

Denne nye har cd'brenner og alt som skal til. Men nå har jeg (tror jeg) oppdaget at det har ikke den bærbare, den kan bare spille av cd'er, ikke "brenne" cd'er.

Venninna mi (som ikke kan så veldig mye mer om datamaskiner enn meg, og dessuten bruker et helt annet system, mener jeg bare tuller. Har den bærbare mulighet for å spille av cd'er, må jeg kunne kopiere over manus fra Mine dokumenter og til opptaks-cd.

Det får altså jeg ikke til.

Er det meg som er enda blondere enn jeg pleier, eller er det hun som ikke skjønner problemet?

Gjest ChiengMai
Skrevet

Det at en laptop har CD-ROMspiller betyr ikke nødvendigvis at den har brenner. Sjekk i "Min datamaskin", står det 'CD-stasjon' er det en vanlig spiller, står det 'CD-RW' er det en brenner.

Gjest LucySky
Skrevet

Det at en laptop har CD-ROMspiller betyr ikke nødvendigvis at den har brenner. Sjekk i "Min datamaskin", står det 'CD-stasjon' er det en vanlig spiller, står det 'CD-RW' er det en brenner.

Ha! Takk. Da har ikke laptopen brenner. Og jeg skal ta venninna mi, som alltid tror hun har rett mht datamaskiner. Hun som sitter med mac'en sin på et digert kontor og har dataguttene å rope på hver gang hun ikke skjønner noe.

Mens jeg, stakkars, har hjemmekontor og bare (nesten) DOL å spørre.

Takk for det, DOL!

Gjest du har rett
Skrevet

Jeg er i presis samme situasjon som deg. Min gamle bærbare har CD-spiller, men ikke brenner. I tillegg har den en vanlig diskettstasjon som selvsagt kan kopiere filer til diskett.

Min nye stasjonære pc har CD-brenner og litt av hvert annet...

Så den venninna di tar faktisk helt feil.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...