Gå til innhold

Italiensk pizzadeig for pizzaovn

Anbefalte innlegg

Gjest lille rosinen
Skrevet

Noen som har en god oppskrift? Pizzaovnen skal testes på lørdag, men har blitt anbefalt å IKKE bruke den oppskriften på pizzadeig som følger med. Noen som har forslag til annen god deig?

Bunnen skal være type italiensk tynn pizzabunn...

Fortsetter under...

Skrevet

jeg vet ikke blandingsforholdene men mannen min lager en bunn som smaker akkurat som du får på pizzeriane. Hvetemel, salt, bakepulver, vann og olje. Gjerne litt oregano også.

Denne trenger ikke å heve. Den beste pizzasausen synes jeg er den de har på rema (sikkert andre plasser også...) lite glass med noe rød tomatgugge som står sammen med suppeposene og sånt.

Også er det bare å slenge på hva man måtte ønske...

Lykke til!

Skrevet

4 dl hvetemel

1,5 dl vann

1 ts salt

4 ss olje

litt gjær

Elt godt, la heve og kjevl ut til tynn, tynn bunn.

Skrevet

4 dl hvetemel

1,5 dl vann

1 ts salt

4 ss olje

litt gjær

Elt godt, la heve og kjevl ut til tynn, tynn bunn.

- og elt deigen i 15 minutter. Da blir den veldig elastisk og god!

Skrevet

Vi bruker 'snabbdeigen' her:

http://web.telia.com/~u19509478/deg_i.htm

Vi har pizzastein, og det blir knallgod pizza. Har aldri spist så mye pizza som etter at vi fikk den. Legger fyllet oppå osten. Favorittene er blåost og mais og/eller paprika og reker med karri og hvitløk.

Har pizzarester fra gårsdagens middag til lunch i dag :-)

Annonse

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...