Gå til innhold

Asylmottaket var et fengsel

Anbefalte innlegg

Skrevet

"- Den er forårsaket av at jeg har tilbrakt 30 måneder innesperret i et sosialt og mentalt fengsel, sier Ibrahim til TV 2 Nyhetene."

Godt mulig at han ikke var slik for 30 måneder siden.

Skrevet

Ja, det er så dustete! Hvis han mistrives så forferdelig, så reis! Kan du ikke det, så vær glad du er i live og i Norge!

Skrevet

"- Den er forårsaket av at jeg har tilbrakt 30 måneder innesperret i et sosialt og mentalt fengsel, sier Ibrahim til TV 2 Nyhetene."

Godt mulig at han ikke var slik for 30 måneder siden.

langt mer sannsynlig at han var ennå verre, og at det er årsaken til at han har kommet flyttende vekk fra lov og dom i sitt eget land.

Skrevet

Ja, det er så dustete! Hvis han mistrives så forferdelig, så reis! Kan du ikke det, så vær glad du er i live og i Norge!

Hva slags logikk er det?

Du kan velge mellom å sitte uskylig i fengsel hos oss, eller risikere livet ditt i Afghanistan?

Her i Norge, i motsetning til Afghanistan, har vi faktisk for vane ikke å fengsle mennesker som ikke er dømt for å ha brutt straffeloven.

Med vennlig hilsen

Skrevet

langt mer sannsynlig at han var ennå verre, og at det er årsaken til at han har kommet flyttende vekk fra lov og dom i sitt eget land.

Ja, Rettssystemet i Afghanistan er vel omtrent som du ønsker det i Norge?

Skrevet

Ja, Rettssystemet i Afghanistan er vel omtrent som du ønsker det i Norge?

Synd for deg at han ikke er fra Afghanistan.

Ellers er det vel ingen andre enn deg som siterer en hyperkriminell og bruker dens argumentasjon.

Men det er jo ikke første gang.

Skrevet

Sakens realiteter understreker dessuten absurditeten i det han sier.

Det kan ikke være noen annen årsak til at han har bodd 30 måneder på (fengsels)mottak enn at han har nektet å pelle seg hjem etter X antall avslag på søknaden om asyl.

Skrevet

Synd for deg at han ikke er fra Afghanistan.

Ellers er det vel ingen andre enn deg som siterer en hyperkriminell og bruker dens argumentasjon.

Men det er jo ikke første gang.

Jeg skrev ikke at han var fra Afghanistan.

Skrevet

Sakens realiteter understreker dessuten absurditeten i det han sier.

Det kan ikke være noen annen årsak til at han har bodd 30 måneder på (fengsels)mottak enn at han har nektet å pelle seg hjem etter X antall avslag på søknaden om asyl.

Det endrer ikke på at han har bodd der.

Skrevet

Jeg skrev ikke at han var fra Afghanistan.

Nei, du trakk det inn bare for å avspore og være usaklig, som vanlig er for deg.

Skrevet

Det endrer ikke på at han har bodd der.

Ja, høyst frivillig, og uten at han har eller noengang har hatt noe der å gjøre.

Skrevet

Nei, du trakk det inn bare for å avspore og være usaklig, som vanlig er for deg.

Nei, jeg påpekte at din rettsoppfatning ble delt av Talibanregimet. De var heller ikke "så nøye" på det når det gjaldt at man kun fengslet folk som faktisk hadde gjort noe galt.

Skrevet

Ja, høyst frivillig, og uten at han har eller noengang har hatt noe der å gjøre.

Hva så? "Gjør livet jævlig for dem"?

Skrevet

Nei, jeg påpekte at din rettsoppfatning ble delt av Talibanregimet. De var heller ikke "så nøye" på det når det gjaldt at man kun fengslet folk som faktisk hadde gjort noe galt.

Hold deg til rett sak og land, så er det litt mer interresant å diskutere med deg.

Skrevet

Hva så? "Gjør livet jævlig for dem"?

I utgangspunktet var det ment som en spøk når jeg skrev at du hadde slukt en hyperkrimminell sine argumenter med hud og hår.

Men nå begynner jeg virkelig å lure...

Nei, jeg er sikker. Du MÅ være gal!

Skrevet

I utgangspunktet var det ment som en spøk når jeg skrev at du hadde slukt en hyperkrimminell sine argumenter med hud og hår.

Men nå begynner jeg virkelig å lure...

Nei, jeg er sikker. Du MÅ være gal!

Du skriver: "Nei, jeg er sikker. Du MÅ være gal! "

*gjesp*

Husk, sak, ikke "Sør".

Skrevet

Hold deg til rett sak og land, så er det litt mer interresant å diskutere med deg.

Jeg diskuterer ikke hvilket land han er fra, men den rettsoppfattelsen du legger for dagen.

Skrevet

Du skriver: "Nei, jeg er sikker. Du MÅ være gal! "

*gjesp*

Husk, sak, ikke "Sør".

Er det flere tungt belastede kriminelle du skal sitere og argumentere for her i natt?

Hva med Charles Manson?

Skrevet

Jeg diskuterer ikke hvilket land han er fra, men den rettsoppfattelsen du legger for dagen.

Phø!. Du dreit deg ut igjen pga. uvitenhet om sak, og fossror som ei krakilsk høne som vanlig.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...