Gå til innhold

Hvorfor bor enkelte i Norge

Anbefalte innlegg

Skrevet

Selv de har det bedre her i landet enn om de hadde bodd i ett land uten sosialhjelp til de som trenger det. Det er faktisk mange land som manlger sosialhjelp til alle som trenger det, et lite eksempel er USA. Men det gjelder også de fleste u-land, og vårt nærmeste naboland Russland.

"Selv de har det bedre her i landet enn om de hadde bodd i ett land uten sosialhjelp til de som trenger det."

Ja, selfølgelig. Men kom ikke å si at de har det bra. Og så lenge noen har en tilværelse som ligger under grensen for hva som regnes som minimum, så har man selfølgelig lov å klage.

"..........................."

• Svar 42
  • Opprettet
  • Siste svar

Mest aktive i denne tråden

• Sør

14

• Prozak

3

• skorpionfisken

3

• Goliath

2

Mest aktive i denne tråden

Skrevet

Jeg liker meg ikke i Norge. Jeg skal bare bo her et par år til, til jeg er ferdig med det jeg skal. Prøver likevel å la være å klage og syte så forferdelig mye over situasjonen her til lands. Ikke alltid like lett men :-)

Interessant. Du er ikke norsk skjønner jeg? Hva er det du ikke liker?Klimaet? kulturen? folket? eller er det bare slik at borte bra, men hjemme best?

skorpionfisken
Skrevet

"Selv de har det bedre her i landet enn om de hadde bodd i ett land uten sosialhjelp til de som trenger det."

Ja, selfølgelig. Men kom ikke å si at de har det bra. Og så lenge noen har en tilværelse som ligger under grensen for hva som regnes som minimum, så har man selfølgelig lov å klage.

"..........................."

Det vil alltid være noen som faller utenfor i et samfunn. Det er alltid noen det er synd på, på grunn av fattigdom eller sykdom.

Men jeg har inntrykk av at de fleste som roper høyt om hvor fælt det er her, hvor dyrt alt er, og hvor høye avgifter det er og hvor høye skatter vi har, det er de som egentlig har det veldig bra. De som faktisk klarer seg med den lønna de har fra måned til måned og som ellers lever på det jevne.

Min bestefar er et godt eksempel der, det var alltid så dyrt alt, avgiftene var forferdelige og politikerne visste ikke hva de holdt på med. Skattene flådde vanlige folk osv. Han bodde i et kaldt hus fordi det var så dyrt å etterisolere, håntverkere flådde jo folk ikke sant, og i det hele tatt så var alt så fælt.

Nå driver vi og krangler om arven etter ham, og det er ikke bare en million vi krangler om der....

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...

• Opprett ny...