Sør Skrevet 27. januar 2005 Skrevet 27. januar 2005 "- Dette er en sak som sosialistene har stått for. Da vil det være leit om det skal få gehør på Frp sitt landsmøte. Hvis vi nå skal begynne å kjøpe stemmer, er det helt feil å gå. Hva er dette? Jo, en Elkjøp-politikk av typen «få nå, betal senere». Vel og merke i form av økte skatter og avgifter. Gratis skolebøker høres fint ut, men deter skattefinansierte skolebøker vi snakker om. Vår løsning er reklamefinansierte bøker. Da blir det gratis, sier Birkedal [Fpu leder] til Aftenbladet." Kilde: http://web3.aftenbladet.no /innenriks/politikk/ article172438.ece Er den rette løsningen at McDonalds og CocaCola skal reklamere i skolebøkene? Jeg tenker at bøkene om "sunn mat" kommer til å bli ...øh... underholdende! Med vennlig hilsen 0 Siter
Grip Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Vi kan jo reklame for c-vitamin og persille, brokolli og omega-3? 0 Siter
Sør Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 Vi kan jo reklame for c-vitamin og persille, brokolli og omega-3? Ja, det er jo meget sannsynlig at persille-reklame kan finansiere en bok til 2-300 kroner. Og hvor tror du pengene til reklamen kommer fra? Fordi persilleprodusentene måtte legge reklamekostnadene til prisen på persille. Ergo må "vi" betale de uansett. 0 Siter
Grip Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Ja, det er jo meget sannsynlig at persille-reklame kan finansiere en bok til 2-300 kroner. Og hvor tror du pengene til reklamen kommer fra? Fordi persilleprodusentene måtte legge reklamekostnadene til prisen på persille. Ergo må "vi" betale de uansett. Du inntar en banalt syn på reklame i et kapitalistisk system. Det vil trolig kreve for meget tid å innføre deg i markedsøkonomiens "hemmeligheter". 0 Siter
Sør Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 Du inntar en banalt syn på reklame i et kapitalistisk system. Det vil trolig kreve for meget tid å innføre deg i markedsøkonomiens "hemmeligheter". Med meget stor sannsynlighet kjenner jeg nok "markedsøkonomiens hemmeligheter" langt bedre enn deg, og har sett langt mer av den enn deg. Hadde du noen sak, eller var det bare det vanlige tullet ditt? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Du inntar en banalt syn på reklame i et kapitalistisk system. Det vil trolig kreve for meget tid å innføre deg i markedsøkonomiens "hemmeligheter". «-Med meget stor sannsynlighet kjenner jeg nok "markedsøkonomiens hemmeligheter" langt bedre enn deg, og har sett langt mer av den enn deg.-» Sitat DOLs perpetuum mobile. Har vi en ny verdensmester, eller har vi en ny verdensmester? *ler og rister på hodet* 0 Siter
Gjest Unnskyld at jeg spør... Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Ja, det er jo meget sannsynlig at persille-reklame kan finansiere en bok til 2-300 kroner. Og hvor tror du pengene til reklamen kommer fra? Fordi persilleprodusentene måtte legge reklamekostnadene til prisen på persille. Ergo må "vi" betale de uansett. Ut fra slik "logikk" burde kanskje all kommersiell reklame forbys? 0 Siter
Mr Kahn Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Ut fra slik "logikk" burde kanskje all kommersiell reklame forbys? Shhh, ikke forstyrr, da blir'e gæli for'n. 0 Siter
Sør Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 Ut fra slik "logikk" burde kanskje all kommersiell reklame forbys? Hvorfor? Med vennlig hilsen 0 Siter
Sør Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 «-Med meget stor sannsynlighet kjenner jeg nok "markedsøkonomiens hemmeligheter" langt bedre enn deg, og har sett langt mer av den enn deg.-» Sitat DOLs perpetuum mobile. Har vi en ny verdensmester, eller har vi en ny verdensmester? *ler og rister på hodet* Jeg blir helt rørt av hvordan du, som bare for noen dager siden, ikke skulle lese innleggene mine, nå allikevel ni-leser dem. 0 Siter
Prozak Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Vi kan jo reklame for c-vitamin og persille, brokolli og omega-3? Ikke engang i en tråd som dette klarer dere tre å la være med penis-fektingen deres :-) "............................." 0 Siter
Gjest Unnskyld at jeg spør... Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Hvorfor? Med vennlig hilsen Forstår du ikke det? 0 Siter
Sør Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 Ikke engang i en tråd som dette klarer dere tre å la være med penis-fektingen deres :-) "............................." Ei heller du. 0 Siter
Sør Skrevet 28. januar 2005 Forfatter Skrevet 28. januar 2005 Forstår du ikke det? Nei, det er en non sequitur. (Slå det opp hvis du ikke vet hva det betyr.) Med vennlig hilsen 0 Siter
Gjest Unnskyld at jeg spør... Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Nei, det er en non sequitur. (Slå det opp hvis du ikke vet hva det betyr.) Med vennlig hilsen Sludder og vås -- slå opp begrepet en gang til, du. Slå også opp ordet "falacy"... Så kanskje du ser at det er din "logikk" som på sedvanlig vis er mildt sagt sviktende. Nice try, though... 0 Siter
Sør Skrevet 29. januar 2005 Forfatter Skrevet 29. januar 2005 Sludder og vås -- slå opp begrepet en gang til, du. Slå også opp ordet "falacy"... Så kanskje du ser at det er din "logikk" som på sedvanlig vis er mildt sagt sviktende. Nice try, though... Takk, *jeg* vet hva det betyr. 0 Siter
Gjest Unnskyld at jeg spør... Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Takk, *jeg* vet hva det betyr. Vel, om du virkelig vet det, er det enda mer skremmende at du ikke ser at du bruker begrepet helt feil... Ditt argument mot reklame kan ikke bare ha gyldighet mht. til skolebøker. Det er kanskje grunnen til at det argumentet du anfører, er totalt fraværende i seriøse debatter om temaet. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.