Gå til innhold

Frp har, ifølge Fpu, stjålet fra "sosialistene"

Anbefalte innlegg

Skrevet

"- Dette er en sak som sosialistene har stått for. Da vil det være leit om det skal få gehør på Frp sitt landsmøte. Hvis vi nå skal begynne å kjøpe stemmer, er det helt feil å gå. Hva er dette? Jo, en Elkjøp-politikk av typen «få nå, betal senere». Vel og merke i form av økte skatter og avgifter. Gratis skolebøker høres fint ut, men deter skattefinansierte skolebøker vi snakker om. Vår løsning er reklamefinansierte bøker. Da blir det gratis, sier Birkedal [Fpu leder] til Aftenbladet."

Kilde: http://web3.aftenbladet.no /innenriks/politikk/ article172438.ece

Er den rette løsningen at McDonalds og CocaCola skal reklamere i skolebøkene?

Jeg tenker at bøkene om "sunn mat" kommer til å bli ...øh... underholdende! :D

Med vennlig hilsen

Skrevet

Vi kan jo reklame for c-vitamin og persille, brokolli og omega-3?

Skrevet

Ja, det er jo meget sannsynlig at persille-reklame kan finansiere en bok til 2-300 kroner.

Og hvor tror du pengene til reklamen kommer fra? Fordi persilleprodusentene måtte legge reklamekostnadene til prisen på persille. Ergo må "vi" betale de uansett.

Skrevet

Ja, det er jo meget sannsynlig at persille-reklame kan finansiere en bok til 2-300 kroner.

Og hvor tror du pengene til reklamen kommer fra? Fordi persilleprodusentene måtte legge reklamekostnadene til prisen på persille. Ergo må "vi" betale de uansett.

Du inntar en banalt syn på reklame i et kapitalistisk system.

Det vil trolig kreve for meget tid å innføre deg i markedsøkonomiens "hemmeligheter".

Skrevet

Det vil trolig kreve for meget tid å innføre deg i markedsøkonomiens "hemmeligheter".

Med meget stor sannsynlighet kjenner jeg nok "markedsøkonomiens hemmeligheter" langt bedre enn deg, og har sett langt mer av den enn deg.

Hadde du noen sak, eller var det bare det vanlige tullet ditt?

Skrevet

«-Med meget stor sannsynlighet kjenner jeg nok "markedsøkonomiens hemmeligheter" langt bedre enn deg, og har sett langt mer av den enn deg.-»

Sitat DOLs perpetuum mobile.

Har vi en ny verdensmester, eller har vi en ny verdensmester?

*ler og rister på hodet*

Gjest Unnskyld at jeg spør...
Skrevet

Ut fra slik "logikk" burde kanskje all kommersiell reklame forbys?

Skrevet

Shhh, ikke forstyrr, da blir'e gæli for'n.

Skrevet

Hvorfor?

Med vennlig hilsen

Skrevet

«-Med meget stor sannsynlighet kjenner jeg nok "markedsøkonomiens hemmeligheter" langt bedre enn deg, og har sett langt mer av den enn deg.-»

Sitat DOLs perpetuum mobile.

Har vi en ny verdensmester, eller har vi en ny verdensmester?

*ler og rister på hodet*

Jeg blir helt rørt av hvordan du, som bare for noen dager siden, ikke skulle lese innleggene mine, nå allikevel ni-leser dem.

Skrevet

Ikke engang i en tråd som dette klarer dere tre å la være med penis-fektingen deres :-)

"............................."

Skrevet

Hvorfor?

Med vennlig hilsen

Forstår du ikke det?

Skrevet

Ikke engang i en tråd som dette klarer dere tre å la være med penis-fektingen deres :-)

"............................."

Ei heller du.

Skrevet

Forstår du ikke det?

Nei, det er en non sequitur.

(Slå det opp hvis du ikke vet hva det betyr.)

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nei, det er en non sequitur.

(Slå det opp hvis du ikke vet hva det betyr.)

Med vennlig hilsen

Sludder og vås -- slå opp begrepet en gang til, du. Slå også opp ordet "falacy"...

Så kanskje du ser at det er din "logikk" som på sedvanlig vis er mildt sagt sviktende.

Nice try, though... :)

Skrevet

Sludder og vås -- slå opp begrepet en gang til, du. Slå også opp ordet "falacy"...

Så kanskje du ser at det er din "logikk" som på sedvanlig vis er mildt sagt sviktende.

Nice try, though... :)

Takk, *jeg* vet hva det betyr.

Skrevet

Takk, *jeg* vet hva det betyr.

Vel, om du virkelig vet det, er det enda mer skremmende at du ikke ser at du bruker begrepet helt feil...

Ditt argument mot reklame kan ikke bare ha gyldighet mht. til skolebøker. Det er kanskje grunnen til at det argumentet du anfører, er totalt fraværende i seriøse debatter om temaet.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...