Gå til innhold

En asylpolitikk uten kontroll

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei,

At det skjer "idioti" innen UDI (som i alle andre private og offentlige organisasjoner) er vel åpenbart for de fleste?

Vet du om denne mannen faktisk KUNNE vært utvist noe sted?

Med vennlig hilsen

Hvorfor diskuterer du da ikke selv innlegget, du som til stadighet henviser til det?

Han må jo komme fra et sted, så jeg kan ikke skjønne hvorfor vi burde gi han oppholdstillatelse.

Skrevet

Hei vilma,

1) Jeg har ikke klassifisert ham som "nazist", men påpekt visse likheter i tankegangen som er skremmende.

2) Grip, derimot, har beskrevet religionen til 20% av verdens befolkning som "nazisme". (Bemerk, "islam", og ikke bare islamister.) Dette er ikke bare løgnaktig, men direkte farlig.

3) Jeg har aldri påstått at "alle grenser skal være åpne".

Med vennlig hilsen

Nå skulle jeg sikkert gravd i gamle innlegg for å finne dokumentasjon, men så mye jobb gidder jeg rett og slett ikke å legge i det.

Opplevelsen min er like vel at Grip sine karakteristikker ofte fremkommer som et resultat av den polariseringen som du i høyeste grad nører opp under. Det blir en slags konkurranse om de sterkeste argumentene.

Det jeg savner hos deg er nyansene. At du noen gang kunne si deg enig i at ting ikke er slik de skulle være.

Men dersom signaturen er f.eks. Grip, så går du i skyttegraven uansett hva han skriver.

Skrevet

"Diplom-is er bedre enn Henning Olsen Is".

Er du enig eller uenig vedr. situasjonen i Midtøsten.

"Nei - det du ikke er enig i har aldri noen relevans for deg."

Skulle det gi noen mening?

Forstod du i det hele tatt det jeg skrev?

Eller ønsker du ikke å forstå det - og hva det faktisk betyr for og om deg?

Skrevet

Hvorfor diskuterer du da ikke selv innlegget, du som til stadighet henviser til det?

Han må jo komme fra et sted, så jeg kan ikke skjønne hvorfor vi burde gi han oppholdstillatelse.

Hei,

Fordi det finnes såkalte "ureturnerbare" mennesker, som kommer fra land med så stor mangel på Menneskerettigheter at vi ikke kan sende dem dit pga internasjonale konvensjoner.

Dette er ikke noe "særnorskt", og har lite med vår "asylpolitikk" å gjøre.

Med vennlig hilsen

Skrevet

Nå skulle jeg sikkert gravd i gamle innlegg for å finne dokumentasjon, men så mye jobb gidder jeg rett og slett ikke å legge i det.

Opplevelsen min er like vel at Grip sine karakteristikker ofte fremkommer som et resultat av den polariseringen som du i høyeste grad nører opp under. Det blir en slags konkurranse om de sterkeste argumentene.

Det jeg savner hos deg er nyansene. At du noen gang kunne si deg enig i at ting ikke er slik de skulle være.

Men dersom signaturen er f.eks. Grip, så går du i skyttegraven uansett hva han skriver.

Hei,

Har du sett noen "nyanserte" innlegg om asylsøkere fra Grip (eller lignende)?

Jeg gjør ikke noe poeng av om folk er asylsøkere eller somaliere eller nordmenn. Bryter de loven, skal de i fengsel uansett. Jeg kan ikke helt se hva som er "unyansert" med det?

Med vennlig hilsen

Skrevet

Hei,

Jeg gjør ikke noe poeng av om folk er asylsøkere eller somaliere eller nordmenn. Bryter de loven, skal de i fengsel uansett. Jeg kan ikke helt se hva som er "unyansert" med det?

Med vennlig hilsen

"Jeg gjør ikke noe poeng av om folk er asylsøkere eller somaliere eller nordmenn. Bryter de loven, skal de i fengsel uansett. Jeg kan ikke helt se hva som er "unyansert" med det?"

Tar man KUN utgangspunkt i det du skriver her, så er det helt riktig Sør.

Problemet er jo at du ser ut til helt å mangle evne til å se det du FAKTISK skriver, og måten du uttrykker det på.

Du ser med andre ord ut til å ha en helt annen oppfatning av deg selv og det du skriver, enn hva "alle andre" har.

Og det kan vel da tyde på at det er på tide å analysere "seg selv og det man skriver" litt nærmere?

For at "alle andre tar alltid feil, og jeg har alltid rett" er som regel en holdning som sier mye om hvor "problemet" egentlig ligger.

Skrevet

Hei,

Med vennlig hilsen

Ja, jeg har faktisk sett nyanserte innlegg fra den kanten. Det er ofte i replikkvekslingen det tar av. Hovedinlegget blir tillagt ytringer som slett ikke står der. Du baker inn forvridde replikker fra tidligere overopphetede diskusjoner. Dermed er det igang igjen.

Du hadde sikker ønsket deg dokumentasjon på Grip sine nyanserte innlegg, men som sagt jeg gidder ikke. Dessuten så tror jeg ikke en eventuell dokumentasjon hadde nyttet. Hvis du ikke vil skjønne hva jeg mener, vel, så vil du ikke det. Ingen dokumentasjon kan endre det.

Skrevet

Ja, jeg har faktisk sett nyanserte innlegg fra den kanten. Det er ofte i replikkvekslingen det tar av. Hovedinlegget blir tillagt ytringer som slett ikke står der. Du baker inn forvridde replikker fra tidligere overopphetede diskusjoner. Dermed er det igang igjen.

Du hadde sikker ønsket deg dokumentasjon på Grip sine nyanserte innlegg, men som sagt jeg gidder ikke. Dessuten så tror jeg ikke en eventuell dokumentasjon hadde nyttet. Hvis du ikke vil skjønne hva jeg mener, vel, så vil du ikke det. Ingen dokumentasjon kan endre det.

Hei,

Jeg merker du unnlater å kommentere Grips beskrivelse av religionen til 20% av verdens befolkning som "nazisme".

Nyansert?

Hvilke "argumenter" er det du forventer andre skal komme med mot slikt? Det som blir skrevet er jo like idiotisk som enhver annen ekstremist.

For øvrig synes jeg det vil være ryddigere av deg å komme med konkret kritikk, istedet for "du skriver alltid slik og slik, men jeg har ingen eksempler."

Med vennlig hilsen

Skrevet

Overkontrollert er kanskje ikke ordet, det passet bare så godt. Det jeg mener med det er at du tydeligvis ikke er i stand til å tenke nye tenker. Uansett hva grunnlaget for en diskusjon er så ender du opp med akkurat det samme oppkoket.

Jeg er ikke av de mest aktive skribentene her inne, men jeg har vært en svært aktiv leser. De første par årene mine her inne anså jeg deg for å være den som forefektet mitt syn best. Jeg er gift med en tamil, og har til tider sett hva "hverdagsrasisme" kan være. Du har har sagt det jeg ønsker å si angående individ kontra gruppe.

Men slik det er nå synes jeg nesten du skader saken mer en du gavner den.

Grip (og andre) har, på den andre siden, skrevet mangt å mye som strider helt imot det jeg mener.

Likevel har jeg mye større glede av å lese disse andres innlegg enn dine. Hvorfor er det slik?

Jeg opplever at du søker å opppnå en polarisering som er helt håpløs. Ser du overhodet ikke at det er nyanser.

Når det er slik at en kriminell får, ikke bare opphold, men norsk statsborgerskap, mens en fembarnsmor skal sendes ut mens barna blir igjen. Ja, da ser også jeg en asykpolitikk uten kontroll.

Jeg har sikkert et mer liberalt syn på innvandring enn det grip har, men jeg ser samtidig at det slett ikke er alle som bør være her. Og det må da være mulig å diskutere de tilfellene der personer IKKE burde fått opphold uten at en samtidig skal klassifiseres som nazist.

Meget godt sagt :-)

"..........................."

Skrevet

Å si at asylpolitikken er helt uten kontroll blir drøyt. Vi hører tross alt bare om tilfeller som dette, og ikke om alle andre tilfeller. Men at det er noe alvorlig galt et sted i systemet, det er jeg helt enig i.

"............................."

Skrevet

Vi har vel mange nok eksempler og tilstrekkelig med statistikk til å kunne hevde at asylpolitikken i Norge er hindsides enhver kontroll.

Du snakker over deg når det gjelder jøder. Alle vet hvem som er jødenes uttalte dødsfiender i dag, og hvem som står nærmest til å ta over Hitlers tvilsomme arv. Det er representantene for vår nye nazisme, islam.

Det finnes uendelige mengder dokumentasjon over hva de muslimske lederne har uttalt i forbindelse med jøder og Israel og som vi vet, er deres egentlig mål å "eliminere" både staten Israel og jødene.

Så du stiller deg på en tvilsom side i denne kampen.

At enkelte religiøse ledere har syke tolkninger av tekstene og direkte ondsinnede kjeppehester er det vel lite poeng i å nekte på. Og det gjelder selfølgelig ayatollaen og andre psykopater.

Men, har du noen som helst dokumenterte tall som sier noe om hvem, hva og hvor innen islam som jobber for denne "elimineringen av jødene?"

Det er stor forskjell på hvordan islam "brukes" forskjellige steder i verden, akkurat som med de andre religionene. Jeg etterlyser bare, ganske enkelt, noen hentydninger til tall og størrelsesordener fra deg her - gjerne spekulasjoner, som kan sees i sammenheng med ca. 1 milliard mennesker.

"............................"

Skrevet

Skulle det gi noen mening?

Forstod du i det hele tatt det jeg skrev?

Eller ønsker du ikke å forstå det - og hva det faktisk betyr for og om deg?

Med teskje:

Det var en parodi på ett av dine (meningsløse) innlegg. Like irrelevant.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...