Gå til innhold

Holdbarhetsdato på gjær

Anbefalte innlegg

Gjest kjenner du til det ?
Skrevet

Igår skulle jeg bake prinsessekake, og etter å ha sett på frokost-TV på onsdagen skulle jeg for første gang teste den "røde" gjæren ..... sendte gemalen på bua for å kjøpe ingrediensene, datoen på den røde gjæren hadde gått ut for en uke siden, men personalet i butikken sa at den var liiiiike god, så ingen fare .... (dette er egentlig denne butikken beryktet for)

Vel jeg satte igang å bake, og resultatet var en paddeflat og hard prinsessekake.

Jeg har alltid vært dårlig på gjærbakst ..... men tror du jeg kan legge litt skylden på gjæren her ????

Jeg selv tror det, siden det er så kort holdbarhetsdato på gjæren, så må det jo være en grunn.

Fortsetter under...

Skrevet

Butikken har uansett IKKE LOV til å selge varer som er gått ut på dato. OM de selger dem, skal de være satt til halv pris, men etter at datoen er utgått, er de forpliktet til å fjerne produktene fra salgslokalet.

Vet ikke om du kan skylde på gjæren for at kaka di ble flat, for jeg bruker alltid tørrgjær selv. Den har mye lenger holdbarhet...

Gjest kjenner du til det ?
Skrevet

Butikken har uansett IKKE LOV til å selge varer som er gått ut på dato. OM de selger dem, skal de være satt til halv pris, men etter at datoen er utgått, er de forpliktet til å fjerne produktene fra salgslokalet.

Vet ikke om du kan skylde på gjæren for at kaka di ble flat, for jeg bruker alltid tørrgjær selv. Den har mye lenger holdbarhet...

Vi fikk gjæren gratis.

Ifølge TV2 Hjelper deg, har ikke butikkene engang LOV til å sette ned prisene på varer med utgått dato, de varene skal vekk fra hyllene.

Tipset på frokost-tv om onsdagen var at "rød" gjær passer perfekt til søt gjærbakst, den hever "fort og mye". Derfor ville jeg prøve den, ellers er jeg også tørrgjær-bruker.

Skrevet

Vi fikk gjæren gratis.

Ifølge TV2 Hjelper deg, har ikke butikkene engang LOV til å sette ned prisene på varer med utgått dato, de varene skal vekk fra hyllene.

Tipset på frokost-tv om onsdagen var at "rød" gjær passer perfekt til søt gjærbakst, den hever "fort og mye". Derfor ville jeg prøve den, ellers er jeg også tørrgjær-bruker.

Jeg mente selvsagt at man har lov å prise ned varene noen dager FØR utløpsdato, og selge dem til og med den dagen, men deretter skal de ut av butikken. Det er ikke lov å oppbevare varer utgått på dato i selve butikken.

Vi ble drillet i det der i min Rema-tid,,,

Du kan ikke ha brukt for varm væske i baksten da? Hvis ikke ville det kanskje vært greit å bruke gjør med god dato neste gang...

:o)

Gjest josefine 1
Skrevet

Jeg mente selvsagt at man har lov å prise ned varene noen dager FØR utløpsdato, og selge dem til og med den dagen, men deretter skal de ut av butikken. Det er ikke lov å oppbevare varer utgått på dato i selve butikken.

Vi ble drillet i det der i min Rema-tid,,,

Du kan ikke ha brukt for varm væske i baksten da? Hvis ikke ville det kanskje vært greit å bruke gjør med god dato neste gang...

:o)

:o) gjett om jeg skal.

Skal prøve igjen ikveld, mmmmm nybakt kringle eller prinsessekake, en goood kopp kaffe og IDOL :o)) snadder på en fredagskveld det :o).

God helg !

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...