Gå til innhold

iPod eller mp3-spiller

Anbefalte innlegg

Gjest 1000 spørsmål
Skrevet

Har lite greie på dette, men ønsker meg i bursdagsgave en sånn duppedings som jeg kan laste over musikk på.

Hva er forskjellen på iPod og mp3-spiller. Har de radio? Hva er ca. pris for en brukbar spiller.

Hvordan laster man ned. Trenger man eget program - følger dette med???

Skrevet

Synes det er litt forvirrende det der... Sønnen min skulle få iPod til jul, men faren hans kjøpte en Sony spiller (Walkman?) istedet.. Virker visst på samme måte som en iPod, men er altså Sony..

Kanskje noen med peiling kunne satt opp en liste med de forskjellige spillerne?

mvh

Skrevet

Jeg sitter akkurat og legger inn musikk på min mini iPod. Er veldig fornøyd med spilleren. Software fulgte med, og er superenkel å bruke.

Min er kjøpt i USA, men prisen i Norge er vel ca. 2300 kroner ?

Skrevet

Ja, og iPod er en mp3 spiller fra Apple. Min har ikke radio ihvertfall.

Skrevet

Creative er billigere og har radio på de fleste modellene i tilleg - i motsetning til iPod...

Gjest tonjeanette
Skrevet

Synes det er litt forvirrende det der... Sønnen min skulle få iPod til jul, men faren hans kjøpte en Sony spiller (Walkman?) istedet.. Virker visst på samme måte som en iPod, men er altså Sony..

Kanskje noen med peiling kunne satt opp en liste med de forskjellige spillerne?

mvh

Du kan vel ikke laste ned musikk på en walkman.........

Skrevet

En iPod er en mp3-spiller.

Den største forskjellen mellom mp3-spillere er om de har harddisk eller minnekort. De med harddisk har plass til mye mer musikk.

Selv har jeg en iPod mini, fordi det er viktig for meg at den er liten og lett (så den kan brukes under trening) samtidig som det er plass til mye musikk. Andre harddiskbaserte spillere er mye større og tyngre. Men hva slags mp3-spiller du bør kjøpe avhenger jo av behovene. iPod har ikke radio, så om du vil ha det må du velge et annet merke.

Jeg har hørt mye positivt om iRiver, som fås opp til 40GB og har radio. Den støtter flere musikkformater enn mange av konkurrentene. Men jeg har aldri prøvd den selv.

Med alle mp3-spillere følger det med programvaren du trenger for å overføre musikk fra PC til spiller.

Skrevet

En iPod er en mp3-spiller.

Den største forskjellen mellom mp3-spillere er om de har harddisk eller minnekort. De med harddisk har plass til mye mer musikk.

Selv har jeg en iPod mini, fordi det er viktig for meg at den er liten og lett (så den kan brukes under trening) samtidig som det er plass til mye musikk. Andre harddiskbaserte spillere er mye større og tyngre. Men hva slags mp3-spiller du bør kjøpe avhenger jo av behovene. iPod har ikke radio, så om du vil ha det må du velge et annet merke.

Jeg har hørt mye positivt om iRiver, som fås opp til 40GB og har radio. Den støtter flere musikkformater enn mange av konkurrentene. Men jeg har aldri prøvd den selv.

Med alle mp3-spillere følger det med programvaren du trenger for å overføre musikk fra PC til spiller.

Jeg har en Thomson (www.thomson-lyra.com) med 1,5GB, og det er ikke store saken. 5x5x2cm, sånn ca.

Asono har også noen (www.asono.no)

Og på de harddiskbaserte kan du ta med deg all slags filer, ikke bare musikk, hvis det skulle være behov for det.

Skrevet

Jeg har en Thomson (www.thomson-lyra.com) med 1,5GB, og det er ikke store saken. 5x5x2cm, sånn ca.

Asono har også noen (www.asono.no)

Og på de harddiskbaserte kan du ta med deg all slags filer, ikke bare musikk, hvis det skulle være behov for det.

Jeg synes 1.5GB er litt lite :) iPod mini har 4GB. Men det stemmer at det er kommet en del flere harddiskbaserte på markedet nå som er relativt små og lette.

Skrevet

Jeg synes 1.5GB er litt lite :) iPod mini har 4GB. Men det stemmer at det er kommet en del flere harddiskbaserte på markedet nå som er relativt små og lette.

Litt lite, kanskje, men så er ikke min ny heller. De har sikkert andre modeller nå.

Skrevet

Du kan vel ikke laste ned musikk på en walkman.........

Joda, det er ikke en sånn "gammeldags" walkman! Det er vel egentlig bare en mp3-spiller fra Sony, men det står vitterlig "Walkman" på den!

ShitDiddelyDo
Skrevet

Jeg er veldig fornøyd med Ipod'en min. Har tidligere hatt Iriver så jeg har litt å sammenligne med.

Eneste aberet er svak batterilevetid. Den holder i de 12 timene reklamen sier dersom jeg lar den stå og spille uten å tukle med den, men den sluker strøm når jeg er inne på den, skrur av, skrur på, osv. Ikke noe pes siden jeg sjelden bruker den i mer enn et par timer av gangen, men effektiv batterilevetid om man bruker den på trening, en time nå og en time da, er nok ikke mer enn rundt 6 timer.

Den er uansett en drøm å bruke. Helt fantastisk å manøvrere seg rundt på. Brukervennligheten er rett og slett ikke jordisk.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...