Gå til innhold

Katt og mus

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er så lei desse musene som kommer inn i kjelleren og på loftet. Min mann vil iike bruke tid på å tette igjen her og der. Han synes det blir for dyrt å leige andre til å gjøre det. Vi har musefeller over alt. Synes det er ekkelt å se desse daue musene i fellene og lort både her og der. Vi vurderer på om vi skal skaffe oss katt. Er det noen som har katter å anbefale?

Skrevet

Katter å anbefale? Det blir jo ikke akkurat som å spørre om noen har et snekkerfirma å anbefale. Skaffer du katt, så er det umulig å si på forhånd om den blir en musefanger, så ganske enkelt: du går f**n meg ikke hen og skaffer katt BARE for at den skal fange mus. Katt, hund eller whatever skaffer man KUN hvis man er interessert i å ha den for dens egen del.

".........................."

Skrevet

Velfødde katter fanger mus for sport, og de blir fort voksne og lei av denne musejakta.

Har inntrykk av at det er de første 2-3 årene i en katts liv de driver mest med jakt - i alle fall har mine katter vært sånn.

Dere får nok bare hive dere rundt og tette alle inngangsportene - noe annet nytter ikke.

Gjest svaksterk
Skrevet

Vanlige huskatter jakter på mus...?

Katten min er 2 1/2 år og jakter fortsatt. Skikkelig panter!

Jeg tror det kommer an på katten jeg, hvor glad den er i å jakte.

:-)

Skrevet

Tette igjen alle sprekker tror jeg nesten er nytteløst. Jeg kjenner en som driver med skadedyrutrydding og han sa at mus trenger 3-4 mm åpning for å komme seg inn i et hus...

skorpionfisken
Skrevet

Vår katt jaktet og jaktet og jaktet. Beistene var ikke å bli kvitt likevel.

Vi måtte ty til rottegift i alle kriker og kroker og der vi mistenkte dem for å oppholde seg.

Det hjalp. Men påss på at gifta er så utilgjengelig at ikke katta eller små barn får tak i den.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...