Gå til innhold

Dobbelt etternavn uten strek?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Da jeg giftet meg, beholdt jeg pikenavnet nitt som mellomnavn. Nå har mannen min og jeg lyst til å bruke dette navnet og hans etternavn som dobbelt etternavn, for dette er jo lov nå. Men er det lov å ha dobbelt etternavn uten bindestrek? Det går ikke fram av den nye navneloven. Noen som har peiling?

Fortsetter under...

Skrevet

Uten bindestrek blir det første etternavnet et mellomnavn.

Du kan ikke ha to etternavn, men lage ett nytt navn av to, med å sette bindrestrek mellom.

Skrevet

tips har rett, du kan ikke lenger hat dobbelt efternavn uten bindestrek. Vår familie har dobbelt efternavn uten bindestrek, men bare fordi vi hadde det før loven ble innsatt.

Skrevet

Uten bindestrek blir det første etternavnet et mellomnavn.

Du kan ikke ha to etternavn, men lage ett nytt navn av to, med å sette bindrestrek mellom.

Jeg har trippelt etternavn (ok, da, dobbelt mellomnavn) uten bindestrek mellom. Går det så går det, sa presten, og sendte avgårde. Og det gikk, gitt!

Skrevet

Hvis du skal lage et dobbelt etternavn nå, må det ha bindestrek.

Gjest tjohooo
Skrevet

Åh, litt klasse over det da..synd for meg, mitt etternavn passer ikke som mellomnavn.

Annonse

Gjest Persille
Skrevet

Det er ikke lov, prøvde på datteren min nå nettopp (desember) man må ha bindestrek dersom man skal ha dobbelt etternavn.

fei1365380229
Skrevet

Vi har dobbelt etternavn med bindestrek, men tror du ikke folk bare tar med det siste 'etternavnet' for det da.

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Innholdet ditt inneholder uttrykk som vi ikke tillater. Vennligst endre innholdet ditt slik at det ikke lenger inneholder de markerte ordene nedenfor.
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
  • Opprett ny...