Storekatta Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Da jeg giftet meg, beholdt jeg pikenavnet nitt som mellomnavn. Nå har mannen min og jeg lyst til å bruke dette navnet og hans etternavn som dobbelt etternavn, for dette er jo lov nå. Men er det lov å ha dobbelt etternavn uten bindestrek? Det går ikke fram av den nye navneloven. Noen som har peiling? 0 Siter
Gjest tips Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Uten bindestrek blir det første etternavnet et mellomnavn. Du kan ikke ha to etternavn, men lage ett nytt navn av to, med å sette bindrestrek mellom. 0 Siter
yeehaw Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 tips har rett, du kan ikke lenger hat dobbelt efternavn uten bindestrek. Vår familie har dobbelt efternavn uten bindestrek, men bare fordi vi hadde det før loven ble innsatt. 0 Siter
Trulterufsa Skrevet 28. januar 2005 Skrevet 28. januar 2005 Uten bindestrek blir det første etternavnet et mellomnavn. Du kan ikke ha to etternavn, men lage ett nytt navn av to, med å sette bindrestrek mellom. Jeg har trippelt etternavn (ok, da, dobbelt mellomnavn) uten bindestrek mellom. Går det så går det, sa presten, og sendte avgårde. Og det gikk, gitt! 0 Siter
Gjest malun Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Hvis du skal lage et dobbelt etternavn nå, må det ha bindestrek. 0 Siter
Gjest tjohooo Skrevet 29. januar 2005 Skrevet 29. januar 2005 Åh, litt klasse over det da..synd for meg, mitt etternavn passer ikke som mellomnavn. 0 Siter
Gjest Persille Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Det er ikke lov, prøvde på datteren min nå nettopp (desember) man må ha bindestrek dersom man skal ha dobbelt etternavn. 0 Siter
fei1365380229 Skrevet 31. januar 2005 Skrevet 31. januar 2005 Vi har dobbelt etternavn med bindestrek, men tror du ikke folk bare tar med det siste 'etternavnet' for det da. 0 Siter
Anbefalte innlegg
Bli med i samtalen
Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.